recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Transformatorhus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTransformatorhus

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Slabb Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Direkte link til dette indlæg Emne: Transformatorhus
    Sendt: 21-September-2011 kl. 14:04

Hep!!

Måske ikke det rigtige emne / eller sågar forum(??!!) at poste dette her, men prøver alligevel.
 
SEAS/NVE har en transformatorstation stående på vores grund. Kontrakten udløber 1. november i år, og de er vist ret meget på den, hvis vi ikke ønsker at forlænge kontrakten, da denne transformatorstation leverer strøm til en stor del af nabolaget + der ikke er nogle oplagte steder at placere den i stedet for.
 
Mit spørgsmål går på, hvor meget man kan forlange i leje af den del af vores grund? Deres udkast er, at de får tinglyst grunden i deres navn, så det er deres til tid og evighed for 20.000kr. Dette er selvfølgelig uacceptabelt lavt, men jeg har ingen ide om, hvor meget man kan presse citronen??
 
Til sammenligning ved jeg, at TDC lejer en del af en bekendts grund til en mobilmast til 25.000 om året i en 10 års periode (De skal genforhandle næste år). Denne grund ligger i et industrikvarter, og vores grund ligger tæt på fjord, og transformatorstationen tager faktisk noget af herlighedsværdien ned mod vandet. Ved ikke om dette spiller ind?
 
Til sidst skal det siges, at hvis det ender med, at de fjerner transformatorboksen, er det også fint med os, men derfor vil man jo gerne vide, hvor meget man kan presse citronen!
 
 
Denon avr 2310, Front: Dali 400, center og surround: Dali 104, PS3 fat 40gb, Toshiba HD-DVD, WDTV Live, Sanyo z5
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 14:35
Jeg kan godt se dit "problem" men vil det ikke også være sådan at hvis du "presser citronen" så bliver strømmen dyrere for dig og dine naboer !
 
Hvor glad tror du dine naboer bliver for dig når de skal betale mere, bare fordi du skal tjene penge
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 15:05
Prøv evt at ringe til feks en ejendomsmægler for at høre hvad m2 prisen på grund ca er i dit område. Men nu bruger du meget blandede udtryk i forbindelse med transformer så er svært at vide hvor stor en transformerstationen du har stående i baghaven, den mindste jeg har set var nok ikke ret meget mere end 1*1*1,5meter. Du skal dog nok ikke regne med at blive vildt rig på det uanset.
Nu er jeg ikke jurist, så er ikke ekspert i det, men hvis du stiller dig for meget på bagben overfor el-selskabet og de ikke kan finde en alternativ placering til transformerstationen eller hvis en flytning er for vanskelig, så kan spørgsmålet måske være om de i så fald kan få kommunen til at udføre en ekspropriation af den del af din grund og det giver sjældent ret store beløb.


Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Jeg kan godt se dit "problem" men vil det ikke også være sådan at hvis du "presser citronen" så bliver strømmen dyrere for dig og dine naboer !
 
Hvor glad tror du dine naboer bliver for dig når de skal betale mere, bare fordi du skal tjene penge

Prøv nu lige at tænke lidt i det store perspektiv, hvis en udgift på feks 50.000kr for el-selskabet var nok til at give prisstigninger så ville priserne jo konstant skulle stige på grund af kabelbrud, problemer med transformatorstationer, overtid for teknikere osv.
Til top
PerGew Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Rødovre,Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 17:04
Hej Slabb

Dit indlæg fik mig til at kigge i de gamle papirer, for vi har også et transformatorhus på vores grund.

Desværre for os er det blevet tinglyst på grunden i 1955 og de udbetalte en engangs-erstatning på kr 1.150.
Vi overtog huset i 1994.

Du skal undersøge om du skal betale grund-skyld af jorden!

Vi blev opmærksomme på det for omkring 10 år siden, så vi har betalt for meget i 7 år.

Mht prisen ville jeg presse citronen så meget som muligt, el-selskaberne har ingen skrubler.

Med venlig hilsen
Per
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 19:38
Mht. prisstigningerne, så er der jo frit el-valg her i DK og grundtaksten for el-levering er ikke bestemt af om der er én transformator mere eller mindre. For sølle 20.000 kr. (og også det tredobbelte...) ville jeg personligt have sparket transformatoren og elselskabet i havet i stedet, hvis det virkelig betød at jeg fik mere havudsigt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Slabb Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 14:47
Transformatorstationen er ca på størrelse med en campingvogn.
 
Mht. til naboer, der bliver udsat for prisstigninger, hvis jeg presser citronen, så må jeg sgu indrømme, at trods godt naboskab osv, så skal jeg vel ikke acceptere forringelse af udsigt, og en stor grim boks på min grund, for at holde elpriserne nede for resten af kvarteret. Hvis de vil have den stående må de sgu punge ud, ellers har de bare værsgo at fjerne den.
Denon avr 2310, Front: Dali 400, center og surround: Dali 104, PS3 fat 40gb, Toshiba HD-DVD, WDTV Live, Sanyo z5
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 15:37
den pris som elselskabet skal betale må vel afspejle det værditab der du end måtte være på grunden.. så ved jeg godt at det måske er en fællesskabsopgave.. for et eller andet sted skal de jo stå... og jeg ville ikke bryde mig om at have sådan et skrummel på min grund (der er jo mere i det end bare udsyn.. hvad med strømfelter signalforstyrring etc).. også må det jo være rimeligt at dem som så endelig ender op med dem så også får en rimelig kompensation.
 
Jeg ville dog aldrig lave en tinglyst ret på grunden.. 10 år må være max.. også skal den genforhandles.. der er ingen som ved hvad elselskabet putter i sådan en tinglyst ret om 50år.. også er den sgutte sjov at have som ejer.
(husk dog prisen man kan forlange for en 10årig aftale alt andet end lige er mindre end den tinglyste ret ubegrænset.. men jeg mener simpelthen det vil være hovedløst at køre den ubegrænset)
Mvh

René
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2011 kl. 22:42
Nogle selskaber vil af princip ikke lade sig afpresse, og vil hellere bruge flere penge på en alternativ løsning. Blandt andet fordi der ellers vil gå sport i det.

Dernæst er det noget hø for dem at værdisætte aktiver og foretage den lange planlægning, hvis der bliver en stor masse af anlægsaktiver beliggende på grunde, som med korte mellemrum skal have en ny lejekontakt.
Og her er 10 år en meget kort periode, da elnet oftest etableres med 50-60 års horisont. (i modsætning til telemaster)

Hvis jeg var dig, ville jeg nok tage imod det du bliver tilbudt inden du pludselig kommer til at stå over for ændrede lokalplaner, advokater etc.

/B
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu