Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Flemming Larsen
Platin medlem
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24782
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 12:20 |
Hans j skrev:
flemming larsen skrev:
slate skrev:
Hans j skrev:
Bliver spændende om HD-lyd vil tilføre den noget ekstra.
HD DVD udgaven fik topkarakter med DD+ (1.5mbps) på highdefdigest, så jeg forventer lige en ordentlig tilbagemelding fra Naiera .
|
Mener faktisk at den fik 1' pladsen i bedste lyd afstemningen blandt highdefdigest's best of 2007 afstemninger.
|
men sikke en lorte film. |
Jamen hvis man har taget fejl ved sit indkøb og forventede en Café Noir film, så kan jeg da godt forstå de bliver skuffet.
Okay det er jo lidt tyndbenet plot den bygger på, men den er rigtig flot lavet og synes jeg ret sjov samtidig. Det er en "drengerøvsfilm" og mere skal den ikke regnes for.
Men handlingen bliver sikkert meget bedre og dybere når de udgiver den på BD.
|
ja, det er ikke en oscar film, heldigvis. for mange af dem er godtnok kedelige.
det er jo en film som bare skal ses for, flotte effekter, action og så bliver lyden nok bedre på blu-ray end hd dvd.
off topic. hvad med blu-ray covers. stadig interesseret?
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
slate
Guld medlem
Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 12:28 |
flemming larsen skrev:
det sjove er at først skriver han at filmen er dårlig, og så henviser til at den har fået en første plads.
|
Det faktum at andre mente at det var Best soundtrack 2007 mener jeg ikke nødvendigvis skal influere på min egen holdning om at det er en tyndbenet farvelade film på højde med "Sommer i Tyrol"
Jeg morede mig bare tilbage i starten af året da jeg så ovennævnte afstemning. Især når man husker på hvordan udgivelsen blev angrebet forbi der ikke var lossless lydspor... og det allerede tilbage da udgivelsen blev annonceret.... nå ja og highdef gav den da vist også fulde stjerner for lyden.
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo
DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 12:31 |
slate skrev:
flemming larsen skrev:
det sjove er at først skriver han at filmen er dårlig, og så henviser til at den har fået en første plads.
|
Det faktum at andre mente at det var Best soundtrack 2007 mener jeg ikke nødvendigvis skal influere på min egen holdning om at det er en tyndbenet farvelade film på højde med "Sommer i Tyrol"
Jeg morede mig bare tilbage i starten af året da jeg så ovennævnte afstemning. Især når man husker på hvordan udgivelsen blev angrebet forbi der ikke var lossless lydspor... og det allerede tilbage da udgivelsen blev annonceret.... nå ja og highdef gav den da vist også fulde stjerner for lyden.
|
som sagt, vi har alle ret til vores mening. du synes det er noget lort, jeg synes den er god. skal vi ikke bare lade det være ved det?
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 12:34 |
slate skrev:
Mener faktisk at den fik 1' pladsen i bedste lyd afstemningen blandt highdefdigest's best of 2007 afstemninger. |
Transformers vandt først og fremmst 1. pladsen for bedste lyd pga. lydmixet /lyddesignet.
Det bliver ikke bedre af, at den udkommer med loss-less.
Lydkvaliteten bliver dog bedre. Der findes i forvejen masser af film, hvor lydkvaliteten er bedre end Transformers, men selve lyddesignet er meget flot og bombastisk.
Redigeret af Iron Man - 29-Maj-2008 kl. 12:36
|
|
nbu001
Guld medlem
Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 13:09 |
Jeg kan kun sige to ord: MEGAN FOX . Så pyt med lyden, effekterne, handlingen etc. Kom ikke og sig, at jeg ikke er "dyb" .
/Nils
Redigeret af nbu001 - 29-Maj-2008 kl. 13:14
|
|
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 16:56 |
Iron Man skrev:
slate skrev:
Mener faktisk at den fik 1' pladsen i bedste lyd afstemningen blandt highdefdigest's best of 2007 afstemninger. |
Transformers vandt først og fremmst 1. pladsen for bedste lyd pga. lydmixet /lyddesignet.
Lydkvaliteten bliver dog bedre. Der findes i forvejen masser af film, hvor lydkvaliteten er bedre end Transformers, men selve lyddesignet er meget flot og bombastisk. |
Spørgsmålet er blot om du kommer til, at kunne høre forskel ? Det er det jeg synes bliver spændende, det er jo ikke nok bare at kunne få HD-lyden ud, den skal også ud via et godt anlæg. Men jeg skal nok teste det når den kommer som favoritfilm i BlockBuster (eller en som gider låne mig den på BD). @Flemming: Ja jeg er, skal bare lige have det til at passe.
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 17:06 |
Hans j skrev:
Iron Man skrev:
slate skrev:
Lydkvaliteten bliver dog bedre. Der findes i forvejen masser af film, hvor lydkvaliteten er bedre end Transformers, men selve lyddesignet er meget flot og bombastisk.
|
Spørgsmålet er blot om du kommer til, at kunne høre forskel ?
Det er det jeg synes bliver spændende, det er jo ikke nok bare at kunne få HD-lyden ud, den skal også ud via et godt anlæg.
Men jeg skal nok teste det når den kommer som favoritfilm i BlockBuster (eller en som gider låne mig den på BD).
@Flemming: Ja jeg er, skal bare lige have det til at passe.
|
det er bare ok.
jeg skal have transformers, når den kommer på blu-ray. og så kan vi sikkert godt finde ud af noget med et lån, så du kan sammenligne.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 17:08 |
flemming larsen skrev:
Hans j skrev:
Iron Man skrev:
slate skrev:
|
Det er det jeg synes bliver spændende, det er jo ikke nok bare at kunne få HD-lyden ud, den skal også ud via et godt anlæg.
Men jeg skal nok teste det når den kommer som favoritfilm i BlockBuster (eller en som gider låne mig den på BD).
@Flemming: Ja jeg er, skal bare lige have det til at passe.
|
det er bare ok.
jeg skal have transformers, når den kommer på blu-ray. og så kan vi sikkert godt finde ud af noget med et lån, så du kan sammenligne. |
Fedest så kan du låne min HD DVD udgave
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 17:15 |
ok, så går jeg bare lige ud og køber en afspiller inden.
|
Mvh Flemming Larsen
|
|
Iron Man
Guld medlem
Brugeranmelder
Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 17:20 |
Hans j skrev:
Det er det jeg synes bliver spændende, det er jo ikke nok bare at kunne få HD-lyden ud, den skal også ud via et godt anlæg. |
Hvad taler for, at man ikke skulle kunne det???? Der er jo forskel på alle andre film.
Jeg har ikke hørt, at det skulle være en "magisk" udgave af Dolby Digital Plus der ligger på HD-DVD udgaven af Transformers.
Du tror måske ikke mit anlæg er godt nok til Loss-less lyd?
Redigeret af Iron Man - 29-Maj-2008 kl. 17:25
|
|
pr76
Bruger
Oprettet: 27-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 193
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 17:26 |
nbu001 skrev:
Jeg kan kun sige to ord: MEGAN FOX . Så pyt med lyden, effekterne, handlingen etc. Kom ikke og sig, at jeg ikke er "dyb" .
/Nils
|
Ja vist man ikke kan lide filmen, så kan man jo altid se på hende
Hum må gerne hå et af mig .
Jeg glæder mig dog rigtigt meget til at den kommer på BD, for jeg var næsten lige ved at hoppe på HD vognen pga Transformer.
|
|
nbu001
Guld medlem
Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
|
Sendt: 29-Maj-2008 kl. 17:46 |
Pierre skrev:
nbu001 skrev:
/Nils
|
Ja vist man ikke kan lide filmen, så kan man jo altid se på hende
Hum må gerne hå et af mig .
Jeg glæder mig dog rigtigt meget til at den kommer på BD, for jeg var næsten lige ved at hoppe på HD vognen pga Transformer.
|
Synes faktisk også at det var en ganske god tju-bang film. Underholdende uden at aktivere de små grå for meget . Kunne nok også finde på at købe den på BD .
/Nils
|
|
|