recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Traveler HD 10XI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTraveler HD 10XI

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 10:54

Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Jeg har nu taget en beslutning det bliver et Panasonic Lumix TZ7 har set det er nede i  ca kr 2800,- så kr 1300,- mere og så får jeg også en godt still billed kamera  Video (720p) i AVCHD format.

Har du egentlig optaget med videocamera før? og ved det er dette 10XI som er dit problem, og ikke den måde du optager på?

Den kan jo kun blive så godt som den som fører camera, og derfor kan du ikke forbedre kvaliteten bare fordi du vælger et dyrere camera.
og du ved godt 10XI er 1080i i AVCHD format, altså vælger du så også at nedgradere?

Jeg tror desværre ikke 1300,- gør så meget.. der skal du lægge 4-5000 oveni før du måske får de forskelle at se, og at de kan kompensere for operatørens usikre camera føring

Til top
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Oprindeligt skrevet af bims bims skrev:

Jeg vil da mene du lige skal have det igennem et redigeringsprogram for at lave de korrekte sittings.

Som f.eks jeg har gjort med denne film her, der er optaget i 1440x1080

http://www.youtube.com/watch?v=53QdLP5XKEc&feature=chann el_page

Skal ses i HD

Ja det vældigt fint, men prøv så at panorere , det er jo det går galt og det er der de "billige" HD cams hopper af kæden.

Hva kalder du så lige et billigt HD kamera

Zoom, pan og tilt, er ikke noget jeg gør så meget ud af i  mine optagelser. Ja jeg undgår det det helst.

Har her lavet en lille test uden egentligt at gøre så meget ved kameraindstillingerne

http://www.youtube.com/watch?v=BcmHEOS30K8&feature=chann el_page

Her er en lille test, hvor jeg i stedet for pan, zoom og lign. under optagelsen, Leger lidt med focus

http://www.vimeo.com/4689840

Redigeret af bims - 24-Maj-2009 kl. 12:33
JVC GY-HM100U & Canon EOS 550D

Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 14:06

Har her lavet en lille test uden egentligt at gøre så meget ved kameraindstillingerne

http://www.youtube.com/watch?v=BcmHEOS30K8&feature=chann el_page

Her er en lille test, hvor jeg i stedet for pan, zoom og lign. under optagelsen, Leger lidt med focus

http://www.vimeo.com/4689840

udfra ovenstående klip, så har jeg vist ikke gjort et dårligt køb..

At panorere korrekt er nok mere hvor mange frames som bruges i forbindelse med at flytte det, og hvis du kun optager med 24p, så vil det jo afgjort være nogle overgange som mistes i forhold til den hastighed du rykker.

Vi skal nok op i 100-200k klassen før vi ser det blive gjort helt korrekt, og det er jo så ikke amatør agtige optagelser mere.

Til top
dkoy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Marts-2007
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 21:20

Nu spørger jeg lige dumt.

De klip som Bims viser er da optaget med et Canon HV30? Et kamera 4 gange dyrere end HD 10X. Eller misforstår jeg et eller andet? I hvert fald ser det kanon godt ud.

Mvh
Steen

Redigeret af dkoy - 24-Maj-2009 kl. 21:21
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af dkoy dkoy skrev:

Nu spørger jeg lige dumt.

De klip som Bims viser er da optaget med et Canon HV30? Et kamera 4 gange dyrere end HD 10X. Eller misforstår jeg et eller andet? I hvert fald ser det kanon godt ud.

Mvh
Steen

Efter hvad jeg kan forstå er det optaget med 10XI
Til top
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2009 kl. 22:46
De testklip jeg har lagt op og linker til er optaget med et canon HV30 og er kun lagt op for at vise, hvorledes mine film ser ud når jeg laver dem om til HD, beregnet til You tube, og så for at vise hvorledes det ser ud når man laver pan og zoom og jeg beklager da at det har givet anledning til den misforståelse at nogen tror det er lavet med et 10XI kamera fra aldi.
JVC GY-HM100U & Canon EOS 550D

Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 00:55

jeg beklager da at det har givet anledning til den misforståelse at nogen tror det er lavet med et 10XI kamera fra aldi.

Så er jeg da glad for jeg ikke misforstod, for jeg kunne ikke forstå det var blevet så meget anderledes kvalitets mæssigt. vi kan jo alle lave stills.
Men med en nativ CMOS på kun 2.9MP, så kan man jo ikke forvente alverden.

Redigeret af pendec - 25-Maj-2009 kl. 00:57
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Jeg har nu taget en beslutning det bliver et Panasonic Lumix TZ7 har set det er nede i  ca kr 2800,- så kr 1300,- mere og så får jeg også en godt still billed kamera  Video (720p) i AVCHD format.

Har du egentlig optaget med videocamera før? og ved det er dette 10XI som er dit problem, og ikke den måde du optager på?

Den kan jo kun blive så godt som den som fører camera, og derfor kan du ikke forbedre kvaliteten bare fordi du vælger et dyrere camera.
og du ved godt 10XI er 1080i i AVCHD format, altså vælger du så også at nedgradere?

Jeg tror desværre ikke 1300,- gør så meget.. der skal du lægge 4-5000 oveni før du måske får de forskelle at se, og at de kan kompensere for operatørens usikre camera føring

Jo jeg har da optaget en del med mit Panasonic FZ7 still kamera i opløsning 848 x 480. Men jeg skal bruge HDMI og det mangler 10XI jeg vil ikke hive stikket ud af mit tv hver gang jeg skal se video fra kamera. Har kun en ledig HDMI indgang. Og jeg bliver nok ikke så god til det som dig men prøver

Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2009 kl. 09:28

Men jeg skal bruge HDMI og det mangler 10XI jeg vil ikke hive stikket ud af mit tv hver gang jeg skal se video fra kamera. Har kun en ledig HDMI indgang. Og jeg bliver nok ikke så god til det som dig men prøver

Korrekt, jeg har præcis samme problem da YUV er brugt af sat modtageren, så ikke så perfekt at de valgte den uden hdmi.

Dog er det nu enklere for mig at kopiere SD data ind på min NAS , og afspille dem på tv via den. og så er backup'n jo også hjemme.

Til top
Carphunter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-September-2009
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 11:20

Hej jeg har købt Traveler HD 10XI kamera hos Aldi og have en lille problem. (stor nok til mig) J

Når jeg vil redigere mine optagelser i Ulead video studio 11 eller Corel video studio 12 jeg kan ikke indsætte mine MP4 video optagelser fra denne kamera.

Beskeden visser ( Unable to open file (C:users bla bla bla)  "File format mismach"!

De se ud at jeg mangler nogle codec til at jeg kan åbne filen. Jeg kan indspille alle klips men ikke overføre dem til disse redigerings programmer.

Har installeret medfølgende cd med decoder men den er vis kun til at man kan se sine klips med alm playere windows media VLC osv.

Har ikke noget problemer med MP4 filer fra andre kamera…..

Hjææelllp MVH Allan

Redigeret af Carphunter - 24-September-2009 kl. 11:21
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 12:27
Kan du heller ikke fra dit kamera uploade til en mappe under f.eks videoer i dukomenter og så åbne dem derfra med dit redigeringsprogram?
MVH Frank Pedersen

Til top
Carphunter Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-September-2009
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2009 kl. 12:31
Jeg kan godt uplode video fra kam til pc men ikke overføre den til redigerings program.Når jeg prøver det skriver den fejl i red progr. File format mismach.

Redigeret af Carphunter - 02-Oktober-2009 kl. 11:25
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu