|
Tråde med ligegyldige indlæg |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | ||
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 18:14 | |
Kan du ikke uddybe lidt mere, hvad den tråd har ødelagt for dig? Det er da helt sikkert en tråd, jeg ikke gider læse igennem, og det kan jeg forstå, at du heller ikke gør. Men jeg behøver jo heller ikke læse den, så jeg har lidt svært ved at se problemet. |
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2346 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 18:42 | |
Jeg har vist ikke sagt at den har ødelagt noget for mig. Jeg sagde, at der var en del indlæg der ikke har meget relevans i forhold til 1. indlæg, og blev brugt som eksempel på hvordan det kan se ud når "det går galt". Generelt synes jeg dog det er ødelæggene når tråden løber så langt ud på et sidespor.
Læs 1. side (og især hvad OP ligger op til): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&title=Onkyo-txsr-508-er-valgt
Læs side 14: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79316&PN=14&title=Onkyo-txsr-508-er-valgt Hvilken relevans har surround i soveværelset, sex og hudfilm for det 1. indlæg i tråden der i bund og grund handler om valg af receiver, højden på denne og prisloft?!
|
||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24766 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 18:48 | |
Nu havde jeg ligesom afgjort hvad jeg ville i den tråd. Så synes jeg at der er næsten frit slag.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
bruger udmeldt 5
-- Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 18:48 | |
Jeg tror du glemmer det grundlæggende i et forum og debatten som foregår i tråden mange gange.. En tråd er så som et træ, det udvikler mange side grene til andre mindre relavante emner, som aldrig ville komme som en seperat tråd, da mindre finder vej til dem på de overskrifter som skal danne grundlaget for dem.
Så når tråden starter med en bestilt DVD, som kommer fra Amazon, og der spørges til hvad man har bestilt, eller hvordan man fik den sendt, så er det 1. forgrening.. næste er så når forsinkelsen forklares med askeskyer, som andre så hiver fat i , og begynder at forklare om deres "oplevelser" i forbindelse med dette fænomen, og disse oplevelser leder til andre forgreninger, som nok slet ikke handler om en bestilt dvd, men måske og DHL og bilfragt, og omkostninger i forbindelse med det, eller alternative steder at købe, og så videre..
ponten er nok at tråden bliver mere "social" og generelt flere vil træde ind i denne debat som foregår i tråden, og måske ikke selv emnet det egentlig handlede om.
Det er nok så upraktisk men det er idag sådan folk taler sammen, og det er helt sikkert vigtigt at sikre vi også sikrer de personer en mulighed for at udtrykke sig. For nogle er ligegyldige indlæg f.eks "Nyt tv til max 4000kr" eller "Køb af avatar" , eller "RGB forskelle på panasonic skærme" hvor andre mener "nyt XX anlæg", "forslag til højttaler" og hvad ellers man interesserer sig for.
pointen er man starter i det relevante område, og falder man i snak med andre som deler ens interesse eller problematik, så kan emnet brede sig over flere aspekter, og det er jo interessant for dem som deler interesser om det aktuelle emne, selvom det leder folk væk fra deres oprindelige overskrift i tråden.
Istedet for at være negativ og forudtaget om relevansen af indholdet i trådens indhold, så skal man vel bare lade være med at læse videre, det må være ens personlige valg. (som at fortsætte med at læse mit indlæg her )
Når tonen i tråden så ændres på grund af personer som finder det urelevant og kommenterer på det grundlag, så bør en måske se om disse personer ikke er den oprindelige grund til tråden gik i sort og blev præget af negativitet. Måske som set med indlæg fra den berygtede "JA", som jeg ikke fandt særlig generende, måske provokativ men alle bør have ret til en holdning. Så måske var de indlæg "ligegyldige" og igen for andre vigtige i et debat øjemed.
Et forum er nært slægtet med politik, nogle hader nazisterne andre mener homoseksuelle ikke skal have nogen rettigheder som par, andre er imod abort.. alle i det samme parti har forskellige holdninger og alligevel et fællesbudskab og kurs imod forbedringer, og dagligt taler og debatterer de emner som ledes over i andre emner som er ligegyldige for emnet, men måske danner grundlag for ens politiske holdning til de forskellige sider af det oprindelige emne.
Se recordere.dk som et parti, hvor vi alle har en fælles interesse, nemlig A/V udstyr og de aspekter som dækkes af det og de forbedringer vi kan få når vi taler sammen.. Boligindretning og A/V burde som eksempel være ligegyldigt i dette forum. Vi kan vel blive enige om at indretningen af hjemmet hører til i et andet forum?, alligevel finder mange det spændende at lægge deres indretning af hjemmet ind her, så andre kan se det.
nå, det var vist et lille bidrag til "ligegyldige indlæg". |
||
PhDream
Guld medlem Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 19:21 | |
Det er lidt OT, men jeg synes der er rigtig mange ligegyldige tråde. F.ex. i "Surround og hi-fi" forummet, hvor der spørges efter hvilken receiver man skal købe ca. 3 gange om dagen. Hvis man bare gad kigge på oversigten over tråde, der er i gang. Man behøver ikke engang søge i forummet. Man skal måske bare scrolle lidt nedad og så finder man det, man har brug for.
Jeg læser ikke trådene, for det er gentagelsernes helvede, men hvor svært er det at kigge sig lidt omkring? Eller handler det om folks ego, at man skal oprette en tråd, der handler om MIG?
|
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 19:44 | |
Altså, lad os lige slå fast, moderator skal naturligvis i mindst muligt omfang benyttes til at redigere ligegyldige tråde.
Nå det så er sagt, så er dette vel ikke et professionelt forum, hvor kun rent "rene teoretiske" indlæg kan godtages. Hvis det er tilfældet, gider jeg i det mindste ikke at beskæftige mig med siden - det bliver simpelthen for kedeligt. Teori er generelt ret kedeligt, hvis det ikke kan krydres med mere muntre indslag.
Bevares, det skal så heller ikke være en børnehave. men jeg har lidt svært ved at se, at folk spørger om noget, får et svar (også selvom et lignede svar tidligere er givet)
Jeg har mødt ret mange af jer, og det betyder ofte, at jeg har et andet forhold til dem jeg har mødt in real life, end eller anden mr ukendt. Og den afvigelse mener jeg også der kan være plads til Redigeret af Hother - 17-April-2010 kl. 19:49 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
henningdalgaard
Guld medlem Oprettet: 09-September-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 1682 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 19:50 | |
Man kunne fristes til at spørge om ikke denne tråd er som overskriften "Tråde med ligegyldige indlæg"
Kan ikke se behovet for at diskutere. Det er da let at scrolle forbi. Tager 2 sek - så skal det da ikke gå ud over folk der gerne vil spørge ind til noget. |
||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 20:00 | |
Tro at denne kunne hjælpe hvis "søge maskine" fik en mere fremtræde plads på start side end den har nu, Og så opfordre til at man bruge søge maskine før at man oprette et nyt emne, i sted for selv at oprette et emne med næste/eller samme indhold
Ved ikke om det er mulige at når man oprette en ny emne, at søge maskine var aktive, så når man sige ja til at oprette et emne, så ville dem komme med en advarsel med at der er disse tråde med samme indhold Redigeret af Startrek - 17-April-2010 kl. 20:56 |
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2402 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 20:18 | |
En tråd holder sig ikke struktureret og på sporet med mindre en eller anden går aktivt ind og sørger for det. Det er ikke spor anderledes end når en flok mennesker mødes omkring et bord, hvis ikke der bliver holdt snor i tingene så ryger samtalen i alle mulige forskellige retninger.
Typisk er det trådstarters opgave at holde den på sporet og en god måde at gøre det på er ved at bruge opfølgende spørgsmål. Hvis jeg starter en tråd og vil have solid info ud af den, så sørger jeg for at være synlig i tråden, kommenterer på det folk svarer, stiller opfølgende spørgsmål, laver "re-caps" i stil med "okay, skal jeg forstå det sådan at hvis jeg gør... så....?" og hvis der kommer for meget udenomssnak er jeg heller ikke bleg for at skære igennem med et "det er meget fint med den der counterstrike vs. battlefield debat, men det jeg spurgte om var...". Lidt bossy men det holder tråden på sporet og det holder liv i tråden. Når jeg har fået den info jeg skal bruge giver jeg slip og lader folk ævle løs om hvad der nu falder dem ind.. Jeg synes rigtigt tit vi ser folk starte en tråd og efterfølgende lade den passe sig selv i dagevis, de ender typisk op i "sludre-tråde".. Det er selvfølgelig okay hvis det var en "sludre-tråd" der var målet, de kan være mægtigt hyggelige, men det er naivt at trå at man kan starte en tråd, vende ryggen til og få en ordnet og struktureret tråd ud af det.. |
||
hopgreve
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6276 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 20:26 | |
MVH
|
||
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
PhDream
Guld medlem Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 20:33 | |
Og derfor skal man diskutere de samme emner om og om igen? Se, dét er kedeligt. Hvor mange tråde findes der ikke med følgende indhold: Spørgsmål: "Hvilken receiver skal jeg købe?" Svar: "Vil du have lys lyd, køber du Denon eller Sony. Vil du have mørk lyd, køber du Marantz, NAD eller H/K. Vil du have noget imellem køber du Yamaha."?
|
||
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 20:50 | |
Ja, jeg har set, hvad OP lægger op til. Har du bemærket, hvem OP er? Har du bemærket, hvor lystigt han selv deltager i debatten på side 14? Du får det til at lyde som om, nogen har hijacket OP's tråd. Det er absolut ikke tilfældet her. Han har startet en tråd, og han og vennerne hygger sig undervejs. |
||
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |