recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs forbindelse mellem bærbar og forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs forbindelse mellem bærbar og forstærker

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs forbindelse mellem bærbar og forstærker
    Sendt: 17-Marts-2012 kl. 18:33

Som jeg har forstået det er det muligt at afspille musik på en bærbar og sende signalerne trådløs til en HIFI forstærker. Derved skulle man undgår lydkortet med det dårlige jackstik, fordi man så går via USB.

Hvad kræver det af udstyr for at gøre det. Kunne det være en D/A konverter og har den trådløs forbindelse, der står nemlig ikke noget?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/da-konverter/argon_dac1_da-konverter.htm

Mulige løsninger modtages meget gerne.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 19:03
Venlig hilsen
KB
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 19:27
Også når jeg ikke har en Mac?
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 19:27
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af herognu herognu skrev:

Det virker når man bruger iTunes. Jeg ved ikke med andre afspillere.
Men iTunes er gratis download fra Apple.

Redigeret af Brixen - 17-Marts-2012 kl. 19:36
Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19516
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af herognu herognu skrev:

Airfoil.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 22:36
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9393
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 22:57
Kunne evt også være Sonos
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 23:39
Sådan er her kan gøre det
http://www.sitecom.com/wireless-music-streamer/p/820
Eller
http://www.sitecom.com/wireless-audio-transmitter/wl-060/p/689
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 09:49
Bemærk airport er at foretrække frem for f.eks. blutooth. Fordelen ved airport løsning er også at du kan afspille på flere enheder synkroniseret, så du kan få musikken til at spille samtidigt i flere rum. Det er i øvrigt en rimelig billig løsning. Airport express, Apple tv og f.eks. Boxee understøtter airport.
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 11:50
Jeg vil lige holde fast i, at jeg IKKE søger store systemer der kan koordinere en hel masse trådløse enheder mm.

Det eneste jeg skal bruge er: At afspille musik på min bærbare via en trådløs forbindelse til min Hi-Fi forstærker, således jeg undgår den dårlige lyd fra  jack-stikket og lydkortet  på den bærbare. 
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2012 kl. 12:15
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu