|
|
Trådløs forbindelse mellem bærbar og forstærker |
Besvar
|
Side <1 234 |
| Forfatter | ||
kennethbrdk
Guld medlem
Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1194 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:38 |
|
Jeg er dobbelt så glad for den valgte løsning
|
||
![]() |
||
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19991 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Marts-2012 kl. 13:00 |
|
|
Det er jo godt for dig :-)
Klaus |
||
![]() |
||
herognu
Super bruger
Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 396 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Marts-2012 kl. 16:10 |
|
|
Som trådstarter
tror jeg jeg vil undersøge lidt mere omkring Airpot express og se om den dækker mine behov.Det lyder i mine ører som om at Airport Express'en kan det samme som Hi-Fi klubbens enhed, bare til halv pris.
|
||
![]() |
||
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Marts-2012 kl. 16:16 |
|
Nåh ... det var dig, der var trådstarter Undskyld jeg kom for vidt omkring.Der er mange andre tråde her på Recordere, hvor der er skrevet om Airport Express. Prøv at søge på dem. |
||
|
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
herognu
Super bruger
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Marts-2012 kl. 18:32 |
|
|
Jeg har lige været nede i Hi-Fi klubben for at høre nærmere på den omdiskuterede trådløse enhed NAD D/A konverter:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/da-konverter/nad_dac1_da-konverter.htm
Funktionsmæssigt er der ikke forskel fra Airport Express, men der hvor der er forskel er i lydkvalitet. Han lavede sammenligningen mellem et kompakt kamera og et spejlreflekskamera: Begge to kan tage billeder, men det ene er bare langt bedre i kvaliteten. NAD'en har sit eget trådløse system og derfor skal man isætte en USB-jongle til pc'en. Samtidig kan den heller ikke udbygges med flere enheder til forskel fra fx SONOS. Så der er forskellige valg der skal gøres bla. på prissiden: Airport Express, ca. 800,- NAD DAC D/A-converter, ca. 1600,- Sonos Connect, 2600,-
|
||
![]() |
||
zemo
Super bruger
Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Marts-2012 kl. 19:23 |
|
|
Hvis du ikke har optisk indgang på din forstærker, så kan Hifi-klubbens argument være validt. Har du optisk indgang på forstærkeren falder det lidt til jorden, fordi du viderefører signalet - bit for bit - og lader D/A-konverteren i forstærkeren om opgaven. Og det kan naturligvis også være ukomprimeret, såsom FLAC eller Apple Lossless.
|
||
|
/zemo/
|
||
![]() |
||
zemo
Super bruger
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Marts-2012 kl. 19:26 |
|
|
Ups! Ovenstående vedrører Apple Airport Express
|
||
|
/zemo/
|
||
![]() |
||
herognu
Super bruger
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Marts-2012 kl. 21:37 |
|
Jeg har en gammel analog forstærker, som jeg ikke regner med kan konvertere det digitale signal til analogt signal.
Du mener hvis jeg har en forstærker med en D/A-konverter. Vil en optisk indgang sige, at det er lig med en indbygget D/A-konverter? Det er lige præcis D/A konverteringen, som Hi-Fi klubben siger er det svage led. |
||
![]() |
||
zemo
Super bruger
Funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Marts-2012 kl. 21:59 |
|
Så må Airport'en stå for D/A-konverteringen, men jeg synes nu lydkvaliteten er ok (Jeg har heller ikke superhøje krav - sidder ikke og nærlytter). Det er først og fremmest brugervenligheden, der tæller for mig.
Det vil jeg bestemt mene. Det kan andre nok svare præcist på. |
||
|
/zemo/
|
||
![]() |
||
Besvar
|
Side <1 234 |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |