|
Trådløs forbindelse mellem bærbar og forstærker |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
kennethbrdk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er dobbelt så glad for den valgte løsning
![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19812 |
|
Det er jo godt for dig :-)
Klaus |
||
![]() |
||
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 396 |
|
Som trådstarter
![]() Det lyder i mine ører som om at Airport Express'en kan det samme som Hi-Fi klubbens enhed, bare til halv pris.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Nåh ... det var dig, der var trådstarter ![]() Der er mange andre tråde her på Recordere, hvor der er skrevet om Airport Express. Prøv at søge på dem. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 396 |
|
Jeg har lige været nede i Hi-Fi klubben for at høre nærmere på den omdiskuterede trådløse enhed NAD D/A konverter:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/da-konverter/nad_dac1_da-konverter.htm
Funktionsmæssigt er der ikke forskel fra Airport Express, men der hvor der er forskel er i lydkvalitet. Han lavede sammenligningen mellem et kompakt kamera og et spejlreflekskamera: Begge to kan tage billeder, men det ene er bare langt bedre i kvaliteten. NAD'en har sit eget trådløse system og derfor skal man isætte en USB-jongle til pc'en. Samtidig kan den heller ikke udbygges med flere enheder til forskel fra fx SONOS. Så der er forskellige valg der skal gøres bla. på prissiden: Airport Express, ca. 800,- NAD DAC D/A-converter, ca. 1600,- Sonos Connect, 2600,-
|
||
![]() |
||
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
|
Hvis du ikke har optisk indgang på din forstærker, så kan Hifi-klubbens argument være validt. Har du optisk indgang på forstærkeren falder det lidt til jorden, fordi du viderefører signalet - bit for bit - og lader D/A-konverteren i forstærkeren om opgaven. Og det kan naturligvis også være ukomprimeret, såsom FLAC eller Apple Lossless.
|
||
/zemo/
|
||
![]() |
||
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
|
Ups! Ovenstående vedrører Apple Airport Express
|
||
/zemo/
|
||
![]() |
||
|
Jeg har en gammel analog forstærker, som jeg ikke regner med kan konvertere det digitale signal til analogt signal.
Du mener hvis jeg har en forstærker med en D/A-konverter. Vil en optisk indgang sige, at det er lig med en indbygget D/A-konverter? Det er lige præcis D/A konverteringen, som Hi-Fi klubben siger er det svage led. |
||
![]() |
||
|
Så må Airport'en stå for D/A-konverteringen, men jeg synes nu lydkvaliteten er ok (Jeg har heller ikke superhøje krav - sidder ikke og nærlytter). Det er først og fremmest brugervenligheden, der tæller for mig.
Det vil jeg bestemt mene. Det kan andre nok svare præcist på. |
||
/zemo/
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |