recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs forbindelse mellem bærbar og forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs forbindelse mellem bærbar og forstærker

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Var netop derfor jeg købte denne:

Som er cirka dobbelt så dyr som en Aiport express og sådan en her
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4818395

Klaus

Jeg er dobbelt så glad for den valgte løsning Wink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 13:00
Det er jo godt for dig :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2010
Point: 396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 16:10
Som trådstarter Wink tror jeg jeg vil undersøge lidt mere omkring Airpot express og se om den dækker mine behov.

Det lyder i mine ører som om at Airport Express'en kan det samme som Hi-Fi klubbens enhed, bare til halv pris.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af herognu herognu skrev:

Som trådstarter Wink tror jeg jeg vil undersøge lidt mere omkring Airpot express og se om den dækker mine behov.

Det lyder i mine ører som om at Airport Express'en kan det samme som Hi-Fi klubbens enhed, bare til halv pris.

Nåh ... det var dig, der var trådstarter Wink Undskyld jeg kom for vidt omkring.

Der er mange andre tråde her på Recordere, hvor der er skrevet om Airport Express. 
Prøv at søge på dem.

Venlig hilsen
KB
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 18:32
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 19:23
Hvis du ikke har optisk indgang på din forstærker, så kan Hifi-klubbens argument være validt. Har du optisk indgang på forstærkeren falder det lidt til jorden, fordi du viderefører signalet - bit for bit - og lader D/A-konverteren i forstærkeren om opgaven. Og det kan naturligvis også være ukomprimeret, såsom FLAC eller Apple Lossless.
/zemo/
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 19:26
Ups! Ovenstående vedrører Apple Airport Express
/zemo/
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Hvis du ikke har optisk indgang på din forstærker, så kan Hifi-klubbens argument være validt. Har du optisk indgang på forstærkeren falder det lidt til jorden, fordi du viderefører signalet - bit for bit - og lader D/A-konverteren i forstærkeren om opgaven. Og det kan naturligvis også være ukomprimeret, såsom FLAC eller Apple Lossless.

Jeg har en gammel analog forstærker, som jeg ikke regner med kan konvertere det digitale signal til analogt signal. 

Du mener hvis jeg har en forstærker med en D/A-konverter. Vil en optisk indgang sige, at det er lig med en indbygget D/A-konverter?

Det er lige præcis D/A konverteringen, som Hi-Fi klubben siger er det svage led.

Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 21:59

Jeg har en gammel analog forstærker, som jeg ikke regner med kan konvertere det digitale signal til analogt signal.

Så må Airport'en stå for D/A-konverteringen, men jeg synes nu lydkvaliteten er ok (Jeg har heller ikke superhøje krav - sidder ikke og nærlytter). Det er først og fremmest brugervenligheden, der tæller for mig.

Vil en optisk indgang sige, at det er lig med en indbygget D/A-konverter?

Det vil jeg bestemt mene. Det kan andre nok svare præcist på.

/zemo/
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu