recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst accespoint
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløst accespoint

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 15:57
Har været en del forskellige mærker igennem i form af mit arbejde med IT og interessen derfor. Om Linksys er et bedre produkt end andre er nok en smagssag og hvad man har haft af erfaringer. Jeg har haft gode erfaringer med de senere Linksys produkter. Til gengæld har jeg haft dårlig erfaring med Netgear produkter. Men måske jeg bare har været uheldig.
 
Et WAP610N kan sikkert dække de fleste huse med en god central placering. Jeg valgte bare at have et i hver ende af husert så hele min have også er dækket. Smile
 
Kristian
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Willer Willer skrev:

Har været en del forskellige mærker igennem i form af mit arbejde med IT og interessen derfor. Om Linksys er et bedre produkt end andre er nok en smagssag og hvad man har haft af erfaringer. Jeg har haft gode erfaringer med de senere Linksys produkter. Til gengæld har jeg haft dårlig erfaring med Netgear produkter. Men måske jeg bare har været uheldig.
 
Et WAP610N kan sikkert dække de fleste huse med en god central placering. Jeg valgte bare at have et i hver ende af husert så hele min have også er dækket. Smile
 
Dejligt når den bærbare skal med ud at plukke jordbær Wink
 
Tak for input
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2011 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Willer Willer skrev:

...Til gengæld har jeg haft dårlig erfaring med Netgear produkter. Men måske jeg bare har været uheldig. - - - - -
Nej, jeg har også max. dårlige erfaringer med Netgear. Blot en sidebemærkning, helt off topic.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Jeg vil kun have et accespoint uden router-funktion ( jeg ved godt at routeren kan sættes til kun at virke som accespoint, men det er der ingen grund til), da mit opsæt er, at jeg har en fin router i kælderen (som også er trådløs men ikke kan "nå" op i mit stueplan), derfor har jeg trukket en ledning hertil hvor mit trådløse accespoint så sidder.


Da jeg skulle bruge et access point kiggede jeg på edbpriser, generelt var access points langt dyrere end routere der kunne det samme, sandsynligvis fordi rene access points er noget relativt få bruger, mens trådløse routere produceres og købes i spandevis. Jeg endte op med en Belkin router jeg har sat til at fungere som rent access point, den kostede ca. halvdelen af det billigste access point jeg kunne finde med samme specifikationer, og hvis min nuværende router en dag står af, så kan jeg lynhurtigt lade Belkin'en overtage jobbet.

Men bevares, hvis du hellere vil betale mere for at have et mindre produktudvalg og mindre fleksibilitet, så er et rendyrket access point da vejen frem.. Wink
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 12:12
Jeg købte for nogle år siden en Apple Airport Extreme. Den kører bare derud af, og har aldrig haft problemer med den. Den kan da varmt anbefales.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Jeg vil kun have et accespoint uden router-funktion ( jeg ved godt at routeren kan sættes til kun at virke som accespoint, men det er der ingen grund til), da mit opsæt er, at jeg har en fin router i kælderen (som også er trådløs men ikke kan "nå" op i mit stueplan), derfor har jeg trukket en ledning hertil hvor mit trådløse accespoint så sidder.


Da jeg skulle bruge et access point kiggede jeg på edbpriser, generelt var access points langt dyrere end routere der kunne det samme, sandsynligvis fordi rene access points er noget relativt få bruger, mens trådløse routere produceres og købes i spandevis. Jeg endte op med en Belkin router jeg har sat til at fungere som rent access point, den kostede ca. halvdelen af det billigste access point jeg kunne finde med samme specifikationer, og hvis min nuværende router en dag står af, så kan jeg lynhurtigt lade Belkin'en overtage jobbet.

Men bevares, hvis du hellere vil betale mere for at have et mindre produktudvalg og mindre fleksibilitet, så er et rendyrket access point da vejen frem.. Wink
ajaj:
Hovedsagen er, at du finder det accesspoint, du bliver glad for!
Når det er sagt, vil jeg give strandvasker ret. Det svarer lidt til at vælge mellem to helt identiske TV: Det ene har DVB-T tuner. Det andet DVB-T og DVB-C tuner - og er 30% billigere. Alligevel vælger man det første, for det er DVB-T tuneren, man har brug for.
Til top
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 31-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2011 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Oprindeligt skrevet af Der Alte Der Alte skrev:

Jeg har kørt med en Linksys WRT610N i ca. 18 mdr. Har ikke været rørt, siden den blev sat kontakten. Koster vel 1.000,- idag, vil jeg tro.
Jeg vil kun have et accespoint uden router-funktion ( jeg ved godt at routeren kan sættes til kun at virke som accespoint, men det er der ingen grund til), da mit opsæt er, at jeg har en fin router i kælderen (som også er trådløs men ikke kan "nå" op i mit stueplan), derfor har jeg trukket en ledning hertil hvor mit trådløse accespoint så sidder.
 
Jeg var i samme situation, jeg havde en Linksys WRT320N wireless router som virkede fint, men med dårlig dækning pga. den skulle sidde ved min fiberinstallation som var i den ene ende af huset.
 
Jeg fandt ud af at det er dyrer at købe et accesspoint end end en trådløs router, så jeg købte en Linksys WRT120N til små 400.- inklusiv fragt, og diablede DHCP og lavede en fast IP til den !!
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu