|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
jønne ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() |
Har lige købet et Philips TV-link (SBCVL 1100) til at forbinde mit hovedanlæg til et ekstra TV i soveværelset (< 10 meter mellem de to anlæg). Oplever generelt en meget dårlig kvalitet på billedet. Kan dog få et godt billede frem på modtager-TVet, hvis jeg står og holder modtager-linket i en bestemt position en armlængde væk fra TV'et. Er dog en noget ubekvem stillling at se TV på Har prøvet alle 4 kanaler på linket. Er det nogen der har erfaring med hvor følsomt TV-linket er for forstyrrelser. Manualen anbefaler at prøve at flytte henholdsvis sender og modtager lidt rundt ('1 cm ad gangen' - som der står). Nogen erfaringer ? Jønne
|
|
![]() |
|
butch ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Man skal være opmærksom på at der er mange kilder til forstyrelse af de trådløse TV-link, det gælder f.eks. bland andet trådløs telefon og trådløs netforbindelde m.v. disse skal holdes så langt væk fra hinanden som muligt.
Butch |
|
Butch
|
|
![]() |
|
Kaiser ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Jeg har købt en Thomson VS460 Trådløs video sender fra GodPris til 699,- til at sende signal fra stuen til soveværelset (ca. 10 meter + 1 væg). Jeg har ikke haft problemer med at få et skarpt billede frem på skærmen næsten uanset hvordan jeg stiller sender/modtager, selvom jeg også har en trådløs telefon...dog: Når jeg tænder for micro-bølge-ovnen i køkkenet så går den helt grassat. /Kaiser |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Jønne
Ting at prøve / være opmærksom på:
Ja, det kan godt være følsomt at få det placeret rigtigt. Men når først forbindelsen er der, så syntes jeg det virker ganske fornuftigt. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
John G J ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() |
Jeg har selv haft sådan en tingest et par år. Jeg må indrømme at jeg til sidst ikke gad den mere, jeg gav den væk til min nabo. Jeg var irreteret over de forstyrrelser der altid var der: * naboen kom kørende på sin tunet knallert * konen brugte hårtørrer osv. osv Mit råd til jer der vil anskaffe en trådløs forbindelse er: lad vær ! træk en ledning istedet. |
|
john
Pioneer PDP-435fde Pioneer DVR-440H-K Pioneer VSX LX51 PS-3 JAMO SW 303E JAMO 8 Series APPLE TV |
|
![]() |
|
Kaiser ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Fordelen ved at have en trådløs forbindelse er, at så kan man sende fjernbetjeningssignalet tilbage. Det kan man ikke med en ledning, og så er meget af fidusen væk, i hvertfald for mig.
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Kaiser
Det er muligt aligevel. Hvis man vælger en kabel løsning for bedre kvalitet, så kan man supplere med en trådløs IR link. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
shelmer ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-December-2004 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Hej Enoch Den helt rigtige løsning kommer fra Triax. Jeg har brugt det i årevis før de trådløse oerhovedet dukkede op. Kig her: http://keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=417 der findes flere tillægspakker, til udvidelse til flere rum.
mvh shelmer |
|
![]() |
|
lassil98 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Hvis jeg fårstår det ret kører man så signalet fra antenne stikket igennem videoen(eller dvd mm.) Igennem det trådløse og så op til dit fjernsyn??? HVordan får man så programmerne??? |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7966 |
![]() |
Jeg ved ikke helt om dette kan bruges - det er muligvis at skyde over målet, til formålet: |
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
cathrine97 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-November-2005 Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Ang. trådløst til tv og video Har købt en thomson vs 240 fik at vide i elgiganten at det var den sidate nye ! 999 kr Kan godt få dvd`en til at spille film i soveværelset, men jeg kan ikke se tv. Skal jeg trække en almindelig antenne ????? for at se tv i soveværelset. Håber der er en der kan hjælpe mig. Har set en thomson vs460 på nettet, til 499 på tilbud. Kan jeg mon få mine penge tilbage fra elgiganten Redigeret af cathrine97 |
|
![]() |
|
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |