|
Træls tendens |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | |
rasmusvn
Guld medlem Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Odense N Status: Offline Point: 826 |
Funktioner
Tak(0)
|
Omvendt kan potentielle købere også være ganske irriterende, hvilket til tider kan gøre et salg surt, og således kan man som sælger til tider godt blive lidt egoistisk. - Ved at byde 1 kr. over forrige bud - Ikke besvare PM på trods af at de har åbnet den Jeg synes dog også, det er mystisk, når alle dele af en salgsannonce bliver slettet efter salg. |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, det er også dig. Jeg har vidst kommenteret den slags før. Det kunne være fedt med en bedre historik over køb og salg. Klaus |
|
Skyum
Guld medlem Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu er jeg jo en af dem der lige har solgt, og grunden til at jeg har slettet hele salgstråden er at jeg er blevet bombarderet med forespørgsler om hvad jeg fik, og efterfølgende "det er da alt for meget", især fra dem der underbød fra starten.
Jeg havde en sprit ny iPad til salg og forventede omkring 5000 kr. for den, da jeg så skrev "fornuftige bud", så må jeg indrømme at jeg blev lidt forundret over bud på 3000 kr.
Under halv pris mener jeg ikke er fornuftig for en helt ny model og i ubrudt emballage.
Normalt sletter jeg ikke tråden,men nøjes med at skrive solgt i emnefeltet.
Jeg kan dog godt se hvad i mener og vil naturligvis tage det til efterretning efterfølgende.
Til orientering gik den for 4500 kr. leveret, men mest pga. sympati for køber der var studerende og netop havde fået stjålet en tilsvarende.
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
guldhammer
Guld medlem Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 911 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kunne man ikke lave et "Køb og Salg" system til sitet her??
|
|
//Guldhammer
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad kan sådan et system? Er det bedre til at håndtere off topic indlæg i salgstråde. For som det er nu, skal man anmelde off topic beskeder, for at få dem slettet. Det kan jeg se sker jævnligt. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
len61
Guld medlem Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har så sent som idag kommet med et off topic indlæg må indrømmes, ovenikøbet til en sælger jeg ellers respekterer, men åger salg, er det generelt accepteret ? det var salg af device hvor salgspris oversteg nypris med det dobbelte med henvisning til Dba, og med tilbud ovenikøbet med tilkøb af noget der er tiknyttet førstekøber af vare, og derved ikke må vidresælges, og min forholdsvis uskyldige kommentar blev prompte slettet, tidligere er der blevet ombedt selvjustits men ikke her Hmmm
|
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
mylle
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fint at flytte min post til den genrelle del af forum da det selvfølgelig er der den hører til, men nu misser tråden så de folk den var tiltænkt i køb og salg. Kunne man lade den stå i køb/salg bare et par dage? En anden ting jeg godt kunne tænke mig når folk sælger er at henvise til at ALLE bud skal falde i selve tråden så alle kan følge med. Synes det er pisse irriterende når man har budt frem og tilbage i tråden og sælger så pludselig skriver at noget er solgt pga. et bud via PM. Nok ikke realistisk men i min perfekte verden ville det være sådan :) Måske skulle vi samle op på alle "ønsker" i denne tråd og derefter lave en general best practice for hvordan køb/salg burde foregå på recordere.dk. Synes som andre også har påpeget at det er ærgeligt hvis der går DBA i den! /Jacob Redigeret af mylle - 14-Januar-2013 kl. 07:26 |
|
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det var netop derfor jeg flyttede den.
Vi skal samle op i denne tråd og så lave en "Best practices for køb og salg" som bliver en låst tråd i køb og salg. omkring idéen om at lave et køb/salg system. Den er fin nok. Men det vil koste os meget tid og penge, så vi skal lige se på vores budget og tidsplan for 2013.
|
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har jo solgt en masse her på siden, og omvendt købt en del, og set fra min ende, så har alle købs - og salgssituationer været små gode historier.
Jeg må også erkende, at det for mig virker som om, at der her på siden er en tendens til, at tingene ikke må koste en pind, og gerne en ret stor del under den reelle værdi af genstanden. Jeg har af samme årsag også annonceret andre steder en her, og dermed fået en del mere for mine genstande. Okay - man kan sælge eller lade være.
Jeg indrømmer såmænd også at jeg er kommet galt afsted i en af mine salgstråde omkring salg af mit Pana 55VT50. Men når man ser hvad folk ville give for et top plasma i super mint condition, så slog min fornuft bare bak i hele sagen.
Og jeg har også været ude for, at et salg var tæt på, og så åbner byderen sine PM´s, men svarer ikke - eller svarer langt senere. Jeg ved ikke om det er sådan en slags "Nervekrig". Jeg spiller bare ikke med - så bliver der solgt til anden side, og det føler jeg ikke rigtigt et ansvar for
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
mylle
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Funktioner
Tak(0)
|
OK, men hvis folk ikke normalt kommer forbi det gennerelle forum (jeg gør ikke) så misser de chancen for at bidrage til den best practice vi skal ende op med? Måske man allerede kunne lave en tråd i køb/salg som skal ende op med at være best practice men som linker til denne tråde et lille stykke tid? /Jacob
|
|
Thomas H
Super bruger Oprettet: 01-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 343 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også haft en salgstråd herinde med en del ting til salg, og nogle af de bud jeg fik var simpelthen til at brække sig over. Jeg synes folk er nogle idioter når de byder helt urealistiske bud, og jeg ignorede dem simpelthen. Jeg har siden der, overvejet at hvis jeg sætter noget til salg igen, så sætter jeg enten en mindstepris eller HBO og skriver tydeligt at latterlige bud bliver ignoreret. Jeg ved dog desværre ikke om der hjælper, for jeg har lidt indtrykket af, at folk som kommer med helt urealistiske bud, ikke har ret mange brikkert at flytte med på øverste etage.
|
|
Med Venlig Hilsen
Thomas H. LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie |
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det skal heller ikke være et "system" for en hver pris. H4A og DBA f.eks. har INGEN historik. Det ville være tilbagegang i mine øjne.
Mvh BS
|
|
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |