|
Træls tendens |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | ||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7082 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ønsker recordere.dk at lægge database til alle handler ?
Den kan jo gå hen og blive omfattende. Der bliver jo solgt meget udstyr. Støvsugere. borde, sofa, PC samt masser af AV grej. Andre handels steder bliver udsalget jo fjernet når varen er solgt. Hvorfor er det nødvendigt at de bliver på recordere ? Når jeg handler her på recordere er handlen i hus når begge parter er tilfredse. Hvad den kostede sidste år er jeg ligeglad med. |
||
Bruger udmeldt 9
-- Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Til sælgere: Hvis man ønsker en mindstepris, så angiv den fra starten.
Til købere: Hvis der er angivet en mindstepris eller HBO, så respektér den dog. Hvis ikke, spilder I både sælgers og jeres egen tid. Hvis man vinder en budrunde, så svar tilbage snarest muligt. Til begge parter: Gør op med jer selv, om I inderst inde er parate (har råd) til at handle, inden I sætter en vare til salg/byder på en vare. Kort sagt: Behandl andre, som I gerne selv vil behandles. |
||
meta
Guld medlem Oprettet: 11-September-2007 Sted: 5300 Kerteminde Status: Offline Point: 1564 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
På linien med en del andre (kan jeg læse mig frem til), kunne jeg godt tænke mig, at alle fik pålæg om at overholde følgende syntaks i emnet ved oprettelse af poster i køb/salg/bytte:
K: - når man ønsker at købe S: - ved salg V: - hvis man ønsker værdisættelse B: - bytte Og så når man har haft held med sin annonce, skal man skrive Købt, Solgt, Byttet eller bare lukket. Men lad dog emnet stå og lad være med at slette i teksten. Det kunne også løses ved, at brugerne kunne lukke egne tråde i køb/salg/bytte afsnittet - men det andet er dog at foretrække imo |
||
+ 70 positive handler!
|
||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Uden historik frygter jeg betydeligt værre "DBA tilstande" herinde :-(. Mvh BS
|
||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når jeg handler (både som køber og sælger) svarer jeg ALLE pænt. Jeg har (både som køber og sælger) oplevet at urealistisk lave startbud sagtens kan vendes til en god handel (både for køber og sælger). Hvis man ignorer eller svarer uforskammet til en potentiel køber/sælger lægger man selv op til en dårlig handel eller INGEN handel. Dermed er også sagt at jeg sagtens kan finde på at byde under HBO hvis jeg syntes det er for højt. Så er det jo op til sælger at sige nej tak (eller ignorere mig) det betyder jo ikke at jeg ikke har råd til at give mere, det betyder at jeg er villig til forhandling. Det skal så også siges at jeg inden oftest vurderer hvor lang tid et HBO har stået uden svar inden jeg byder under :-) BS
Redigeret af Bschmidt - 14-Januar-2013 kl. 09:23 |
||
mylle
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der er bare en tendens til at folk kigger på HBO og så konsekvent byder under!
|
||
Tweaky
Guld medlem Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er så af en anden holdning.
Nemlig den, at hvis alle de indlæg hvor varen var blevet solgt, blev helt fjernet inklusive følgende tråd, så ville køb og salg undefora'et være væsentlig nemmere at overskue. Mht. priserne, så står det jo andre frit for at kommenterer, hvis man finder prisen direkte urimelig. Er den for høj, så sælges varen ikke og sælger må så gå på kompromis og sætte prisen mere rimeligt. |
||
Bschmidt
Funktioner
Tak(0)
|
|
BS
|
||
Muele
Guld medlem Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mange gode indlæg i debatten. Inkl det jeg citerer en smule af. Men for mig er historikken netop en af de ting der giver Recordere.dk appel fremfor f.eks. DBA. Både som priskartotek og som tillidsfremmer (både ved at man kan se hvordan folk har opført sig tidligere og fordi de har tendens til at opføre sig pænere, når handlen er "udstillet" efterfølgende. (Ok, jeg har ikke handlet meget herinde, men et par gange. ) Jeg er nu heller aldrig blevet snydt på DBA. |
||
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
På andre fora hvor jeg handler er det normal kotume at slette tråden når man har fået solgt sin vare, så det er jeg fortaler for.
|
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det ville være ønskeligt altid med en HBO (højeste bud over). Og så kan jeg tilslutte mig Meta's kommentar, som skaber et overblik, så man let kan se om der er noget interessant uden at skulle åbne tråden. Kræver selvfølgelig at overskriften også angiver tydeligt hvad der sælges/købes/vurderes/byttes.
Og så anser jeg ikke 2/3 af salgsprisen som værende et skambud, når sælger ikke vil sætte et HBO
|
||
Bschmidt
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kunne en løsning være at første post skulle udfyldes i en skabelon med visse krævede input. Og med eneste mulighed for at redigere var den beskrivende tekst og et afkrydsningsfelt for slut/solgt. Der kunne så være udløbsdato hvorefter slut flaget automatisk blev aktiveret. Der skulle så kunne søges på aktive annoncer.
Efter 1. Post skulle tråden overgå til alm. Foruminput. BS
|
||
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |