|
Troubleshooting: Squeezebox |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
C K N
Bruger Oprettet: 20-Marts-2005 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 218 |
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 12:01 |
|
|
Letten
Guld medlem Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 13:42 |
Ked af at høre at du bøvler med duetten, men det må da være noget opsætningsmæssigt siden min fungerer upåklageligt. Kunne det tænkes at dit trådløse netværk er udsat for forstyrrelser (dig selv eller naboer) eller dækker dårligt der hvor du bruger din controller?
Det skal siges at min befinder sig i laderen det meste af tiden og kun tages frem når der skal vælges musik. Den ligger med andre ord sjældent hele dagen på bordet. Ved ikke om det har noget at sige.
|
|
Kurt Poulsen
Guld medlem Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1504 |
Sendt: 03-Januar-2010 kl. 20:21 |
Der er ingen tvivl om at Classic'en er væsentlig nemmere at sætte op. Det, at Duetten reelt set er to produkter, der egentlig ingen sammenhæng har, gør det svært, fordi alle tror de hænger sammen. I virkeligheden burde Logitech slet ikke have solgt de to produkter sammen og måske ville det have fjernet nogen af problemerne. Men det er da klart at Classicens mange år på bagen gør at dens fejl er luget ud for længst og derfor er et enormt stabilt produkt. Men det er receiveren altså også hvis man kigger på den alene. Hvis bare det var sådan at man kunne sætte en receiver op uden Controlleren så ville der slet ikke være den diskussion om denne del af produktet. Så er man nybegynder og ikke har den store indsigt i et trådløst netværk så er Classic'en at foretrække. Men Controlleren er et stykke genialt hardware og det at kunne se pladecovers er noget der er svært at undvære - jeg vil ihvertfald ikke. Og hos mig har den altid kørt uden problemer. Men jeg har også et super stabilt trådløst netværk som fungerer over hele huset. Og jeg har ikke nogen specielle opsætninger i mit AP udover at en mac-adresse filtrering. Alt andet håndteres af min TDC-router. EDIT: Glemte lige at spørge om du har prøvet at styre receiveren fra SBS og om det gav problemer? Redigeret af Kurt Poulsen - 03-Januar-2010 kl. 20:24 |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
Kurt Poulsen
Sendt: 04-Januar-2010 kl. 22:02 |
Og så skal Boom'en da også lige nævnes som noget der er lige så rock stabil som Classic'en.
|
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
bhaagensen
Bruger Oprettet: 20-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
Sendt: 04-Januar-2010 kl. 22:22 |
... og Transporteren :)
|
|
zunex
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 12-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 87 |
Sendt: 04-Januar-2010 kl. 22:49 |
Heh...ja, Transporteren ville da pynte:)
Har prøvet at fjernstyre via SBS, og det har virket. Men - som tidligere nævnt - har ikke gjort det i et væsentligt omfang så det kan give hints om hvad der kan være galt. Mht covers mv på remote: Har en iPhone, og er meget glad for iPeng. Har prøvet at køre kun med den, altså med slukket remote - det har ikke løst problemerne. |
|
bhaagensen
Sendt: 04-Januar-2010 kl. 23:06 |
Kan du tjekke flg.
1. At der ikke er ip-addresse konflikter når alt er koblet til. Hvordan du præcis gør på de forskellige enheder ved jeg ikke. Men det er vigtigt at tjekke (selvom det ikke burde kunne ske). 2. Hvad er Receiveren og Controllerens signalstyrke iflg SqueezeCenter. Se indstillinger - oplysninger. |
|
bhaagensen
Sendt: 04-Januar-2010 kl. 23:11 |
Og lige en ting mere. Hvad indikerer lyset på Receiveren når problemerne opstår. Farve etc?
|
|
zunex
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 12-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 87 |
Sendt: 04-Januar-2010 kl. 23:16 |
Tak for din konstruktive tilgang. Som jeg skrev tidligere så har jeg den ikke længere; startede egentlig tråden for at få input til hvad der kan være galt med mit netværk - ovenpå endnu en fejlslagen satsning, denne gang på Sonos. Men den lyste som regel blåt - såvidt jeg husker ensbetydende med at den ikke kunne koble på netværket. Men selvsamme wifi kører upåklageligt i hele huset, i to plan... |
|
Kurt Poulsen
Sendt: 05-Januar-2010 kl. 17:57 |
Blå betyder at den ikke kan finde dit SqueezeCenter. Altså den har fået en ip-adresse og er tilsluttet netværket, men ikke dit SqueezeCenter. Det er ikke sådan at din server står på et andet netsegment eller i en anden workgroup (hvis det er en windows maskine)?
Har du prøvet Robin bows lille værktøj til at give din receiver fast ip-adresse: http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac |
|
Mvh Kurt
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |