recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tuning failed over 714 mhz m. dvblink.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettuning failed over 714 mhz m. dvblink.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
E Nørgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 18:10
Jeg tilføjer lige for at slå det HELT FAST.
Selvfølgelig skal der være en leder med "referencepotentiale" som ofte kaldes "jord eller for den sags skyld "skærm". Der ER BARE ET KRAV TIL EN SKÆRM, at der IKKE må løbe STRØM i den, hvorfor den KUN må forbindes i den ENE ende i kredsløbet.
Der skal være en NUL ("indpakningen") og en signalleder (centerlederen) - med EN leder er det bedre med "trådløst", som "bare" bruger jorden som referencepotentiale.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af the-bad-wolf the-bad-wolf skrev:

Jeg kan da ærligt indrømme at jeg ikke lige gider slæbe hele min pc og alt udstyr gennem lejligheden for at slutte det til hvor splitten er.

Og hvor jeg køber et nyt laaaangt kabel, og det stadig ikke virker, så har jeg lige brugt penge på et ligegyldigt kabel.

Udlempen er også at da jeg flyttede ind var kabelet sat fast langs kanterne hele vejen ind til mit værelse. Det gør at jeg ikke bare kan slutte det kabel direkte i væggen.

Et kvalitetskabel er aldrig ligegyldigt  Wink  Og det behøver ikke være de fine færdigvarer med guldbelagt stik.
F.eks har Biltema kabel i forskellige længder:
Hertil skal der så bruges nogle stik, gerne F-stik + adaptor. F-stik findes i forskellige størrelser som skal passe til kabeltykkelse.
Biltema plejer også at have disse, men kan ikke finde dem på hjemmeside, så i stedet:
Og adaptor han+hun:

Har tidligere købt tilsvarende i Bauhaus, ved ikke om de fører dem i øjeblikket.

Mvh JørgenT
Til top
the-bad-wolf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Juli-2010
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 18:14
Citér
Kan du ikke bare som en prøve fjerne splitten - altså droppe forbindelsen til dit TV? Vi, der har en HD-boks fra YouSee, kender betydningen af en ultra god forbindelse. Boksen kræver et meget bedre signal end et utroligt godt TV. Hvis der er noget, man virkelig ønsker sig, skal virke, er det en god idé at droppe: Gider ikke. Wink

Jo kan i hvert fald prøve at fjerne splitten, og se om det pludselig virker.

Men det du siger er at, min dvb-c kort, kræver en meget bedre og mere beskyttet signal, end en tv-tune i et faldskærms tv?

For Tv'et har ikke nogen HD-boks.

Jeg prøver generelt at undgå "gider ikke", men jeg vil i  hvert fald lægge ud med tests der indvolvere ikke at købe en masse ting der måske ikke kan bruges, og flytte rundt på ledninger, computere og diverse, der sidder fint på plads ;)

Redigeret af the-bad-wolf - 30-Juli-2010 kl. 18:17
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af E Nørgaard E Nørgaard skrev:

Nu hvor jeg har gang i tastaturet, så skal jeg foreslå en forstærker ved vægstikket eller foran din PC. Signalerne er "sjove" at arbejde med, da støjgrænsen betyder enormt meget. Du kan risikere at dit TV ikke kan lide forstærkningen, da det så ser meget støj, mens PCen ikke får signal nok til overhovedet at kunne "se" noget. Dæmpningen er jo større, jo højere frekvens du arbejder med. "Kortslutningen" af signalet er proportionalt med frekvensen.

Det sjove er jo netop, at alle kanaler der fungere på både tv og Pc, er helt skarpe uden noget støj.

Det er bare det underlige forskel at jeg mangler de sidste ca. 10 kanaler på min pc, som vises helt klart på tv'et..

Efter at sikre 2 stik med HF-tætte stik jeg købte idag, søgte jeg hele netten igennem igen, hvorefter den fandt 9 ekstra kanaler.

De var alle låst, og bare nogle kanaler jeg ikke mangler. Men pointen er at jeg kunne se at signalet er blevet bedre. Men åbenbart ikke godt nok til at finde min 714+ mhz kanaler.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Et kvalitetskabel er aldrig ligegyldigt  Wink  Og det behøver ikke være de fine færdigvarer med guldbelagt stik.
F.eks har Biltema kabel i forskellige længder:

Mvh JørgenT

Det er sådanne ledninger der går fra splitten og indtil værelset hvor den helt tæt er sluttet til en 2,5 m forlænger.

Og kablet, var tæt sikret, og kom bevist de HF-tætte stik på, så intet af det indre af ledningen var udsat.

Så har efterhånden svært ved at spotte hvor antennekabelet ikke er HF-tæt...
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 18:38
Den der med "uden støj" skal tages med modifikationer. De digitale "billeder" er perfekte, så længe de kommer igennem. Lige pludselig er signalet bare for lille (svagt) tiol at der kan vises noget overhovedet. Man kan risikere at der kommer "pletter" i billedet og støjudfald, men der kan ske så meget.

Over de 714 MHz (ikke milliherz) KAN signalet være svækket så meget, at du ikke ser noget på PCen. Fjernsynet har en lavere signaltærskel, hvorfor du ser et "perfekt" billede dér.
Lån en forstærker og se om det hjælper PC-en.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 19:58
For lige at komplettere billedet skal det fremhæves, at MANGE gamle antenne anlæg med forstærker kan have problemer med "forståelsen" af de digitale signaler, da "støj" kan være så stor, at kontrolbit mistes, hvorved billede og lyden deformeres. I sådanne situationer skal man FJERNE forstærkeren, for at kunne se noget. Herved kommer styrken / størrelsen af støjsignalet ned under den grænse, hvor det bliver "læst", og så er det "kun" det ønskede signal der læses og dermed vises på fjernsynets skærm.
Nogle enheder kræver mere eller mindre signal, hvorfor man må "justere" på tingene efter BEHOV.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 17:12

Over de 714 MHz (ikke milliherz) KAN signalet være svækket så meget, at du ikke ser noget på PCen. Fjernsynet har en lavere signaltærskel, hvorfor du ser et "perfekt" billede dér.

Det var godt at få på plads.

Nu har jeg prøvet at fjerne splitteren, desværre uden held.

Jeg regner med at kigge på indkøb af et nyt antenne kabel på mandag.
Er der imellemtiden nogle der kan beskrive om man kan se på et kabel om det er HF-tæt?
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af the-bad-wolf the-bad-wolf skrev:

Det var godt at få på plads.

Nu har jeg prøvet at fjerne splitteren, desværre uden held.

Jeg regner med at kigge på indkøb af et nyt antenne kabel på mandag.
Er der imellemtiden nogle der kan beskrive om man kan se på et kabel om det er HF-tæt?

Det kan være svært, så det bedste er at samle det selv. Køb noget godt dobbeltskærmet kabel, som f.eks. http://www.av-connection.dk/?PGr=1549&ML=112. Dertil et par HF-tætte stik:
Hanstik: http://www.av-connection.dk/?PGr=3138&ML=449
Hunstik: http://www.av-connection.dk/?PGr=3137&ML=449

Så er kablet i sig selv på plads.

Jeg ved ikke om du har DVBViewer på din computer? Der findes et tillægsprogram kaldet TransEdit. Dér kan du tune ind på en frekvens og få statistik over bitfejl, pakketab og meget andet for hver service på den pågældende MUX. Det hjalp mig meget, da jeg skulle tune mine forældres installation.

/Mark
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Markh Markh skrev:

Det kan være svært, så det bedste er at samle det selv. Køb noget godt dobbeltskærmet kabel, som f.eks. http://www.av-connection.dk/?PGr=1549&ML=112. Dertil et par HF-tætte stik:
Hanstik: http://www.av-connection.dk/?PGr=3138&ML=449
Hunstik: http://www.av-connection.dk/?PGr=3137&ML=449

Så er kablet i sig selv på plads.

Jeg ved ikke om du har DVBViewer på din computer? Der findes et tillægsprogram kaldet TransEdit. Dér kan du tune ind på en frekvens og få statistik over bitfejl, pakketab og meget andet for hver service på den pågældende MUX. Det hjalp mig meget, da jeg skulle tune mine forældres installation.

/Mark

Jeg har allerede fået købt HF-tætte stik.. faktisk præcis dem du linker til.
Så det handler jo bare om at købe et kabel. Det nuværende er kabel er i hvertfald ikke dobbeltskærmet.

Men først vil jeg helt klart prøve TransEdit og se hvad den siger. Og evt printe resultatet her, så folk måske kan hjælpe mig med at afkode det :)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2010 kl. 20:51
Så har jeg prøvet TransEdit af, men der er nu ikke noget der dukker op når jeg søger.

Jeg far alle kanaler frem, som jeg hele tiden har haft, men får ingen kanaler højere end 626 Mhz, også selvom den har scannet alle frekvenser op til 858 Mhz.

Så det er ikke meget ny info der.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 13:30
Nu er problemet næsten løst.. Jeg skal lige ned og købe en ny splitter, så skulle mit problem gerne være løst:

Jeg har købt en 10 m. dobbelhæmmet kabel, og jeg startede med at sætte HF-tætte stik på det, og slutte det direkte i væggen og til min pc. og nu kunne den godt finde alle kanaler..

Herfra arbejdede jeg mig bagud:
det nye kabel sluttet til kabelet der normalt er sluttet til splitteren: virker!
Det nye kabel sluttet til splitten: Virker ikke.
Det gamle kabel sluttet til kablet der normalt er sluttet til splitteren: virker ikke.

Så min konklussion er at både mit gamle kabel fra splitteren, samt selve splitteren var gal. så jeg beholder min nye kabel og køber en ny splitter senere idag.

Mange tak for hjælpen..
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu