|
Tv apparatet framtid |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19817 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kim, jeg tror at vi (som nørder) lider under at 90% af køberne til nutidens tv, køber ud fra "ordgejl" og så ellers billigste pris.
8% "læser sig frem" til det "rette tv", 1½% tager vitterligt ud og ser på billedet på det tv de vil købe og den sidste halve % er der vi er. Os der stiller kritiske krav og ser på flere tv, inden vi køber - og tillader os at springe over, hvis et "fantastisk tv" ikke er så fantastisk alligevel. Gæt hvem der sætter markedet........ Klaus |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
Problemet er at de hele tiden prøver på at "opfinde den dybe tallerken" igen og igen. Istedet for at tænke innovativt, griber de efter kendte skills, og propper computeren i TV'et. Smart ide tænker de, vi kalder det sgu SmartTV. Og hov, nu kan vi også bøje et display. Hurra vi har opfundet CurvedTV. Lad os se hvornår en får den lyse ide at vi kan kommunikere direkte med TV'et med tale. "Hent seneste nyheder", "Hvad skal der købes ind til aften", "Hvad går der i biffen", " hvornår kommer hvem hjem" osv |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Jeg forstår godt hvad du mener, Klaus. Og jeg er ikke uenig. Men husk på, at disse individer i stor stil bliver præget, både af producenterne og af medierne. Det er det jeg mente med hjernevask og manipulation.
Helt konkret - Man kan ikke vide det, hvis man ikke ved det. Sådan sagde min gamle skolelære altid, når han stilte os et spørgsmål, som vi ikke havde gennemgået på forhånd. Og det er jo logisk nok. Forskellen er, at producenterne VED det. Og det i sig selv gør det mere galt, at det også er dem der producere det, fremfor at producere det, som de OGSÅ ved fungere. Sidstnævnt kan ikke altid forklares med økonomi. For jeg ser mere økonomi i at undlade at proppe en halvfærdig funktion i et Smart-TV, som ingen alligevel vil bruge. Den helfærdige løsning er muligvis en anelse dyrere, men den ville i så fald nok blive brugt i større omfang så. |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Det sker ikke, når producenterne har fokus på at bøje skærmene, fremfor at bruge den tid/ressource på at udvikle på "tale -> tekst". Eller bare noget andet brugbart. ("Tale til tekst", eller "tale genkendelse" er hele grundlaget for at kunne kommunikere til et apparat, for at få det til at afvikle noget.) Teknologien er til det. Og det er det som jeg hæfter mig ved, at man tilsyneladende ikke gør brug af den, og ikke mindst alle de enorme muligheder der åbner sig, når man får stabiliseret "tale -> tekst". Man laver igen en halvfærdig løsning, og "sælger" den til de før omtalte mennesker, som så IGEN skal leve i kompromisser eller funktioner, som ikke bruges. Det er jo ikke raketvidenskab, at tale til et apparat, og få det til at udføre noget. Raketvidenskaben består i, at gøre det stabilt, og se mulighederne i at udnytte det til noget brugbart.
Og den udvikling vil jeg langt hellere se, end at se buede skærme, alskens mere eller mindre ligegyldige apps i smart-tv, og 4K display, som ikke kan vise nutidens 4K materiale. Det er en alvorlig hæmsko for fremtiden, når vi skal igennem alle disse ting gang på gang. Mit bæger flød over ved buede skærme, og 4K TV, der ikke understøtter det 4K materiale der er tilgængelig på udgivelsestidspunktet. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19817 |
||
Gu gør de da så!
Bedøvende lige meget, inden man er færdig med "den helfærdige løsning", har kunderne der sidder på pengene købt et halvfærdigt tv fra en konkurrent, fordi det har de der "hypede" ting. Klaus Redigeret af KlausDM - 16-September-2014 kl. 17:12 |
|||
![]() |
|||
||
De "hypede" ting funger jo ikke, hvilket jeg mener ER det store problem her. Nogle køber det, fordi der skrives side op og side ned om, hvor godt, fint og fantastisk det er, (inden test). Andre læser slet ikke test og anmeldelser, (det er jo for fanden ikke et krav, for at få noget der virker?). |
|||
![]() |
|||
||
Vi er helt og aldeles enige. Desværre kan vi være det lige så meget vi vil, så længe alle "ignoranterne" farer ud og køber lortet. Klaus |
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Fin teori. Virkeligheden viser noget andet. Der er masser af eksempler på at dét der er bedst for forbrugeren, ikke nødvendigvis er dét der er bedst for producenten/leverandøren. Prøv at se på detail-markedet i Danmark. Markedet for forbrugerelektronik er ekstremt prisfølsomt. Al logik siger at rene web-butikker der ikke har udgifter til salgspersonale, demo-varer, udstillingslokaler osv. burde udkonkurrere supermarkederne ved ganske enkelt at have lavere priser, muliggjort af lavere omkostninger. Men alligevel sidder supermarkederne tungt på salget. Hvorfor? Fordi de kan prakke dig forsikringer, tilbehør og afbetalinger på, og sælge over på andre modeller som du ikke opdager giver dig mindre for pengene, i en grad som ganske enkelt ikke er praktisk muligt for en webshop. Derfor kan supermarkederne lave slagtilbud hvor web-butikkerne simpelthen ikke kan være med, og derved få det til at se ud som om de er de billigste. En web-butik er meget mere "nøgen". Denne nøgenhed er isoleret set meget bedre for forbrugeren, men det er bare ikke dét der vinder i konkurrencen. Det samme sker for TV-producenterne. Hvis en producent kan tjene nok penge ved at levere en dårlig løsning til overpris til at de kan bombardere dig med reklamer, bedre udstillingspladser i butikkerne og mere provision til sælgeren, og derved "stjæle" størstedelen af salget, så vinder de over den producent der leverer en bedre løsning, men ikke har salgsapparatet til at gøre opmærksom på det.
|
|||
![]() |
|||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
||
Iøvrigt synes jeg ikke at dét at overbevise forbrugerne om at bøjede skærme er sagen, er et mere horribelt projekt end at overbevise dem om at musik skal spilles fra én højttaler og ikke to. Og dét går da ganske fint, så hvorfor ikke også bøjede skærme?
|
|||
![]() |
|||
||
Allerede hér mener jeg at din fremtidsvision er alt for forankret i måden vi gør tingene på i dag. Fremtiden er netop at du ikke er fastlåst til bestemte apparater, men at du har adgang til dét du betaler for at have adgang til, og dén adgang har du så uanset hvilket apparat du rent faktisk er i nærheden af. Dit hjem er bevidst om om du er hjemme eller ej, eksempelvis fordi du har låst dig ind ved hjælp af dit smartwatch, eller andre metoder som vi ikke lige forestiller os endnu. Selve styringen og indholdet ligger i skyen, ikke i ét af dine apparater. Jeg tror med andre ord det bliver stik modsat, det bliver ikke styret fra én enhed, men fra alle enheder.
|
|||
![]() |
|||
||
Forresten: Når jeg lægger min iPhone fra mig, så har jeg som regel en iPad eller Macbook inden for rækkevidde. Hvis der kommer en mail eller en iMessage, så modtager og evt. besvarer jeg den dér. Kun SMS (som jeg får meget få af) og taleopkald (som jeg får færre og færre af) vil jeg misse, og det er engang i aften vel også et overstået kapitel... Jeg er ikke specielt fan af at lade TV'et være en kommunikator, jeg mener den egner sig bedst til énvejs kommunikation. Jeg vil så påstå at for at dén integration skal fungere ordentligt, så SKAL du netop binde dig til én producent, om ikke andet så én producent af styresystem. Historien viser at alt andet bliver noget juks. Men jeg vil påstå at meget af dét du beskriver som en fremtidsverden, allerede er her for full-blown Apple brugere.
|
|||
![]() |
|||
||
Som forbruger er vi prisbevidste, og desværre også langt ud over det man måske burde være. Men jeg mener det skyldes bla. information, men også de utallige dårlige produkter vi oftest har med at gøre. Folk vil ikke betale for meget - Den del rokkes der nok ikke ved. Men man vil slet ikke betale for meget for dårligere produkter. Og hvis man har (hvad de fleste nok har) skabt sig en erfaring der siger, at det næsten er ligegyldigt hvad man køber, så står man i et eller flere dilemmaer, eller tingene er blevet så omstændige/uoverskuelige så de slet ikke er/kan bruges. Så giver det sig selv, at det vil skabe yderligere problemer for prisbevistheden (eller mangel på samme). Det er den del som jeg vælger at kalde for mistillid til producenterne. Pr. definition er elektronik købt i Bilka jo dårligere, end hvis det er købt i HiFi klubben. Ihvertfald når det kommer til "nørderne" som os. Men hr og fru almindelig tænker slet ikke sådan. For dem er det buede TV i HiFi klubben lige så godt/åndsvagt som det buede TV i Bilka. Og når der er tale om det samme produkt, så kan disse forbrugere jo kun henholde sig til prisen, som der kan være voldsom stor forskel på. Faktisk så jeg i sidste uge, -3000,- i forskel på det samme TV i Bilka, som hvis man bevægede sig få hundrede meter længere væk til Fona. (Begge dele i Fona) Disse scenarier gør, at folk BLIVER prisbevidste. Selv "nørderne" gør. Og så er det pludselig hammerende ligegyldigt, om det hedder Bilka eller Fona. Og hvis Bilka kan sælge samme produkter som Fona, så siger al logik, at så er det jo ikke produkterne der er forskel på. Det er scenarier skabt af producenterne og detailforretningerne. Der findes også en virkelig stor skare som lever efter konceptet, at de ikke har brug for noget nyt. Disse mennesker kan snildt leve med gammeldags CRT TV, hvis det ikke var fordi de blev tvunget til noget andet af udbyderne. Det må være producenternes opgave at VISE disse mennesker, at der kan findes andre løsninger (nyere tekniker), som virker og kan gøre deres hverdag bedre eller nemmere. Eller måske bare via tvang, ligesom man ser med elektronisk post fra det offentlige i disse dage. Det er bare svært for producenterne, hvis de dels kun er interesseret i at masse-sælge bras. Og dernæst ikke rigtig har noget ordentligt brugbart at fremvise, uden at det betyder, at de derved også skal fremvise mangler/dilemmaer osv. Jeg vil ikke forsvare forbrugerne. Men ansvaret vil jeg primært lægge på producenterne. Medier og detailbrancen kan også ryge med i den kategori. I sidste ende er det dog forbrugernes valg, helt enig. Men de er dælme oppe imod nogle spillere, som er mange forbrugere langt overlegen i det her spil.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |