recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV på afbetaling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV på afbetaling

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Per Røntved Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Røntved Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV på afbetaling
    Sendt: 04-Januar-2019 kl. 19:50
Hejsa

Mit gamle Panasonic G20 er ved at være lidt træt, jeg har ikke lige mønten at smide på borde til et nyt tv, det jeg har set rundt omkring på nettet, er bondefangeri, og priser der der skruet skørt op, men er der nogen herinde der er faldet over en ok forretning, med fornuftige renter / afbetaling?

Vh.Per Røntved
Mvh. Per Røntved

______________________



Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af Per Røntved Per Røntved skrev:

Hejsa

Mit gamle Panasonic G20 er ved at være lidt træt, jeg har ikke lige mønten at smide på borde til et nyt tv, det jeg har set rundt omkring på nettet, er bondefangeri, og priser der der skruet skørt op, men er der nogen herinde der er faldet over en ok forretning, med fornuftige renter / afbetaling?

Vh.Per Røntved
Jeg har set at f.eks. Panasonic centre normalt kører et afbetalingsprogram mellem kunden og finansierings selskabet. Jeg kender ikke renteniveauet for et lån, men jeg kan ikke forestille mig andet end at det er fornuftigt.

Jeg har også set at f.eks. Elgiganten fra tid til anden ved nogle kampagner kører med rentefrie lån.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 20:01
Lån i banken, er som regel mest fornuftigt. Hvis de ikke vil låne dig bør du nok lade være.
Både Elgiganten og Power har nogen gange kampagner med retsfri lån (0% ÅOP).
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Per Røntved Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per Røntved Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 20:02
Tak for input, det de begge kører lige nu er, køb nu, betal senere, ikke lige noget for mig Smile

Redigeret af Per Røntved - 04-Januar-2019 kl. 20:03
Mvh. Per Røntved

______________________



Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Lån i banken, er som regel mest fornuftigt. Hvis de ikke vil låne dig bør du nok lade være.
Både Elgiganten og Power har nogen gange kampagner med retsfri lån (0% ÅOP).
Det er jeg ikke enig med dig i. Ofte kan butikker låne dig penge billigere end banken kan, både hvad angår renter og omkostninger.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 20:19
I HIFIklubben er der rentefrit dog omkostning på 39 kr pr mdr.



Redigeret af sl1000 - 04-Januar-2019 kl. 21:51
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Lån i banken, er som regel mest fornuftigt. Hvis de ikke vil låne dig bør du nok lade være.
Både Elgiganten og Power har nogen gange kampagner med retsfri lån (0% ÅOP).
Det er jeg ikke enig med dig i. Ofte kan butikker låne dig penge billigere end banken kan, både hvad angår renter og omkostninger.

Enig med hother. Elgiganten kørte som jeg husker engang ÅOP på 0% og ingen ting i oprettelse.
Jeg foretog et køb af hårde hvidevarer (ikke Elgiganten) for nogle år siden, som jeg egentlig ville gøre kontant, men det beløb stod bedre forrentet på min konto. Jeg havde ikke en merpris på prisen og trak istedet en +rente på de penge på egen konto istedet.

Idag er de der lån nok stadig med “ÅOP” på 0%, men har så lige en oprettelses gebyr på 1000kr der naturligvis kommer ud over købsprisen. (Så burde de vel ikke kunne kalde en ÅOP på 0% i virkeligheden).
Og køber man eks tv for 8000kr+1000kr i oprettelsesgebyr blir prisen noget der ligner et forbrugslån i banken istedet, alt afhængigt af afvikling selvfølgelig.




Redigeret af Bromberg5 - 04-Januar-2019 kl. 21:23
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 21:56
Gå i banken, få bevilliget et overtræk.
Gå i Bilka og blæs 2500 kroner af på et 55” tv.
Lev af havregryn i 3 måneder.

Du skal ikke låne penge til et tv, det taber mere i værdi end du kan nå at betale tilbage.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har set at f.eks. Panasonic centre normalt kører et afbetalingsprogram mellem kunden og finansierings selskabet. Jeg kender ikke renteniveauet for et lån, men jeg kan ikke forestille mig andet end at det er fornuftigt.




De kan låne dig 5000 kr til 510 kr om måneden i 12 måneder.

Det får jeg til ÅOP på 46,88%

Ikke just hvad jeg ville kalde fornuftigt.
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2010
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 22:25
Din TV er jo ikke dødt endnu. 
Læg hellere det til side som du ville have råd til afbetale. Når tv'et dør, har du derfor et stak penge som du kan bruge på.tv'et + plus evt. restlån. 

Jeg er af den holdning at man låner ikke penge til forbrug, du tjener og spare op til forbrug. Men nu kender jeg jo ikke din situation, man ved jo aldrig. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 22:36


 Her købes der ikke noget, medmindre det købes kontant.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 22:39
Og jeg vil på det kraftigste advare mod kreditgivere som f.eks. ViaBill. Min fattige ven har lånt 2000 kr af dem og betaler 38 kr + 38 kr i betalingsgebyr hver md. Jeg har ikke regnet på det, men det er åger og skulle forbydes.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu