|
TV på afbetaling |
Besvar | Side <1234 7> |
Forfatter | |||
Gromit
Super bruger Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Dit liv er din økonomi, og din økonomi er dit liv... så pas på den...!!! EN AFSINDIG VIGTIG tråd for de mange mennesker, der lader sig lokke af de "nemme" og "hurtige" forbrugslån, som markedet tilbyder. Hvis dette ikke er muligt, så er lånemarkedet en jungle, som man skal undersøge grundigt - alt efter ens økonomiske formåenhed.
Som udgangspunkt er det DYRT, at låne penge - og i særdeleshed forbrugslån. Ved afbetaling er der mange faktorer, der gør sig gældende, som man skal være på vagt over for. - Jo kortere tidsrum for afbetalingen jo billigere er det. - Pas på ÅOP (Årlige omkostninger i procent) - Pas på diverse stiftelsesgebyrer og deslige begreber. - Elektronik butikker er notorisk "snu" til at skjule låneomkostninger. - Udregn hvad varen FAKTISK vil koste dig via et lån kontra versus kontant betaling. LAD DIG IKKE FRISTE AF ET KØB... blot fordi det er billigt. Redigeret af Gromit - 04-Januar-2019 kl. 22:59 |
|||
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
|
|||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4028 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Vi lånte hos power gennem Santander. Til vores grundig oled. Det blev et par tusinde dyrere. Og hvis det var rente fri. Så ville det kun være nogle få kroner, mindre. Som sælgeren viste. For jeg var ikke meget for det at låne.
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19478 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Forkert! Jeg har lige bestilt nye brilleglas, jeg kan betale kontant, eller jeg kan vælge afbetaling, som koster 0 kroner i oprettelse, 0 kroner i administration, 0 kroner i betalingagebyrer og udstyrer mig med ekstra garanti i afbetalingsperioden. Jeg får udleveret et mastercard som jeg kan vælge at bruge, eller lade være med at bruge. Hvis jeg bruger mastercardet koster det mig penge og det er det at de håber på. Men det kommer heller ikke til at ske denne gang! For øvrigt er det mest fordelagtigt at købe sit hus kontant, eller bil for den sags skyld. Så skal der ikke betales renter, bidrag, eller administrationsgebyr. For øvrigt, så er det ret tilfredsstillende at betale sin bil kontant, ved hjælp af sit dankort. Sku lidt spøjst, når der står 250.000 på dankortautomaten :-) Klaus
|
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så må vi håbe for bilforhandleren at der også er dækning på kortet
|
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Enig, det samme gør sig iøvrigt gældende ved nogle teleselskaber ved køb af mobil. Det kan også gøres for 0kr i oprettelse og øvrige gebyrer mm. Det er da langt nemmere at bare få det afviklet med en kontant betaling, men det kan faktisk give en besparing hvis man kan få en god rente på sit indestående. Man kunne eks oprette en konto med det beløb man har købt for og så bare lade afviklingen køre sin gang derfra ognimens trække renter på det indestående. Bevares det er da ikke mange kr/øre ved eks køb af mobil, men det er da en plus forretning isåfald, der faktisk er en besparelse end et kontant køb:). Men med det sagt kan man nærmest ikke afvikle hurtigere end værditabet accelerer så det er da en dårlig investering i den optik.
|
|||
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
De Herrer, det er jo præcis det jeg skriver. Når butikkerne IKKE har 0% ÅOP er det rasende dyrt at låne hos dem. Banken er derfor eneste reelle alternativ til 0%. Prøv lige at tjekke lånepriserne i øjeblikket. 18% i ÅOP i elgiganten og 12,36 i Power. Det kan banken helt sikkert stikke. |
|||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Bromberg det kan på ingen måde betale sig at lave en bankkonto og "lade den trække renter" - det kræver så høj pengemængde allerede indsat i banken for overhovedet at FÅ renter at du ikke engang har tanker om du skal købe på afbetaling eller ej.
|
|||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ah det kommer vel an på den enkelte låntager og bank? Det kunne for det almindelige menneske også være i form af et prioritets lån. Det er selvfølgelig en del af et bolig lån, men det ændrer nu ikke på der kan trækkes renter på det beløb:) Men igen, uanset gevinsten, er det også mere for at argumentere imod at lån er en merudgift. Det behøver det ikke at være og kan faktisk være det modsatte:) Mit argument var også set i det lys at du HAR de penge du vil købe for, men at du faktisk får en større gevinst ved at sætte det beløb isoleret til side til blot at afvikle. Så det er ikke fordi man søger søger lånet af behov, men af gevinst der er forskellen i min pointe. Men nu tror jeg også den point er pointeret i tråden:).
Redigeret af Bromberg5 - 05-Januar-2019 kl. 09:05 |
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har et indlåns forretning hos Santander og her skal der minium 100k til en rente på sølle 0.9. 0g Ingen af de 2 banker jeg benytter i dagligdagen kan tilbyde samme. Så der skal en del hvis man tjene på at have penge stående på bogen
|
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19478 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Øøøøh, læste du ikke mit indlæg? Klaus
|
|||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
||
Til gengæld kan du få 0,6% på en “fri” konto, hvor du ingen bindingsperioder har. Klaus
|
|||
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ikke meget, men i det mindste da et + på slutlinjen:)
|
|||
Besvar | Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |