|
TV på afbetaling |
Besvar ![]() |
Side <1 34567> |
Forfatter | |
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er klart at det koster penge at købe på afbetaling.
Men det behøves ikke at være dig som køber som betaler regningen. Det kan være en skattefordel for sælger/finasering selskab. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Interessant tråd.
Det virker til at alle meninger omkring afbetaling er kommet frem. Men..... Er der virkelig ingen der kan pege på en butik med gode priser og fornuftig afbeataling? |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
i forhold til hvad? - Der er tonsvis af butikker der leverer "gode vilkår", men ofte er det faktisk kampagner der køres fra låneselskaberne. - jeg har selv en cykel på afbetaling.Gebyret for oprettelsen fordi jeg ændrede vilkårene gjorde den kom til at koste lidt mere, men ellers var den på 0% og kom kun til at betale cyklens pris, bare fordelt over x antal måneder. Bruger butikken fx Lånlet (det er vist basisbank der står bag dem) så er der meget ofte 0%renter. MAn skal selvfølgelig lige tjekke om der er et opstartsgebyr og hvor stort det er i forhold til den lånte mængde penge.
I virksomhedsverdenen ER man gået rigtigt meget all-in på "abonnementsformerne" (hvad enten de vil det eller ej, for det er sådan producenterne vil rulle i dag) som en afbetaling jo reelt er. og ja - det er lidt dyrere i længden, men til gengæld er din likviditet ikke berørt, og det giver altså nogle andre muligheder. DET ENESTE jeg vil sige er at man for ALT i verden skal tjekke på længden af afbetalingen. Hvis det købes over flere år, så vil jeg på det kraftigste sikre mig at der er en fuld forsikring enten via ens eget forsikringsselskab eller som tilkøb. Der er ikke noget værre end at skulle afbetale, og så sidde med røven i postkassen fordi det gik i stykker efter garantien udløb og man ikke har betalt det fulde beløb af. - LEASY er et rigtigt godt eksempel på bondefangeri på den måde. De tilbyder typisk betalinger over 3-5 år, men der er absolut ingen forsikring involveret, så hvis enheden går i stykker efter 2 år, og du har købt over 5. Så står du altså tilbage med 3 års afbetalinger uden et produkt.
|
|
![]() |
|
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
Hvad er der bondefangeri i det? Det er vel mere bondefangeri at kræve 1-2000,- for at forsikre en vare der koster 10.000DKK. Enkeltstående elektronikforsikringer er som udgangspunkt noget af det dummeste man kan kaste penge efter.
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Som en anden nævner er jeg i LSB. Aftalen kom i første omgang i stand grundet min fagforening. Efterfølgende ville jeg skifte bank, og fik fjernet loftet på 50.000 kr., så det nu gælder hver en krone jeg har stående. Bor langt fra LSB og var fornyeligt i den lokale Jykse sparekasse for at høre hvad de kunne gøre for mig, hun troede jeg løj for hende, indtil jeg loggede på min netbank og viste hende vilkårne. Hun tilbød mig herefter 0.9 %
![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Mon ikke bare Per skulle kigge på dette tv?
Klaus
|
|
![]() |
|
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 983 |
Det klogeste indlæg i denne tråd
![]() |
|
![]() |
|
Eeyore ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Tja, den kan hurtigt vendes til, har du pengene og er god til at investere eller få en god rente, så kan det aldrig svare sig at betale kontant, så længe at dit afkast er større end de samlede låneudgifter.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
@DiscomanDK - nej du! en forsikringpris afhænger som regel af produktets pris og forløber typisk mellem 1-X år (afhængig af hvad man vil) Men forsikringsprisen er beregnet ud fra prisen på selve enheden og hvor meget det vil koste i risiko til eventuelle reservedele/udskiftning.
Så med en enhedspris på 10000,- får man ikke en 2-3 års forsikring til 500,- - i hvert fald ikke med mindre man har en selvrisiko på 5000,-
|
|
![]() |
|
Mr. Laursen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 458 |
Men uden finansiering ville butikken altid kunne sælge det tilsvarende billigere. Men det er ikke nødvendigt for dem i det tilfælde hvor de i forvejen er billigst på markedet.
|
|
Mvh. Mark
Bio: NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX AppleTv Stue: Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Nej. Klaus
|
|
![]() |
|
Mr. Laursen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 458 |
Jo hvis der er tale om lån med ÅOP på 0%. Altså uden oprettelsegebyr, rente og andre gebyrer.
|
|
Mvh. Mark
Bio: NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX AppleTv Stue: Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 34567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |