|
TV på afbetaling |
Besvar | Side <1 4567> |
Forfatter | ||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19478 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej. Mit eksempel med briller viser det. Det er ikke brilleforretningen der har udgifter ved lånet, men derimod finansieringsselskabet, der stikker mig et mastercard og håber på at jeg bruger det, så de kan tjene penge den vej. Klaus
|
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9379 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19478 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De tjener på kortet, hvis jeg bruger det.
Hvor meget kan jeg ikke huske, sidste gang klippede jeg det over og smed det væk. Klaus
|
||
PeterDKM
Junior bruger Oprettet: 01-Juni-2009 Status: Offline Point: 35 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Coopbank.dk laver også forbrugslån/kassekredit.
/ men det er vidst til 5%-10% åop. Men dem er jeg meget tilfredse med.
|
||
perlauritzen
Ny bruger Oprettet: 24-November-2014 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det passer så ikke, altid.. Butikkerne betaler mellem 6-12% up front. Financieringsselskabet håber at nogle kunder undervejs kommer til muffen og udbetaler restbelåbet /Per
|
||
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1417 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du overhovedet læst, hvad det er jeg skriver? Jeg skriver at det er en mega dårlig forretning som forbruger at tegne de her ekstra forsikringer.
|
||
Byteman2
Bruger Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 149 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
For lang tid siden købte jeg GoPro i Fona og fik det rentefrit osv. - Lang tid efter blev jeg lige pludselig trykket for et årligt kortgebyr selv om jeg havde afbetalt hele beløbet. Så man skal lige være ops på diverse kort hvad der gælder efter - jeg hader det for jeg glemmer sku altid at ringe og afmelde.
|
||
Rolf Lemmike
Guld medlem Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lidt pudsigt at trådstarter spørger ind til et godt tilbud på lån, og hvor mange der kommer med det svar "at her i huset låner vi skam ikke penge, tæring efter næring, osv"
Der er sgu da ingen der er i tvivl om det er smart at låne penge eller ej..
|
||
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
HiFi Klubben har da begge vil jeg mene.
|
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hentede mine nye brilleglas i dag og fik dem på afbetaling. Spurgte ind til, hvem der tjener penge på den betalingsmetode. "Alle" var svaret. Jeg får ekstra forsikring på mine briller og halv pris på nye, hvis jeg selv ødelægger dem (og gratis pudseklude og rensevæske) i afbetalingsperioden. Butikken får et højere salg, specielt, hvis nogen smadrer brillerne og skal have nye til halv pris, frem for at få de ødelagte repareret. Banken (Nordea) scorer omkring 15% af kunderne. Mine glas kostede 5800 og min kredit lyder på 5000 oveni (altså 10800 i alt). Nogle fristes til at bruge den ekstra kredit og det er her banken tjener pengene. Det med mastercard er de gået væk fra igen Banken kommer næppe til at lave penge på mig, men de tjener på de cirka 15% der gør brug af den ekstra kredit. Og de må jo tjene nok på dem, siden mit lån er gratis
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4908 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Man kan også sige at alle kunder taber penge.
Tænker at dine glas kunne sælges billigere, hvis butikken ikke gav “gratis” lån. Redigeret af Mufti - 19-Januar-2019 kl. 06:56 |
||
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
|
Idet butikken ingen omkostninger har ved lånet, har jeg svært ved at se, hvordan de skulle kunne sælge noget billigere ved at jeg betaler kontant.
Klaus
|
||
Besvar | Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |