recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til rep.  x antal gange...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV til rep. x antal gange...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Beno Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Emne: TV til rep. x antal gange...
    Sendt: 23-Marts-2006 kl. 13:32

Hej

Jeg har købt et Thomson 32" TV (billederør) i Hifi-Klubben for lidt over 2 år siden, som jeg har tegnet ekstra 4 års for sikring på. Det er begyndt at slukke helt umultiveret engang imellem for derefter at tænde igen efter 1-2 sekunder. Det har nu været til reparation 2 gange (á ca. 3 uger) og fejlen opstår stadigvæk! Værkstedet siger at de ikke kan finde nogen fejl på det, de har dog skiftet noget højspændning og nogle lodninger. Mit spørgsmål er: hvor mange gange skal TV´et ha´ været til reparation før jeg har krav på et nyt/pengene tilbage. Og er der nogen der ved hvor meget afskrivningen er på et TV???

Beno

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2006 kl. 14:25

Det kan du læse om på www.forbrug.dk. Der kan du finde noget om hvor mange gange en ting skal repareres, om du skal have et andet TV i stedet for, og hvis pengene skal retur, så er det det fulde beløb, så vidt jeg husker.

Link: http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/

mvh Christian
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2006 kl. 14:32

Eftersom apparatet er over 2 år gammelt gælder købelovens bestemmelser ikke mere. Det vil formentlig være bestemmelserne i din tillægsforsikring der gælder.

Mvh.

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2006 kl. 14:35

Undskyld hvis jeg spørger dumt men... sidder der en ventilator i det? Hvis en computer går ned med skiftende intervaller skyldes det undertiden overophedning af processoren fordi ventilatoren er i udu (eller bare skal støvsuges.

Mvh.

Til top
Beno Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2006 kl. 14:42
Nope - ingen ventilator i....
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2006 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Eftersom apparatet er over 2 år gammelt gælder købelovens bestemmelser ikke mere. Det vil formentlig være bestemmelserne i din tillægsforsikring der gælder.

Mvh.

Både og. Nu var fjernsynet jo sikkert ikke over 2 år gammelt den første gang det blev repareret...
mvh Christian
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2006 kl. 15:52

Det har du måske ret i. Jeg skulle nok ha' skrevet "Hvis der blev reklameret over apparatet senere end 2 år fra købsdato gælder..."

Mvh.

Til top
Beno Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2006 kl. 17:37

Hej

Jeg har tegnet "Udvidet Plus Forsikring" på apparatet, se evt.: http://www.hifiklubben.com/DK/Information/Forsikring_og_gara nti/  Jeg må indramme at det står lidt kryptisk beskrevet mht. evt. erstatning!  - Og fejlen opstod da TV´et var over 2 år gammelt... 

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2006 kl. 18:21

Oprindeligt skrevet af betingelser betingelser skrev:

Forsikringen varer i fem år fra købsdato, og dækker reparation på et af Hi-Fi Klubbens værksteder eller ombytning til nyt tilsvarende apparat, hvis prisen for reparation overstiger købsprisen.

Forsikringen dækker altså reparationsudgifter - og hvis reparationsudgiften overstiger hvad du har givet for fjernsynet - så:

Oprindeligt skrevet af betingelser betingelser skrev:

Skulle reparationsudgiften overstige købsprisen, erstattes med et nyt tilsvarende apparat, dog højst op til den oprindeligt betalte købspris.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2006 kl. 08:52

Der er vist ikke tvist om, at reparationsudgifter er dækket, men om, hvor mange forsøg HFK kan betinge sig. Og deres garanti - der er ganske fremragende mens de sælger den - siger ikke noget om det. Men under serviceinformationer skriver de flg:

Vilkår for reklamationsreparationer

• Foruden fortrydelsesret som ved postordrekøb, følger vi Købelovens krav til reklamation ved normalt brug og forsigtighed

Det lyder meget generelt og skulle således gælde osse i dit tilfælde. I så fald skulle man mene, at de har brugt deres "forsøg". Men hvad siger de egentlig, når du fortæller dem, at de har bevist, at de ikke kan reparere den og du gerne vil ha' en bytter? De plejer egentlig at være ganske kulante. Det bør under alle omstændigheder ikke være dit problem, at de ikke kan finde fejlen. Byttes eller pengene retur, tak.

Mvh.

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2006 kl. 10:09
Jeg tror det er op til Hifi-klubben om de vil reparere, eller hvad de vil. Købeloven gælden kun de første 2 år. Jeg mener ikke du har krav på noget ud over reparation, det er op til Hifi-klubben hvis de vil give dig et nyt apparat, jeg tror ikke du har krav på det. Det er altså kun min mening skal jeg understrege,
mvh Christian
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu