|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Beno ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 112 |
![]() Sendt: 23-Marts-2006 kl. 13:32 |
|
Hej Jeg har købt et Thomson 32" TV (billederør) i Hifi-Klubben for lidt over 2 år siden, som jeg har tegnet ekstra 4 års for sikring på. Det er begyndt at slukke helt umultiveret engang imellem for derefter at tænde igen efter 1-2 sekunder. Det har nu været til reparation 2 gange (á ca. 3 uger Beno
|
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
Det kan du læse om på www.forbrug.dk. Der kan du finde noget om hvor mange gange en ting skal repareres, om du skal have et andet TV i stedet for, og hvis pengene skal retur, så er det det fulde beløb, så vidt jeg husker. Link: http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Eftersom apparatet er over 2 år gammelt gælder købelovens bestemmelser ikke mere. Det vil formentlig være bestemmelserne i din tillægsforsikring der gælder. Mvh. |
||
![]() |
||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
Undskyld hvis jeg spørger dumt men... sidder der en ventilator i det? Hvis en computer går ned med skiftende intervaller skyldes det undertiden overophedning af processoren fordi ventilatoren er i udu (eller bare skal støvsuges. Mvh. |
||
![]() |
||
Beno ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 112 |
![]() |
|
Nope - ingen ventilator i....
![]() |
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det har du måske ret i. Jeg skulle nok ha' skrevet "Hvis der blev reklameret over apparatet senere end 2 år fra købsdato gælder..." Mvh. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Jeg har tegnet "Udvidet Plus Forsikring" på apparatet, se evt.: http://www.hifiklubben.com/DK/Information/Forsikring_og_gara nti/ Jeg må indramme at det står lidt kryptisk beskrevet mht. evt. erstatning! - Og fejlen opstod da TV´et var over 2 år gammelt...
|
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
![]() |
|
Forsikringen dækker altså reparationsudgifter - og hvis reparationsudgiften overstiger hvad du har givet for fjernsynet - så:
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Der er vist ikke tvist om, at reparationsudgifter er dækket, men om, hvor mange forsøg HFK kan betinge sig. Og deres garanti - der er ganske fremragende mens de sælger den - siger ikke noget om det. Men under serviceinformationer skriver de flg: Vilkår for reklamationsreparationer
Det lyder meget generelt og skulle således gælde osse i dit tilfælde. I så fald skulle man mene, at de har brugt deres "forsøg". Men hvad siger de egentlig, når du fortæller dem, at de har bevist, at de ikke kan reparere den og du gerne vil ha' en bytter? De plejer egentlig at være ganske kulante. Det bør under alle omstændigheder ikke være dit problem, at de ikke kan finde fejlen. Byttes eller pengene retur, tak. Mvh. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror det er op til Hifi-klubben om de vil reparere, eller hvad de vil. Købeloven gælden kun de første 2 år. Jeg mener ikke du har krav på noget ud over reparation, det er op til Hifi-klubben hvis de vil give dig et nyt apparat, jeg tror ikke du har krav på det. Det er altså kun min mening skal jeg understrege,
|
||
mvh Christian
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |