recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv uden/mindst genskin
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv uden/mindst genskin

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bqlle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Marts-2021
Sted: Strib
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bqlle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv uden/mindst genskin
    Sendt: 25-Marts-2021 kl. 17:23
Står her og vil have et nyt tv med mindst muligt genskin. Har normalt altid købt et par generationer ældre for at spare nogle penge, fordi jeg ikke har krav om det nyeste. Så har i nogle 50-55” i kan anbefale, evt hvad der skal holdes øje med af specs for at minimere genskin mest muligt. Alle råd tager jeg varmt imod 😁
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 19:25
Samsung er vist eneste som har lidt filter på topmodellerne

Ellers handler det om placering af tv uanset hvilket man vælger.

Heldigvis er de fleste nye tv lysstærke så det ikke bliver et stort problem 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 19:39
Jeg vil sige oled. Når tv'et er tændt ser man ikke genskinnet. Selvfølgelig med helt mørke scene. Men det er der intet tv der kan se sig fri for

Redigeret af T-Duck - 25-Marts-2021 kl. 19:46
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af Bqlle Bqlle skrev:

Står her og vil have et nyt tv med mindst muligt genskin. Har normalt altid købt et par generationer ældre for at spare nogle penge, fordi jeg ikke har krav om det nyeste. Så har i nogle 50-55” i kan anbefale, evt hvad der skal holdes øje med af specs for at minimere genskin mest muligt. Alle råd tager jeg varmt imod 😁


Tag i Bilka, Power, Elgiganten etc. og dan dit eget indtryk. Det er trods alt dine øjne der skal se på det.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Bqlle Bqlle skrev:

Står her og vil have et nyt tv med mindst muligt genskin. Har normalt altid købt et par generationer ældre for at spare nogle penge, fordi jeg ikke har krav om det nyeste. Så har i nogle 50-55” i kan anbefale, evt hvad der skal holdes øje med af specs for at minimere genskin mest muligt. Alle råd tager jeg varmt imod 😁


Samsung skulle have bedst anti-genskin

Men med sådan noget her er det bedst at tage i Bilka eller power og kigge på tv, da genskin nogen føler er generende har andre ikke lagt mærke til
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2021 kl. 00:02
samsung har førertrøjen - men mig bekendt kun oppe i topmodellerne . .  
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2021 kl. 10:44
Samsungs LCD-topmodeller har laveste genskin pga. et anti-refleksfilter, men baseret på din beskrivelse, så tror jeg ikke, at de kan presses ind i budgettet. OLED (der findes kun ét panel, uanset producent) følger efter.

I de lavere prisklasser er det nok et spørgsmål om at komme ud og kigge. Der er ikke rigtig en specifikation, som du kan gå efter. Og der laves ikke længere LCD TV med matte paneler, mid bekendt.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2021 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg vil sige oled. Når tv'et er tændt ser man ikke genskinnet. Selvfølgelig med helt mørke scene. Men det er der intet tv der kan se sig fri for

Jeg er  fuldsætndig uenig.
Jeg har et LG C8 tv, om tvet er tændt eller slukket så er der super meget genskin i det.

Primært sørg for at have nogle mørklægnings gardiner eller andet, så man slipper for den slags, det er gode penge givet ud! :)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2021 kl. 12:36
Da du ikke ser ud til at have lyst til at ofre det vilde på et TV, så vil jeg anbefale dig dette, som dog er et 58", men den største forbedring, når det gælder oplevelsen ved at se film, serier og at game, kommer meget ofte fra størrelsen på den skærm, du kigger på, så har du pladsen, er der ingen grund til at kigge på TV under 55":


Rigtigt meget TV for pengene.

Som der er blevet oplyst, så skal du smide en del mere, før du kan stille krav til anti-refleks-behandling.
Når det gælder andre TV, så er der generelt ikke den store forskel, men for de fleste er det ikke et problem, da TV i dag er så lysstærke, at de kan overvinde evt. genskin, som du sikkert kender det fra din smartphone...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2021 kl. 10:07
Jeg har sådan et Samsung Q6F 49" Qled og døjer ikke med genskin i stor stil.
Når solen står direkte på skal vi lige have et gardin ned, men kun pga solens stråler direkte på skærmen, gør at det kan være svært at se nogle enkelte ting på skærmen.

Vi havde et LCD før og der syntes jeg det var meget værre

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Bqlle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Marts-2021
Sted: Strib
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bqlle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2021 kl. 13:10
tak for jeres inputs, det endte med at blive et Samsung fjernsyn, så nu skal jeg bare have den bedste soundbar 🤔
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2021 kl. 05:56
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Jeg har sådan et Samsung Q6F 49" Qled og døjer ikke med genskin i stor stil.
Når solen står direkte på skal vi lige have et gardin ned, men kun pga solens stråler direkte på skærmen, gør at det kan være svært at se nogle enkelte ting på skærmen.

Vi havde et LCD før og der syntes jeg det var meget værre


Samsung QLED er LCD.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu