|
Tv uden/mindst genskin |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bqlle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2021 Sted: Strib Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Marts-2021 kl. 17:23 |
Står her og vil have et nyt tv med mindst muligt genskin. Har normalt altid købt et par generationer ældre for at spare nogle penge, fordi jeg ikke har krav om det nyeste. Så har i nogle 50-55” i kan anbefale, evt hvad der skal holdes øje med af specs for at minimere genskin mest muligt. Alle råd tager jeg varmt imod 😁
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7163 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samsung er vist eneste som har lidt filter på topmodellerne
Ellers handler det om placering af tv uanset hvilket man vælger. Heldigvis er de fleste nye tv lysstærke så det ikke bliver et stort problem
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
Jeg vil sige oled. Når tv'et er tændt ser man ikke genskinnet. Selvfølgelig med helt mørke scene. Men det er der intet tv der kan se sig fri for
Redigeret af T-Duck - 25-Marts-2021 kl. 19:46 |
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
Tag i Bilka, Power, Elgiganten etc. og dan dit eget indtryk. Det er trods alt dine øjne der skal se på det. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Furry ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1093 |
Samsung skulle have bedst anti-genskin Men med sådan noget her er det bedst at tage i Bilka eller power og kigge på tv, da genskin nogen føler er generende har andre ikke lagt mærke til |
|
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
samsung har førertrøjen - men mig bekendt kun oppe i topmodellerne . .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
Samsungs LCD-topmodeller har laveste genskin pga. et anti-refleksfilter, men baseret på din beskrivelse, så tror jeg ikke, at de kan presses ind i budgettet. OLED (der findes kun ét panel, uanset producent) følger efter.
I de lavere prisklasser er det nok et spørgsmål om at komme ud og kigge. Der er ikke rigtig en specifikation, som du kan gå efter. Og der laves ikke længere LCD TV med matte paneler, mid bekendt.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Grymok ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2013 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 338 |
Jeg er fuldsætndig uenig. Jeg har et LG C8 tv, om tvet er tændt eller slukket så er der super meget genskin i det. Primært sørg for at have nogle mørklægnings gardiner eller andet, så man slipper for den slags, det er gode penge givet ud! :)
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Da du ikke ser ud til at have lyst til at ofre det vilde på et TV, så vil jeg anbefale dig dette, som dog er et 58", men den største forbedring, når det gælder oplevelsen ved at se film, serier og at game, kommer meget ofte fra størrelsen på den skærm, du kigger på, så har du pladsen, er der ingen grund til at kigge på TV under 55":
Rigtigt meget TV for pengene. Som der er blevet oplyst, så skal du smide en del mere, før du kan stille krav til anti-refleks-behandling. Når det gælder andre TV, så er der generelt ikke den store forskel, men for de fleste er det ikke et problem, da TV i dag er så lysstærke, at de kan overvinde evt. genskin, som du sikkert kender det fra din smartphone...
|
|
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV. |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Jeg har sådan et Samsung Q6F 49" Qled og døjer ikke med genskin i stor stil. Når solen står direkte på skal vi lige have et gardin ned, men kun pga solens stråler direkte på skærmen, gør at det kan være svært at se nogle enkelte ting på skærmen. Vi havde et LCD før og der syntes jeg det var meget værre |
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Bqlle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2021 Sted: Strib Status: Offline Point: 5 |
tak for jeres inputs, det endte med at blive et Samsung fjernsyn, så nu skal jeg bare have den bedste soundbar 🤔
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
Samsung QLED er LCD.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |