recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 Digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV2 Digital

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Pjerrot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 01:44
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Nu må du blive mere konkret

Hvis vi skal have nogen som helst chance for at hjælpe dig og andre i samme situation, så må du holde op med at skyde med spredehagl på den måde.

Så nu må vi vide:

  • Hvornår så du TV2 hvor det var dårligt.
  • Hvilken antenne/kabel-tv var det via.
  • Hvilken kanal
  • Var det analog eller digital.
  • Hvis digital - med hvilken hardware.

Du er formentlig allerede klar over at kabel-tv ikke direkte har noget med TV2 at gøre. Altså at de signaler du modtager der ikke har noget at gøre med de signaler som TV-stationen udsender.

  /Lars

 

 

Du er formentlig allerede klar over at alle dine ovenstående spørgsmål er besvaret og temmelig godt beskrevet i god tid inden du spurgte? og at du hvis du havde læst tråden igennem inden,formentlig havde været klar over hvor useriøst et indtryk de gir af din opfattelse af denne tråd og brugerne i den. 

Jeg skal spare dig for yderligere påmindelse om dem og blot opfordre dig til at læse mit indlæg umiddelbart før dette.

på forhånd tak

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 03:08
Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Jeg ser i øjeblikket en ældgammel Columbo film på DR1, den står knivskarpt.

Kildemateriale?

Kildematerialets kvalitet er ikke alene et spørgsmål om alderen. Amerikanske TV serier bliver optaget på 35mm, lige "rigtige" film. Desuden er Columbo udgivet på DVD for nylig, og i den forbindelse bliver der ofte lavet et større restaureringarbejde på det gamle kildemateriale. DRs kilde er måske den samme digitale transfer, som er brugt til DVD. Who knows...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 03:11
Oprindeligt skrevet af Pjerrot Pjerrot skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Mht. Canal + og 1Mbps, så lyder det i mine ører meget forkert.

Det kan være det lyder forkert i dine ører men det er ikke destu mindre rigtigt ligesom hd-kanalen fks når op i de 20mb til tider.ja mpg2 er et herligt codec og derfor det ikke er forældet endnu ;-)

Hvad er rigtigt? At Canal+ bliver sendt med en bitrate på 1 Mbit??

Der er ingen her som påstår at MPEG-2 er forældet. Diskussionen drejer sig om at bitraten er begrænset, og derfor opnår man ikke den bedste kvalitet. SDTV (MPEG-2, MP@ML) kunne i princippet sendes med en bitrate på 15 Mbit, men så ville der kun være plads til een kanal i DVB-T muxet...



Redigeret af JesperLund - 20-December-2006 kl. 03:15
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
OTol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Jeg ser i øjeblikket en ældgammel Columbo film på DR1, den står knivskarpt.

Kildemateriale?

Kildematerialets kvalitet er ikke alene et spørgsmål om alderen. Amerikanske TV serier bliver optaget på 35mm, lige "rigtige" film. Desuden er Columbo udgivet på DVD for nylig, og i den forbindelse bliver der ofte lavet et større restaureringarbejde på det gamle kildemateriale. DRs kilde er måske den samme digitale transfer, som er brugt til DVD. Who knows...

Mener du dermed, at en ældre Columbo film overført til DVD er uendelig meget bedre kvalitet end Ringenes herre De 2 tårne på DVD? Er De 2 tårne ikke optaget på 35mm film?

Hvis du så De 2 tårne vil du ikke være i  tvivl om, at der var noget galt.

Jeg forstår ikke hvorfor du prøver, at forsvare TV2 med den slags vrøvl, det er vel bedre, at give dem saglig kritik.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Mener du dermed, at en ældre Columbo film overført til
DVD er uendelig meget bedre kvalitet end Ringenes herre De 2 tårne på
DVD? Er De 2 tårne ikke optaget på 35mm film?



Hvis overførslen fra film til det medie, som tv-stationerne benytter har været
noget ged, kan kvaliteten jo være dårligere.
Til top
Pjerrot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af OTol OTol skrev:

Mener du dermed, at en ældre Columbo film overført til
DVD er uendelig meget bedre kvalitet end Ringenes herre De 2 tårne på
DVD? Er De 2 tårne ikke optaget på 35mm film?



Hvis overførslen fra film til det medie, som tv-stationerne benytter har været
noget ged, kan kvaliteten jo være dårligere.

Nu er det jo TV2,s ansvar at det de ligger programmet efter er af en tilfredstillende kvalitet.

Så TV2 er stadig ikke undskyldt for noget somhelst,så lad nu være med at forsvare dem yderligere,vi har formegentlig allesammen forstået at de der er pro-tv2 i denne tråd ,alle på den ene eller anden måde har tilknytning til TV2

Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 17:36

TV2 skal bare oppe sig og komme igang med ordenlig TV (især film). Skrot alt som ikke har den fornødne kvalitet, det er vejen frem. TV2  kan lige som os andre se om matrialet er i orden. Hvis de vil ha' tilfredse kunder så frem med pengepungen og køb nyt ind (selvom det er gammelt). Jeg ser DR programoversigten, især hvad film angår, mere end TV2. Jeg stoler ikke mere på at en film sendt af TV2 kan blive en nydelse. Det skulle dog ha' været et spørgsmål mest om filmens indhold der fik mig til at fravælge den ene frem for den anden.

En ting mere, Jeg ved udemærket at Pal er interlaced, men "læs" mere eller mindre . Det betyder ikke  at jeg påstår det ikke er interlaced. Mere eller mindre betyder nogle gange lidt mere end andre gange. Jeg kan ikke fatte at det er til at misforstå. Dette til Lars

Mvh Hansemand
Til top
Baum Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 17:50

For en god ordens skyld skal det lige siges at Canal+ ikke kun sender med 1 Mbit. Jeg har analyseret filmen House of Wax der har været sendt for nylig:

Og et afsnit af julekalenderen fra DR2:

DR2 er taget fra satellit (canal digital), og så vidt jeg har kunne se er alle canal digitals programmer undtagen Canal+ sendt med konstant bitrate.

Graferne viser kun billed bitraten. Lyden sendes med 256kbit og ac3 med 384kbit.

Til top
Pjerrot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 18:11

Det er sandt at Canal+ også viser god kvalitet på andet end hdkanalen ,det er desværre ikke så ofte,men når de gør det ,er det så tydeligt bedre at man kunne læse i sommers/efterår enkelte hdbox brugere troede det var et hd-signal/bitrate!

 

Men nu er det jo ikke det vi snakker om her i denne tråd

Det er TV2!  der åbenbart godt kunne bruge nogle flere penge på konsulent-kontoen!

De er ufatteligt svage og dårlige til at finde gode argumenter til deres forsvar,og det er udelukkende pga et folketings-medlem har så meget at se til rent politisk at de er nød til at forholde sig til de dokumenter de får i hånden.

så længe politikkerne ikke lugter lunten ,vil alt pege imod et behov for et nyt demux til TV2 alene , og hvis de så har fået os til at acceptere det godt kan skrænte lidt med kvaliteten ind imellem; ja så vil de kunne sende alle 5 kanaler på samme demux og prioritere båndbredderne i programplanlægningen,så vi på det tidspunkt(hvis vi er heldige) kan få vores film i en kval der minder om den BAUM har analyseret fra canal+ som er en af de "gode film"

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

En ting mere, Jeg ved udemærket at Pal
er interlaced, men "læs" mere eller mindre . Det betyder
ikke  at jeg påstår det ikke er interlaced. Mere eller mindre
betyder nogle gange lidt mere end andre gange. Jeg kan ikke
fatte at det er til at misforstå. Dette til Lars



Noget kan ikke være mere interlaced end andet!
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 11:39

Nu kommer jeg i tvivl fordi PAL er noget der skal "Holde styr paa farverne, i hoejere grad end andre problemer", paa den anden side er Hansemand maaske inde paa noget. Det med at "Se noget konkret, altsaa det med Vi andre ligesom skal (behoever) laere se bestemte ting paa Tv skaermene".

Ja men Kan I da ikke faa oeje paa det jeg mener?

Studere Fladskaermene er da kun i sin begyndelse, saa kloe paa med dette i den naermeste fremtid.    



Redigeret af moho - 21-December-2006 kl. 11:58
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2006 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

En ting mere, Jeg ved udemærket at Pal
er interlaced, men "læs" mere eller mindre . Det betyder
ikke  at jeg påstår det ikke er interlaced. Mere eller mindre
betyder nogle gange lidt mere end andre gange. Jeg kan ikke
fatte at det er til at misforstå. Dette til Lars



Noget kan ikke være mere interlaced end andet!

Hurra Hurra det må jeg nok sige. Det var til at misforstå åbentbart eller var det meningen. En udsendelse kan være mere interlaced end en anden udsendelse. Hvis du påstår andet må du være blind eller aldrig se eller optage Pal TV. 

Mvh Hansemand
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu