|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Fair nok. Diskussionen handlede om TV2 digitalt, så mit indlæg var baseret på det. Den anden diskussion, om hvordan TV2 i bredformat bør se ud analogt, kan køre fra nu af og indtil det sidste 4:3 TV er smidt ud... |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Mollerup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 566 |
![]() |
Ok, måske jeg skulle læse helt tråden Jeg mener at i Finland siger loven, at der ikke må sælge 4/3 tv mere |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
I får det til at lyde som om at DR aldrig sender en film i 4:3 med letterbox -
det gør de da. Det har jo noget at gøre med hvordan filmen er købt hjem. |
|
![]() |
|
digi-l ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Hej! Rart at læse at det ikke kun er mig der sidder og krummer tærer, mens man rykker tætter på sit store tv, fordi næsten kun 50% af billedefladen udnyttes ... Kan nu så bare håbe at en "folkelig bevægelse" kan få TV2 til at handle Branchen (TV) må da også have det svært med at sælge 16:9 tv, når programudbudet er så lille.... En anden lille sjov ting om TV2 og billedeformater.... Har flere gange oplevet at selv deres egenproduktion, filmes i 16:9 men sendes i 4:3... Hvor er logikken... |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
Jeg tror mere det er "fake" letterbox proppet på bagefter for at få det til at se
smart ud. Jeg tænker her på f.eks. LPS. |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
En lille krølle på historien Hvis TV 2 sendte et billede, som på 4:3 TV CRT blev set sammenpresset. Hvis ens TV kunne gøre billedet lavere, da ville et sådant billede blive en slags Semi-HDTV, "Ifølge "HEARTWARE". Nu taler jeg om store 4:3 skærme. Ved alm. letterboks gøres billedet bare mindre men liniernes placering er uændret. Anamorfisk TV er faktisk ikke noget som bliver sendt (??). Anamorfisk TV er det som SKER når man ikke har et 16:9 TV men ser på sit gamle 4:3 CRT Tv. |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Ja, den ER godtnok krøllet. TV der ikke sendes... Er et sort/hvid TV så også et semi-farve-TV? Et 4:3 TV med rør er og bliver ikke et 16:9 TV uanset størrelse og uanset, at det evt. kan stilles om til 16:9/WIDE - der mangler fosforpixels og huller nok i skyggemaske/aperturgitter til at opnå fuld almindelig opløsning ved den manøvre. Så der er IKKE tendens i retning af HDTV - tværtimod. Anamorf 16:9 sendes og modtages dagligt og har gjort det i årevis. Jeg synes du skulle se på mit svar+links til FatPete i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12745& PN=1&TPN=100 og også læse mere om TV før du får krøllet det endnu mere...ihvertfald hvis du vil oplyse andre! Redigeret af Carser - 19-Juni-2006 kl. 15:37 |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |