recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 Play App på Nvidia Shield TV fejler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV2 Play App på Nvidia Shield TV fejler

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af Fidoble Fidoble skrev:

...... og så vidt jeg husker var det noget de gjorde inde ved dem og det har virket lige siden.
Det er bekymrende, hvis opsætningen hos TV2 skal stilles individuelt og centralt - og ikke automatisk eller i app'en! Det kan måske også forklare de forskellige oplevelser på Apple TV?

EDIT: Men gad godt vide, hvad de har ændret - streamingformat, opløsning, fps....?

Helt enig. Beskeden fra deres support er:
Jeg har lavet en nulstilling herinde fra så kan jeg få dig til lige at logge ud en gang og ind igen på ny? Så ser vi lige om du oplever nogen forandring.

Jeg tænker også det er noget møg og syntes det er lidt pinligt for TV2 at DR TV kører bedre og det i en beta version. Sådan har det i hvert fald været for mig.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 16:24
Der hvor jeg har oplevet problemer med tv2 Play på Shield er hvis jeg glemmer at lukke app helt ned. Eller hvis fx Shield er gået i dvale inde i tv2 Play app. 

Efter at jeg har husket at lukke den helt ned hver gang jeg er færdig med st bruge den, har jeg ikke oplevet problemer.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 20:18
Jeg har problemer igen med app'en. Den lukker ned hver gang jeg går ind på forsiden.

Har kontaktet support og er spændt på hvad de vender tilbage med?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 20:35
Haha.. Nu havde de ellers lige fået app'en til at virke på den nye Chromecast. Sikke nogle dygtige programmører de har på TV2 LOL
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2020 kl. 20:49
Jeg har lige set noget med deres app på min shield 2015, oplevede ingen problemer
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2020 kl. 08:39
For lige at sætte jer ind i hvad der sker for min app kommer her en kort forklaring.

I fredags ville jeg se noget på TV2 Play.
Åbnede app'en hvorefter den lukkede ned igen. Dette gjorde jeg et par gange med samme resultat.
Har oplevet at menupunktet "Forside" ikke har virket så godt før, så inden app'en lukker ned kan jeg godt nå at gå ned på nogen af de andre menu punkter uden at app'en lukker ned. Så snart jeg går tilbage på "Forside" lukker app'en kort efter ned.
Derfor skal jeg gå væk fra "Forside" for at bruge TV2 Play.

Dette har stået på hele weekenden hvorefter jeg tager fat i deres kundeservice, som faktisk har været meget behjælpelige med de andre små problemer jeg har haft.

De foreslår som de plejer:
1 - Ryd data og cache
2 - Hvis dette ikke virker, fjern hele appen og installér igen
3 - Hvis 1 og 2 ikke virker. Nulstil hele boksen!

Så i deres sidste mail til mig mener de ikke der er anden udvej end at nulstille hele min Shield enhed!!!

Måske det bare er mig, men det mener jeg simpelthen ikke kan være rigtigt.
Jeg kan selv kode en del C# og kan derfor ikke forstå der sidder en flok udviklere og laver kode der kan smadre en app så meget?
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2020 kl. 10:54
TV2 Play kundeservice har meldt tilbage efter en del mail korrespondance at der desværre ikke er andet at gøre end at nulstille boksen.

De skriver tilmed at Shield nogle gange godt kan have sit eget liv, hvor en nulstilling til tider kan være eneste løsning.

Jeg ved ikke med jer, men det har jeg ikke hørt før, og HBO, Netflix, Disney+ og DR TV virker uden problemer hos mig?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2020 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Fidoble Fidoble skrev:

TV2 Play kundeservice har meldt tilbage efter en del mail korrespondance at der desværre ikke er andet at gøre end at nulstille boksen.

De skriver tilmed at Shield nogle gange godt kan have sit eget liv, hvor en nulstilling til tider kan være eneste løsning.

Jeg ved ikke med jer, men det har jeg ikke hørt før, og HBO, Netflix, Disney+ og DR TV virker uden problemer hos mig?
Jeg tror mere der er kodningen som ikke er optimalt på tv2play, så en nulstilling ville nok virke, det er dog stadig tv2 der har et ansvar der, når alle andre ting virker
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2020 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Fidoble Fidoble skrev:

TV2 Play kundeservice har meldt tilbage efter en del mail korrespondance at der desværre ikke er andet at gøre end at nulstille boksen.

De skriver tilmed at Shield nogle gange godt kan have sit eget liv, hvor en nulstilling til tider kan være eneste løsning.

Jeg ved ikke med jer, men det har jeg ikke hørt før, og HBO, Netflix, Disney+ og DR TV virker uden problemer hos mig?
Jeg tror mere der er kodningen som ikke er optimalt på tv2play, så en nulstilling ville nok virke, det er dog stadig tv2 der har et ansvar der, når alle andre ting virker

Hvordan vil en nulstilning af Shield få dårlig kodning i TV2 PLAY app'en til at virke...? Den dårlige kodning, bliver jo ikke lavet af en nulstilning...
Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2020 kl. 12:29
De kan ikke gøre mere. Nu ved jeg ikke hvordan Android virker, men vi ved jo alle sammen godt at der kan ligge rester af et program i Windows selv efter det er afinstalleret. Ham fra kundeservice mente der kunne ligge en rest af TV2 Play som først ville forsvinde efter en nulstilling af boksen?

Jeg skal ikke kunne sige om det ville virke med en nulstilling, men så længe jeg er den første og indtil videre eneste kunde med det problem, så er det eneste løsning.

Så jeg lever med det indtil videre, det er trods alt "kun" forsiden der ikke virker...
Til top
brobber8 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Juni-2020
Sted: Tórhsavn
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brobber8 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2020 kl. 15:39
Du er ikke den eneste!
Jeg har nøjagtig samme problem på min Nvidia Shield TV (2019):
1) Start TV2 Play
2) "Forside" åbnes
=> Crash

1) Start TV2 Play
2) Skynder mig videre til f.eks. "Live Tv" 
=> Alt OK

1) Start TV2 Play
2) Skynder mig videre til f.eks. "Live Tv" 
3) Tilbage til "Forside"
=> Crash

Hvis reset af Shield boks er eneste løsning, så vil jeg hellere leve med ovenstående. "Forside" er jo noget rod alligevel :-)

Til top
Fidoble Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fidoble Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2020 kl. 09:48
Jeg fik en mail fra kundeservice i går om at der nu var flere der havde henvendt sig med samme problem som mig. Det betyder at de nu ikke ser det som et enkeltstående problem og derfor går videre til udviklerne med det.

Så på en måde er jeg "glad" for andre oplever det samme som mig, for nu gør de rent faktisk noget ved det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu