|
TV2 play dårlig kvalitet i starten på LG tv. |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Juli-2018 kl. 20:18 |
||
Hejsa.
Jeg har et LG OLED tv, og har haft det siden nov 17. Det fungere udmærket og alt er fint pånær TV2play app'en. Når jeg starter noget af deres indhold er der dårlig kvalitet de første 50-60 sekunder, hvorefter det bliver i fuld kvalitet og fortsætter sådan indtil programmet er slut. Har haft problemet siden jeg fik tv'et, men har ikke henvendt mig, da jeg har tænkt at det jo nok blev løst. Nu har jeg så her til aften skrevet med en person fra TV2play via Facebook, og hun havde ikke umiddelbart hørt om problemet før, så derfor er jeg da i tvivl om det er et generelt problem eller kun mit tv der er noget i vejen med? Alle andre tjenester Viaplay, DR, Netflix, Youtube osv har ikke samme problem, og tv'et er kablet og der er ALDRIG udfald i forbindelsen, så det har intet med nettet at gøre. |
|||
![]() |
|||
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Problemet ligger i selve LG tvet, af en eller anden årsag er billedet meget uskarp i næsten i 1 minut, før billedet bliver godt igen.
|
|||
![]() |
|||
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2016 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det du beskriver er i hvert fald et klassisk buffering problem. Når din internetforbindelse er kablet og i orden, må det stå hen i det uvisse hvorfor TV2 Play er så meget længere tid om at buffere den højeste kvalitet end de andre streamingtjenester. Potentielt kan det jo være alt fra TV'ets app håndtering, til internetudbyderens adgang til TV2 Play eller deres CDN (eller manglen på samme=?). F.eks. Neftlix vil typisk have en CDN hos selve din lokale internetudbyder eller dennes nærmeste samarbejdspartner F.eks. har jeg selv internet hos Parknet, som har Neflix's CDN hos dem der varetager Parknets fibertrafik: Global Connect. Jeg har derfor et opgjort throughput på >300 mbps til Netflix som derfor buffer utroligt hurtigt. ...Men det er jo ikke sikkert at TV2 Play har udbygget et lignende eller lige så fintmasket CDN system. Redigeret af TBC1 - 05-Juli-2018 kl. 08:19 |
|||
![]() |
|||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er meget normalt, at streaming starter i lavere kvalitet for derefter at blive bedre. Det sikrer bl.a. at man skal vente kortere tid på at streamet starter.
Hvor længe der går før kvaliteten hæves, afhænger af tjenestens tekniske setup, valg af videoformater, komprimering mm. 50-60 sekunder lyder umiddelbart af lang tid, men TV2 Play app'en til Smart TV er også bygget på en implementering, som ikke så særlig velfungerende. Hvis du har en Chromecast eller Apple TV så tror jeg, at du vil opleve, at streamet kører bedre - foruden den meget bedre brugerflade hos TV2 Play på Apple TV.
|
|||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|||
![]() |
|||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg kender udmærket til, hvordan streaming fungere og er bekendt med at der leveres forskellige kvaliteter, så det kan tilpasse sig den forbindelse man har.
Det her er en fejl i App'en og mit formål er at belyse om det kun er mig der har problemet og, hvis ikke så få andre til at henvende sig til TV2play med håb om at de så får løst fejlen. Alle andre App's fungere uden problemer, og deres app fungere også glimrende når man navigere rundt og det hele, men problemet er bare at kvaliteten er så ringe i så lang tid. 2-3 sekunder ville jeg acceptere ligesom alle andre Apps bruger på at komme i god kvalitet. Man kan selvfølgelig gøre en masse krumspring, men bottom line er at app'en fejler og TV2 skal fixe det, så deres app virker, hvis de ønsker at tilbyde app's til diverse tv. |
|||
![]() |
|||
denmike ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2011 Status: Offline Point: 74 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg har på flere forskellige netforbindelser, via en PC eller cromecast streaming altid haft dårlig kvalitet på TV2's kanaler de første 5-10 sekunder. Så bortset fra, at 50-60 sekunder lyder meget højt, så er det "normalt" for TV2. Det er også det eneste sted jeg har oplevet det på denne måde.
|
|||
![]() |
|||
KBAndersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Oktober-2005 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 280 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
TV2play app'en er meget ringe kvalitet. Oplever også tit kvaliteten forringes og i reklameblokkene går det helt galt (ikke at det betyder noget).
DR fungere fremragende. Streamer via Apple TV og kun i 720P
|
|||
Mvh
Kenneth B. Andersen |
|||
![]() |
|||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Er det muligt at de folk der oplever problemer med TV2play app'en på LG ligesom jeg kan prøve at henvende sig til TV2play, så de bliver gjort opmærksom på at det altså ikke er ok.
|
|||
![]() |
|||
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
tror ikke på at det er TV2 appen, hvis TV2 play virker på andre platforme så er det nok nærmere dit tv der er noget med.
På min arbejdsplads hvor vi også har lg, er der oplyst at det en fejl fra LG og ikke appen.
|
|||
![]() |
|||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er jo altid nemt at give LG skylden, men når nu alle andre undtagen lige netop TV2play har problemer, så skulle det da være ualmindeligt underligt, hvis TV'et eller LG tv som helhed skulle fejle noget. |
|||
![]() |
|||
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ja det er meget nemt, da TV2 play virker fint på et Apple tv. Hvordan vil du så forklare det????? Men er det ikke også lige så nemt at give TV2 skylden??? Hvor er forskellen??? |
|||
![]() |
|||
JanV. ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-August-2013 Status: Offline Point: 44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er lige så nemt at modbevise. Selv på apple tv kører TV2 play ringe. Tit pixelerer det helt vildt og tit kan man hverken starte udsendelser fra arkivet eller live tv. En gang imellem får man reklamer før det man vil se, selvom man betaler det dyreste abonnement... De er så dygtige inde hos TV2!! Selvfølgelig er det TV2 der har lavet en dårligt kodet app, lige som alle andre platforme de har lavet den til. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |