|
TV2 play dårlig kvalitet i starten på LG tv. |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
bingoking ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg tror det handler om at dem der programmerede app'en havde nogen valg. Det ene var at teste din nethastighed inden streamen starter, så man kan ramme den rigtige bitrate, hvor du ikke får buffering. Eller at lade din stream starte med det samme i lav opløsning, hvorefter man opskalerer den. Men 1 minut lyder af meget for mig, og kan evt have noget at gøre med hardwaren i dit TV. På mit Sony TV (Android) tager det typisk 10-20 sek. før streamen stabiliseres. Det samme ved kanalskift. Det går en kende hurtigere på min Shield TV og det samme når jeg kigger på min telefon.
Redigeret af bingoking - 05-Juli-2018 kl. 19:39 |
|||
![]() |
|||
JesA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er LG som er/har problemet!
Mit LG TV opfører sig på samme irriterende måde; det første minuts tid er kvaliteten rent ud sagt af helvede til. Samtidig kan jeg ikke "spole" i film, når jeg ser dem på 'Play... Omvendt, når jeg ser TV2 Play på Samsung TV, fungere det fint, ligesom når jeg ser Play på PC Men det skal også siges at selve kvaliteten på 'Play er ringe, især om det ikke er direkte sending/streaming. |
|||
![]() |
|||
Basto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det værste er når det er ens udstyr der fejler . Det frustrerer en meget . Det er altid nemmere at komme videre når det er udefra problemet kommer . Lad os håbe der kommer styr på det
|
|||
![]() |
|||
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Streaming er delt op i mange små filer som den hele tiden henter, jeg kunne forestille mig at app'en fejlagtigt buffer for langt frem i den dårlige kvalitet den starter ud med, og at det er derfor du oplever der går så lang tid. Det lyder langt ude, men har du prøvet (hvis du kan) at begrænse din bandwidth på TV'et til det maksimale en TV2 Play stream kan tage? Hvis teorien holder, så kan det måske sørge for at den ikke når at buffe så langt frem, så der ikke går helt så lang tid. Det kan også være det slet ikke er nok, da en dårlig kvalitets stream kan kræve virkelig lidt båndbredde, og den stadig kan nå at hente helt frem i bufferen på den begrænsede båndbredde. Det er selvfølgelig ikke en optimal måde at have det på, men det var mere for at teste det.
Forskellen er at en app til webOS (LG) er kodet i et helt andet sprog og derved kodet på en helt anden måde, end en app til tvOS (Apple TV)
Redigeret af Flick - 07-Juli-2018 kl. 09:50 |
|||
![]() |
|||
xcalibur ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Status: Offline Point: 137 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Har helt samme problem på et LG SJ800, så jeg bruger kun Apple Tv til TV2.
|
|||
![]() |
|||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det ville jo være fedt, hvis folk de henvendte sig til TV2play og klagede over dette. Man kan jo altid købe mere udstyr men, hvorfor skulle man det?
Alle andre apps virker jo upåklageligt, interfacet er lynhurtigt og jeg syntes virkelig LG har begået en god smart-tv platform. Jo flere der beklager sig jo større chance er der vel for at de får taget hånd om problemet.
|
|||
![]() |
|||
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nu er der flere som også skriver at de har samme problem som dig, så det er jo udstyret og ikke appen, så hvorfor give TV2 skylden... |
|||
![]() |
|||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nu syntes jeg snart den debat må stoppe. Hvordan i alverden skulle LG være ansvarlig for en App som TV2play laver til LG's tv's system? F.eks da Facebook sendte en opdatering af deres Messenger ud til iOS der gjorde at den crashede hele tiden, så ville samme logik jo være "Det må være alle Apple enheder der er i stykker, det virker jo fint nok på Android". Der findes et hav af Apps til LG tv, og jeg har været igennem en god del af dem. INGEN opføre sig på samme måde som TV2plays app. |
|||
![]() |
|||
JesA ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 697 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nu må den debat snart stoppe; hvorfor skal TV2 lave deres app om, når at LG ikke kan finde ud af at tilpasse deres tv til eksisterende apps ????
|
|||
![]() |
|||
Basto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Fordi det gør ondt når fejlen er på ens eget grej
![]() |
|||
![]() |
|||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg ved ikke om du er klar over det, men LG kører et styresystem der hedder WebOS, til det styresystem har TV2play lavet en app ligesom f.eks Youtube, Netflix, Viaplay osv har lavet. Det er en app der er udviklet specifik til det styresystem, det er altså ikke den samme app som er lavet til Android, iOS, Tizen osv. Det er altså ikke noget med at LG skal tilpasse deres tv til allerede eksisterende Apps, det er en specifik App som TV2play har udviklet og lanceret til netop det styresystem. Jeg forstår ikke din logik, hvis tv'et skulle fejle noget, hvorfor virker alle andre apps så uden problemer? Hvordan skulle LG kunne tilpasse sig en App der fejler noget fra TV2 play?
At det virker fint på andre platforme er jo dejligt, men det ændre jo ikke på at lige netop den app de har udviklet til LG's styresystem fejler noget. |
|||
![]() |
|||
Basto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Måske var det en ide at kontakte LG?
De må da ha en ide om hvad der virker og ikke virker på webos
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |