recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv2 play og kvalitet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv2 play og kvalitet

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jamen det var sådan set egentlig min pointe. Erfaringerne fra Android TV kan være lidt svære at blande ind i diskussionen fordi det kan skyldes nogle andre forhold, såfremt man får hakkende billeder.

Jeg ser også det hakkende billede på TV2 Play live via Apple TV. Der må være noget galt et sted i kæden.

Måske en ide for Flatpanels at spørge TV2 hvorfor de har dette problem på ATV(4K). Jeg har spurgt dem, men får intet svar...
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 2067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 12:46
Det er planen efter CES-messen. Jeg har ikke været opmærksom på problemet før jeg i løbet af juleferien så noget live-tv på TV2.

Min indbakke er altid åben ift. tips: rasmus at flatpanels dk 
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-November-2009
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2020 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er planen efter CES-messen. Jeg har ikke været opmærksom på problemet før jeg i løbet af juleferien så noget live-tv på TV2.

Min indbakke er altid åben ift. tips: rasmus at flatpanels dk 

Bare lige til info

Har lige testet både Appletv4 & 4k, problemet er på begge enheder.

Vi takker alle på forhånd og håber du kan trænge igennem til dem.
Til top
ChrisJJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 2453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChrisJJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2020 kl. 12:35
Jeg må indrømme at jeg også kan se det på mit ATV4 efter denne tråd. Jeg lægger dog kun mærke til det på nyhedsstreamen i bunden af TV2 News - ellers ikke.
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 04:57
Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.
TV2 programmerne har jeg fremover via Telia på ATV4K. Her kører det fuldstændig glat og uden problemer. Begge er 720p. Billedkvaliteten er tilmed lidt bedre via Telia.
Så goodbye TV2Play.

Redigeret af ----OR---- - 17-Januar-2020 kl. 05:00
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Point: 679
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 07:08
Har oplevet mange gange den sidste måned at billedet er sløret/i dårlig opløsning i arkiv

Sidder på en 200/200 fiber, så det er næppe kapacitetsproblemer i min ende

Er det fordi alle ser håndbold eller hvad sker der?
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Har oplevet mange gange den sidste måned at billedet er sløret/i dårlig opløsning i arkiv

Sidder på en 200/200 fiber, så det er næppe kapacitetsproblemer i min ende

Er det fordi alle ser håndbold eller hvad sker der?

Benytter du kablet eller trådløs forbindelse?
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Point: 679
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 08:46
kablet selvfølgelig

Men selv trådløs burde da give de 4-5 mbit som TV2 streamer i...

Har komplet Unifi grej så wifi og net spiller optimalt (Ping 4ms)
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Når jeg ser TV2 programmer live via TV2Play på ATV4K hakker det hvert 6. sekund.

Det med hakket ca hvert 6. sec på ATV (kun 'Live TV') har jeg også oplevet, men i går synes jeg at problemet næsten var helt forsvundet - der forkommet stadig et meget lille ryk, som jeg dog kun kunne se på de vandrette rulletekster - måske er det bare mig, men det virker som om at der omsider er sket en kraftig forbedring på dette punkt når det ses på ATV. Måske har de rettet noget i selve datastrømmen ??
Vil holde øje med det de næste par dage .
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Det med hakket ca hvert 6. sec på ATV (kun 'Live TV') har jeg også oplevet, men i går synes jeg at problemet næsten var helt forsvundet - der forkommet stadig et meget lille ryk, som jeg dog kun kunne se på de vandrette rulletekster - måske er det bare mig, men det virker som om at der omsider er sket en kraftig forbedring på dette punkt når det ses på ATV. Måske har de rettet noget i selve datastrømmen ??

Har også i dag bemærket at det er bedre. Nu er det ihvertfald ikke længere irriterende
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 10:56

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Har også i dag bemærket at det er bedre. Nu er det ihvertfald ikke længere irriterende

Hvem ved, måske et resultat af de i går annoncerede ændringer i ledelsen på TV2 Play.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2020 kl. 12:15

TV2 programmerne har jeg fremover via Telia på ATV4K. Her kører det fuldstændig glat og uden problemer. Begge er 720p. Billedkvaliteten er tilmed lidt bedre via Telia.
Så goodbye TV2Play.

Interessant, kan man bare bestille TV2 hos Telia og så se det via an App på ATV4K?

Har de også det fulde TV2 arkiv?

Redigeret af Deschain - 17-Januar-2020 kl. 12:19
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu