recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvix M6500A - generelle erfaringer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvix M6500A - generelle erfaringer.

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2008 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Siden du sidder og følger med i MPC forum'et giver du så ikke lyd når der er noget nyt her i denne tråd?

Jeg vil forsøge efter bedste evne  

Panta rei
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 09:31
Ny firmware i omløb. Hold jer til 44'eren. 47'eren er ustabil og er blevet offentliggjort ved en fejl.
Panta rei
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 14:13

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Anyway så er der noget der tyder på at vi har været heldige. Der har iflg. Hi-jack været flere ( måske bare 2) fabrikker der har produceret "first batch". Dem fra den ene, er dem det er helt galt med ... så vidt jeg har forstået. Uanset hvad så sender jeg min afsted når det bliver muligt. Ikke mindst for at få den heatsink på sigma-chippen.

Der er kommet en pressemeddelse på DViCO's hjemmeside hvor de fortæller om de problemer der er.

Fra pressemeddelsen:

-- cut --

In open environment conditions having room temperature of below 25 degree C, the M-6500A will work fine with least noise.

---------

Pt. har jeg omkring 18-20 grader i mit hjem, så det kan jo være det er derfor den fungerer glimrende pt.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 14:15

Oprindeligt skrevet af KissmeTiger KissmeTiger skrev:

Ny firmware i omløb. Hold jer til 44'eren. 47'eren er ustabil og er blevet offentliggjort ved en fejl.

Jeg kan ikke finde den på deres site mere (ikke fordi jeg skulle prøve den), men er alligevel nysgerrig om hvad de måtte have arbejdet på (udover flere bugs )

Så du noget om hvad der var af nyheder i readme filen til den?

Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 14:41
Nej, jeg var på nippet til at hente den ned igår, men undlod da der var et par stykker der havde problemer med at installere den. Så tænkte jeg ville vente til der var andre der havde brændt deres afspiller af  Og som du skriver så har de fjernet den igen. Dvico kritiseres en del på MPC for kun at ville indlemme nye features i deres firmware i stedet for at få rettet bugs. Det er vist sådan ca. hvad jeg har opfanget
Panta rei
Til top
KissmeTiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 518
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 15:02

Open Tvix

Der er ikke sket så meget endnu, men ligner et sted hvor der kunne ske nogle interessante ting i fremtiden. Måske værd at holde med ?

http://www.opentvix.org/

Panta rei
Til top
Abolsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2006
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 21:10
Jeg er egentlig også enig med jer. Min fungerer udemærket. Jeg streamer over NFS fra min linux maskine, og billede, lyd og undertekster fungerer fint.

Men blæseren larmer alt for meget. Kunne godt finde på at smide en bedre i, men nu må vi se hvad de tilbyder af hw ændringer...
Jeg er også utilfreds med interfacet. Det er for langsomt og for kedeligt. Ville virkelig gerne have imdb integration, thumbnails osv. Er ret enig med mange af de forslag til ændringer der er i wishlist tråden på mpc

Forresten, der skulle være en ny firmware på vej -  der tillader DTS HD MA og TrueHD passthrough. SNART
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2008 kl. 23:01

Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Jeg er egentlig også enig med jer. Min fungerer udemærket. Jeg streamer over NFS fra min linux maskine, og billede, lyd og undertekster fungerer fint.

SAMBA her.

Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Men blæseren larmer alt for meget. Kunne godt finde på at smide en bedre i, men nu må vi se hvad de tilbyder af hw ændringer...
Jeg er også utilfreds med interfacet. Det er for langsomt og for kedeligt. Ville virkelig gerne have imdb integration, thumbnails osv. Er ret enig med mange af de forslag til ændringer der er i wishlist tråden på mpc

Personligt vil jeg helst have bugfixes fremfor nye funktioner lige pt. Når boksen så er 100% stabil ønsker jeg mig nogen integrarion med IMDB.

Men ekstra features i GUI'et (som jeg iøvrigt sætter pris på er så rent og enkelt) vil normalt ikke give bedre hastighed.

Oprindeligt skrevet af Abolsen Abolsen skrev:

Forresten, der skulle være en ny firmware på vej -  der tillader DTS HD MA og TrueHD passthrough. SNART

Endnu en af de ekstra features der kunne være dejlig. Men lad os få basale funktioner som spol osv til at virke 100%, så kan de kaste sig over de andre mere eksotiske bagefter.

 

Til top
Pjerrot Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-August-2006
Status: Offline
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2008 kl. 23:57

kan tvixen(6500A) noget som popcornhour ikke kan mht til afspilning? (relevant eftersom der ikke findes nogen brugbare tvtunere til tvix og fordi pch er oppe i 250euro hos forhandlere der sælger tvix6500 til under 400euro)

ingen der vil sige noget?...well ,det ville sikkert også være nemmere at udtale sig efter den næste firmware-update og den nært forstående udskiftning af købernes boxe.

 

 

 



Redigeret af Pjerrot - 23-Maj-2008 kl. 13:08
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2008 kl. 20:10

Så har jeg fået købt mig en Tvix HD M-6500A men der stopper det sjove også desværre.

Jeg er stødt på grund når det kommer til at lave en forbindelse imellem computer hvor jeg har USB disk på og Tvix'en.

Jeg kan komme ind på harddisken på computeren men der er intet at se eller vælger imellem af de cirka 10 mapper der ligger der på?

Når jeg ændre IP adressen siger den fejl og ingen forbindelse til harddisk så den kommer igennem med den rigtige IP men hvorfor kan jeg ikke se noget på harddisken.....

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Jeg er stødt på grund når det kommer til at lave en forbindelse imellem computer hvor jeg har USB disk på og Tvix'en.

Jeg kan komme ind på harddisken på computeren men der er intet at se eller vælger imellem af de cirka 10 mapper der ligger der på?

Når jeg ændre IP adressen siger den fejl og ingen forbindelse til harddisk så den kommer igennem med den rigtige IP men hvorfor kan jeg ikke se noget på harddisken.....

Jeg vil tro det er et rettigheds problem.

Jeg skal prøve at beskrive den metode jeg selv benytter. Computeren er en Windows Server 2003.

  • Opret en brugerkonto på din computer med navnet tvixhd1 og password tvixhd1 (brugernavn/password er desværre hardcoded i firmwaren).
  • Opret et share på computeren - f.eks med navnet "film".
  • Der er 2 forskellige typer rettigheder. Der er både rettigheder på Shared og på selve NTFS filsystemet. Vær sikker på at tvixhd1 brugeren har adgang til begge dele.
  • Inde i TViX setup under Network Disk vælges Slow(SAMBA). I share navnet skriver du "Film" og i Server IP skriver du computerens IP adresse - F.eks 192.168.1.10

Hvis rettighederne er korrekte og du ikke har en firewall der blokerer burde det fungere nu. Dog har jeg hørt om problemer med Vista og 2008, men da jeg ikke selv kører med dem har jeg ikke undersøgt hvad det måtte være.

Overvej sikkerheden på din computer når du opretter sådan en konto med et default password. På min maskine har jeg fjernet rettigheden for at konto'en kan logge ind og alle default grupper er fjernet fra konto'en.

Hvilket OS kører du ?

 



Redigeret af hedberg - 17-Oktober-2008 kl. 09:37
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Jeg er stødt på grund når det kommer til at lave en forbindelse imellem computer hvor jeg har USB disk på og Tvix'en.

Jeg kan komme ind på harddisken på computeren men der er intet at se eller vælger imellem af de cirka 10 mapper der ligger der på?

Når jeg ændre IP adressen siger den fejl og ingen forbindelse til harddisk så den kommer igennem med den rigtige IP men hvorfor kan jeg ikke se noget på harddisken.....

Jeg vil tro det er et rettigheds problem.

Jeg skal prøve at beskrive den metode jeg selv benytter. Computeren er en Windows Server 2003.

  • Opret en brugerkonto på din computer med navnet tvixhd1 og password tvixhd1 (brugernavn/password er desværre hardcoded i firmwaren).
  • Opret et share på computeren - f.eks med navnet "film".
  • Der er 2 forskellige typer rettigheder. Der er både rettigheder på Shared og på selve NTFS filsystemet. Vær sikker på at tvixhd1 brugeren har adgang til begge dele.
  • Inde i TViX setup under Network Disk vælges Slow(SAMBA). I share navnet skriver du "Film" og i Server IP skriver du computerens IP adresse - F.eks 192.168.1.10

Hvis rettighederne er korrekte og du ikke har en firewall der blokerer burde det fungere nu. Dog har jeg hørt om problemer med Vista og 2008, men da jeg ikke selv kører med dem har jeg ikke undersøgt hvad det måtte være.

Overvej sikkerheden på din computer når du opretter sådan en konto med et default password. På min maskine har jeg fjernet rettigheden for at konto'en kan logge ind og alle default grupper er fjernet fra konto'en.

Hvilket OS kører du ?

 

Jeg køre med Vista 32bit SP1.

Jeg ringede til AV-connection som jeg havde købt den af og fik lidt hjælp. Det var sådan at jeg er vand til man skal specifere hvor man hente matriale fra på tvix'en men her er dette ikke tilfældet som du også kommer ind på "hedberg" Jeg rette disk 1 til "tvixhd1" igen og indstalleret netshare hvori jeg delte mit e drev som er en usb harddisk. Herefter virkede det fint. Så tæt på hehe, tak for respons "hedberg"

Jeg har dog oplevet at den fryser eller begynder at køre hurtig i video af sig selv uden lyd. En genstart og den køre fint videre så ikke helt 100% stand alone produkt endnu, måske der kommer lidt updates i et nyt firmware på et tidspunkt. 

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu