recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-modul til TV2 (CI eller CI+)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV-modul til TV2 (CI eller CI+)

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Status: Offline
Point: 388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV-modul til TV2 (CI eller CI+)
    Sendt: 04-November-2011 kl. 08:28
Hej

Jeg overvejer at hoppe på Boxers intro-tilbud på tv2 only, da vi hidtil kun har FTA-kanaler via DVB-T.
Men prisen for tv2 det første år er så billigt, at man kunne overveje det...

Det nuværende tv er et panasonic P42X10Y

Er det ikke rigtigt, at man skal bruge et modul i stil med nedenstående:

Dette kort ligner det, som boxer sælger på deres hjemmeside, jeg synes bare de strammer den, ved at tage 99 kroner for forsendelse af sådan en lille ting!

Men nu til spørgsmålet: Er det mere fremtidssikkert at købe nedenstående (i forhold til fx TV2HD)  Det er godt nok lidt dyrere, men det er CI+. Er det bagudkompatibelt, således at det kan bruges i P42X10Y som jo hverken har CI+ eller DVB-T2.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 09:42

Det er til anvendelse i understøttende enheder, med andre ord. Nej, du skal købe nyt TV, eller en PVR med T2.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10503
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2011 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er til anvendelse i understøttende enheder, med andre ord. Nej, du skal købe nyt TV, eller en PVR med T2.

Tag dog at tilkendegiv hvad du svarer på. Der er to spørgsmål i tråden.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Baum Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 12:10
Hvis du kun vil have boxer i et år er det måske lidt overdrevet at købe nyt tv kun for 1 HD kanal i 9 måneder.

Køb det modul i elgiganten, og sælg det når du har opsagt boxer igen.
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Point: 388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pianomartin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 21:50
Noget tyder på, at jeg har formuleret mig upræcist - det tyder svarene i hvert fald på: Jeg prøver lige igen:

Givet: Jeg har P42X10Y og har ingen planer om at skifte lige nu.

så kan jeg proppe det i mit p42x10y og se fx tv2 fra boxer. (korriger mig hvis jeg tager fejl). Men jeg vil IKKE kunne bruge dette modul til ting, der udsendes som DVB-T2 - fx TV2HD  (og det er mit nuværende fjernsyn jo heller ikke kompatibelt med :-) )

Jeg spørger så : 
Dette kort http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tilbehor-tv-radio/antenne-ca-modul/CAMOD99023/boxer-hd-ci-modul formoder jeg vil kunne anvendes i et spritnyt TV med DVB-T2 og CI+. Men mit spørgsmål går ganske enkelt ud på: Er det også (bagud)kompatibelt således at jeg kan proppe det i mit p42x10y. Jeg er helt klar over at det ikke vil sætte mit fjernsyn i stand til at modtage DVB-T2 kanaler, men hvis dette kort er bagudkompatibelt kunne jeg bare købe det nu, for så var det ikke forældet når jeg på et tidspunkt køber et fjernsyn med T2/ci+

Håber jeg har formuleret det klart nu!!!
God aften til alle!

Redigeret af pianomartin - 06-November-2011 kl. 21:52
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2011 kl. 22:37
Som du beskriver dine ønsker,vil jeg svare JA til begge dine spørgsmål.
Mener den sidste modul du henviser til er bagudkompatibelt.
Der står dog ingenting om at den er kompatibelt med Boxer.

Redigeret af nesager - 06-November-2011 kl. 22:45
Til top
EHansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-November-2011
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EHansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 17:15
fra Wiki siden

CI+

CI Plus or Common Interface Plus implements a form of copy protection between a Conditional Access Module (CAM) and the television receiver (display). CI+ is non-compatible update from CIv1. Old television receivers, which have CIv1 CI-slot, can't be used with CI+ CAM.

så du kan nok ikke bruge et CI+ modul i et gammel tv, desværre.

Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af EHansen EHansen skrev:

...så du kan nok ikke bruge et CI+ modul i et gammel tv, desværre.

Det er nok overvejende sandsynligt, at  CI+ modulet vil blive indført  sammen med en teknologisk opdatering af andre ting.

Hos Boxer kræver man nu CI+ til alle DVB-T2 modtagere og når den sidste DVB-T mux lukkes om et par år, så har Boxer fået den nye kryptering indført - enten i nye fjernsyn med CI+ understøttelse eller i en ny DVB-T2 boks med CI+ - og helt uden bøvl.

Ligeledes forventes det, at alle kabelselskaber - senest fra  DVB-C2 udbydes fra næste år* - vil kræve  CI+.  Derimod vil de nok lade den eksisterende  krypteringsstandard dø sammen med de nuværende DVB-C  muxer (QAMer).
youSee sender fx  fortsat  SD i MPEG-2 komprimering og det er der næppe 'meget copyright' i, når alle film sendes som HD kanaler. 

Lars   Smile

* DVB-C2 vil blive anvendt i Tyskland fra 2012, hvornår youSee/Stofa begynder med DVB-C2 vides ikke endnu - men det kommer helt sikkert.

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
EHansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-November-2011
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér EHansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Det er nok overvejende sandsynligt, at  CI+ modulet vil blive indført  sammen med en teknologisk opdatering af andre ting.
men det løser ikke det faktum at ens gamle tv, ikke virker med de nye CI+ moduler, så nok kommer der nye tv skærme, men jeg tror at OP her, ikke ville købe nyt tv, der var kun tale om et CI+ modul til 300kr..

så jeg tror ikke OP vil følge teknologisk udvikling som du angiver men vil fortsætte indtil næste gang de siger alle kanaler kræver CI+ og det er så ikke tilfældet for SD kanalerne endnu og en 300krs investering er så bedre end dit 6000kr's forslag LOL
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 18:58

Ligeledes forventes det, at alle kabelselskaber - senest fra  DVB-C2 udbydes fra næste år* - vil kræve  CI+.  Derimod vil de nok lade den eksisterende  krypteringsstandard dø sammen med de nuværende DVB-C  muxer (QAMer).
youSee sender fx  fortsat  SD i MPEG-2 komprimering og det er der næppe 'meget copyright' i, når alle film sendes som HD kanaler. 

Det "hjælper" heller ikke noget at kræve CI+ hvis TV kanalerne udsendes uden kryptering. Alle YouSee kunder får TV2 HD uden kryptering, som de frit kan optage, kopiere til eksterne enheder, til naboen og The Pirate Bay (hvilket ikke vil give mening da Hollywood filmen er der i forvejen).

Hos Boxer skal kunderne derimod leve med CI+ restriktionerne og et ringere udbud af STB'er fordi kun vennerne af det private CI+ kartel kan få lov til at producere "godkendte" STB'er.

Redigeret af JesperLund - 10-November-2011 kl. 00:07
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2011 kl. 19:10

Det er lidt misvisende at kalde CI+ en anden krypteringsstandard end CI. Forskellen er primært at et CI leverer ukrypteret ("som FTA") output for de kanaler du har betalt for, mens et CI+ laver en ny kryptering i stil med AACS som kun "godkendte" enheder kan få lov til at læse (nu er det ikke nok at betale!!). Samtidig giver CI+ "standarden" (der i øvrigt ikke er en standard) mulighed for at kontrollere TV seerne i hidtil uset grad: du kan ikke nødvendigvis spole hen over reklamer hvis du ikke gider se dem, eller pause en optagelse under afspilning, optagelse kan blokeres helt, eller en optagelse kan "slettes" automatisk inden for X dage -- hvis TV udbyderen synes at det skal være tilfældet. Det er ikke længere dit TV, din STB og din fjernbetjening.

Samtidig dræbes enhver form for innovation på STB markedet fordi konkurrencen elimineres. Kun vennerne af CI+ kartellet kan få lov til at producere STB'er med CI+. Den innovation som hidtil er kommet fra frie software projekter som MythTV, Enigma og Mediaportal stoppes fuldstændigt. Når et par af de "godkendte" STB'er i år har fået mulighed for at programmere optagelser via et web interface mens man er "ude i byen" er det helt fantastisk, men den slags har altså eksisteret i MythTV og Enigma i årevis...

Redigeret af JesperLund - 07-November-2011 kl. 19:10
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
flemmingmig Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Oktober-2011
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flemmingmig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 22:53
Er i alle gået fra forstanden et meget simpelt spørgsmål har udviklet sig til en større professor afhandling. Venligt hold tråden ellers er det jo uoverskueligt og ikke meget bevendt med et forum.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu