recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-Stavnsbåndet ser ud til at fortsætte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV-Stavnsbåndet ser ud til at fortsætte

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 16:43
OK
Nogen gange har jeg tænkt over dengang vi fik målere sat op for El, Vand og Varme i stedetfor bare bruge løs til kollektiv betaling. Blev det da ikke således at man måtte forvente sparetiltag for samme tre ting. Plus at priserne lige pludselig også måtte stige, som følge af det eller et mindre forbrug.  Wink  Og hvilke konsekvenser fik det da, dengang Tv udgifterne skulle til fordeles på 2 til 3 pakker?  Aftagelsesproblematiken imellem Programleverandører og modtagere af samme.
Så hvad mon Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen når frem til? Og det med returveje i anlæggene, for Internet brugerne, disse udgifter blev jo ikke specificeret ud til hvem som skulle betale hertil, måske også bare noget fælles.
For ej glemme en retslig afgørelse undervejs.
En anden udtalte at nogen gange kunne en EU afgørelse synes (   ) mere retfærdig, end en mere lokal Folketingsbeslutning, hvad det nu end er for størrelser.

Redigeret af moho - 11-November-2010 kl. 16:47
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 16:55
Det er nok de færrest som tænker over hvorfor Hybrid Nettets udbredelse effektivt blev bremset for årene tilbage. Mit forhold til TDC er ganske betændt. TDC havde oprindelig tænkt Internettet skulle betales i minuttakster, hvilket ville have dræbt samme på stedet, ja mine problemer med TDC er store, (større og størst var faktisk noget med det gammeldags fastnettelefoni).
Fra en reklame for TDC's Selector, 1998, betale kr. 998 for een finsk kanal per år! helt ærligt. Det er fra dengang udtrykket stammer at TDC vil levere alting og det hele, problemet var blot til hvilke priser?

Redigeret af moho - 11-November-2010 kl. 16:58
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Det er nok de færrest som tænker over hvorfor Hybrid Nettets udbredelse effektivt blev bremset for årene tilbage. Mit forhold til TDC er ganske betændt. TDC havde oprindelig tænkt Internettet skulle betales i minuttakster, hvilket ville have dræbt samme på stedet, ja mine problemer med TDC er store, (større og størst var faktisk noget med det gammeldags fastnettelefoni).
Fra en reklame for TDC's Selector, 1998, betale kr. 998 for een finsk kanal per år! helt ærligt. Det er fra dengang udtrykket stammer at TDC vil levere alting og det hele, problemet var blot til hvilke priser?
Nu drejer denne tråd sig om stavnsbinding og ikke dit had til en enkelt leverandør. Og da slet ikke i forbindelse med fastnettelefoni. Det er nu Kabel-TV, der er overskriften for dette forum. Kom med nogle nutige indlæg om emnet og ikke dine gamle frustrationer.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det er da helt utroligt, at vi, p. g. a. at 2,3% af ejerne i vores forening ville vælge stueantenne, skulle opsige en aftale med YouSee, så alle kommer til at betale mere og få ændret vilkårene for modtagelsen af TV. Det kalder jeg mindretalstyrani. Når man bor i vores ejerforening, er der nogle ting man er fælles om, uanset om enkelte ikke ønsker det. Jeg kan f. eks. nævne trappevask. Her er der langt flere end en håndfuld, der mener, at det kan de gøre billigere selv, men et meget stort flertal vil selvfølgelig forsætte med, at et firma foretager rengøringen af trapperne. Det gælder selvfølgelig også for den, der pludselig er blevet alene. Der skal stadig betales det samme til fællesskabet. Gad vide hvordan det vil se ud i boligforeningerne, hvis mindretalstyrani skulle blive indført.

De 2,3 % må i den grad stå for din egen regning. Jeg synes, at det vil være et meget underligt tal, hvis man sammenligner med at kun anslået 50-70.000 af omtrent 600.000 med egen antenne har valgt Boxer betalings-TV.

Og naturligvis vil Yousee eller andre stadig handle med jer. Det er jo det de lever af.
Faktisk synes jeg, at det lyder som om det bare er mindretallet der skal tyraniseres i din antenneforening og tvinges til at betale med, for at det aktive flertal kan få en smule billigere TV.

Med samme logik, vil jeg kunne forlange, at alle kørte i røde Ford Fiesta biler, for så bliver prisen så lav som mulig. Og de, der ikke ville være med, er nogle kedelige mindretalstyraner!!!

/B

Redigeret af B-CLG - 11-November-2010 kl. 21:20
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det er da helt utroligt, at vi, p. g. a. at 2,3% af ejerne i vores forening ville vælge stueantenne, skulle opsige en aftale med YouSee, så alle kommer til at betale mere og få ændret vilkårene for modtagelsen af TV. Det kalder jeg mindretalstyrani. Når man bor i vores ejerforening, er der nogle ting man er fælles om, uanset om enkelte ikke ønsker det. Jeg kan f. eks. nævne trappevask. Her er der langt flere end en håndfuld, der mener, at det kan de gøre billigere selv, men et meget stort flertal vil selvfølgelig forsætte med, at et firma foretager rengøringen af trapperne. Det gælder selvfølgelig også for den, der pludselig er blevet alene. Der skal stadig betales det samme til fællesskabet. Gad vide hvordan det vil se ud i boligforeningerne, hvis mindretalstyrani skulle blive indført.

De 2,3 % må i den grad stå for din egen regning. Jeg synes, at det vil være et meget underligt tal, hvis man sammenligner med at kun anslået 50-70.000 af omtrent 600.000 med egen antenne har valgt Boxer betalings-TV.

Og naturligvis vil Yousee eller andre stadig handle med jer. Det er jo det de lever af.
Faktisk synes jeg, at det lyder som om det bare er mindretallet der skal tyraniseres i din antenneforening og tvinges til at betale med, for at det aktive flertal kan få en smule billigere TV.

Med samme logik, vil jeg kunne forlange, at alle kørte i røde Ford Fiesta biler, for så bliver prisen så lav som mulig. Og de, der ikke ville være med, er nogle kedelige mindretalstyraner!!!

/B
  1. De 2,3 % er den håndfuld (5) ud af vore 216 ejere, der måske ville vælge at se TV med en stueantenne.
  2. Vi har ingen antenneforening. Vores ejerforening har indgået en aftale med YouSee om etablering af et internt antennenet, levering af TV-  og radiosignaler. Endvidere løbende servicering og udbygning af nettet. Beslutningen blev i sin tid vedtaget på en ekstraordinær generalforsamling. Af de ca. 175, der deltog på generalforsamlingen, stemte kun 2 imod. Den ene var/er blind (hun slap for tilslutning) og den anden ville hellere ha' Stofa. Der har ikke siden vedtagelsen været spørgsmål om utilfredshed med beslutningen. Det er mere end 15 år siden.
  3. Bare din sammenligning med at alle skulle køre i ens biler, fortæller lidt om niveauet. Der er handlet efter vores vedtægter og det må man jo bøje sig for. Anarki ligger ikke til os.
  4. Da ingen har ønsket at udtræde af ordningen, er der da slet ingen grund til at førsøge at ændre noget i vores aftale med YouSee.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 07:57
Ad 1
Så er jeres ejerforening nok ikke repræsentativ i forhold til en generel debat om en lovændring.
Under alle omstændigheder er det et spændende tal. Er det nyt? Har i overhovedet dækning nok til at have egen antenne? Og hvorledes er beboersammensætningen i ejerforeningen?
Måske lidt ud over trådens emne, men som nævnt er det et tal som slet ikke er i tråd med, at langt over halvdelen af beboerne med egen antenne ikke har valgt betalings-TV (som så også koster mere end jeres grundpakke....)

Ad 2
Så har i jo haft 15 år til at afskrive tekniske installationer. De som måtte melde sig ud, kan så ikke have den store "gæld" til fællesskabet.
Hvorfor lader i en blind slippe for medlemskab. De hører da radio..? og hører ofte også TV.

Ad 3
Hvorfor det? Argumentet for et beholde stavnsbåndet går da netop på, at det skulle være billigere hvis der vælges i flok, og at udtrædelse vil ramme de tilbageværende.
Men jeg skulle måske have valgt en endnu ældre bilmodel, for samtidig at understrege, at mange TV-stavnsbundede samtidig sidder fast i forældet teknologi.

Ad 4
Som tidligere nævnt har i jo så heller ikke noget at tabe ved en lovændring der ophæver TV-stavnsbåndet.

/B
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 08:17

Ad 1
Så er jeres ejerforening nok ikke repræsentativ i forhold til en generel debat om en lovændring.
Under alle omstændigheder er det et spændende tal. Er det nyt? Har i overhovedet dækning nok til at have egen antenne? Og hvorledes er beboersammensætningen i ejerforeningen?
Måske lidt ud over trådens emne, men som nævnt er det et tal som slet ikke er i tråd med, at langt over halvdelen af beboerne med egen antenne ikke har valgt betalings-TV (som så også koster mere end jeres grundpakke....)

Ad 2
Så har i jo haft 15 år til at afskrive tekniske installationer. De som måtte melde sig ud, kan så ikke have den store "gæld" til fællesskabet.
Hvorfor lader i en blind slippe for medlemskab. De hører da radio..? og hører ofte også TV.

Ad 3
Hvorfor det? Argumentet for et beholde stavnsbåndet går da netop på, at det skulle være billigere hvis der vælges i flok, og at udtrædelse vil ramme de tilbageværende.
Men jeg skulle måske have valgt en endnu ældre bilmodel, for samtidig at understrege, at mange TV-stavnsbundede samtidig sidder fast i forældet teknologi.

Ad 4
Som tidligere nævnt har i jo så heller ikke noget at tabe ved en lovændring der ophæver TV-stavnsbåndet.

/B
For os er der ikke tale om en stavnsbinding, men en aftale, som et klart flertal bakker op om. De fleste ejere er + 50 år og heraf er en meget stor del + 65 år.
Jeg er ikke helt med på, hvad du mener med, om vi har dækning nok til at ha' egen antenne. Vi hører til i Aalborg og kabler fra YouSee ligger i vejen og er så trukket ind til vores fem blokke.
Mvh.
Jørn

Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 13:35
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2010 kl. 13:49

Der er håb forude.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 11:21
Nyt i sagen:

http://www.business.dk/tech-mobil/nye-boliger-slipper-for-tv-pligt

Eller rettere sagt intet nyt, for der er reelt kun konkrete ændringer på vej for nyudstykninger. Og hvor mange er der lige af dem? 2009 var der ca. 11.000 nybyggede boliger, men det kan også være på gamle udstykninger.

Den væsentlige sag, at flere hundredetusinde boliger er stavnsbundet, sparkes behændigt til hjørne.

/B
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 11:57

Nyt i sagen:

http://www.business.dk/tech-mobil/nye-boliger-slipper-for-tv-pligt

Eller rettere sagt intet nyt, for der er reelt kun konkrete ændringer på vej for nyudstykninger. Og hvor mange er der lige af dem? 2009 var der ca. 11.000 nybyggede boliger, men det kan også være på gamle udstykninger.

Den væsentlige sag, at flere hundredetusinde boliger er stavnsbundet, sparkes behændigt til hjørne.

/B
Man skal huske at bemærke, at omtalte "stavnsbinding" alene omfatter de boliger, der ligger i områder, hvor kommunen har bestemt, at man skal være medlem af en bestemt antenneforening.
Ikke omfattet er bl. a. boligforeninger, ejerforeninger og grundejerforeninger, hvor et flertal i foreningerne har besluttet, at tilknytte sig til én bestemt leverander af TV-kanaler.
Mvh.
Jørn

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu