recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvungen Trefor TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tvungen Trefor TV?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 10:54
Der er radio/tv udtag i stue, soveværelse og værelse. Men de er alle forbundet til teknikskabet, hvor Trefor's fiberboks sidder. Og det samme gælder telefoni. Vil man have det, så er det via Trefor's fiberboks.

Ingen der kan henvise til lovgivningen omkring dette?

M.v.h.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 11:06

Kan ikke tænke mig, at den er anderledes end der hvor man har en aftagepligt med Kabel TV, hvad enten det er den ene eller den anden udbyder. Det er standard rigtig mange steder, og indtil der kommer en lovgivning om at man skal have totalt frit valg kan det næppe ændres.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 11:32
Hvorfor skulle det ikke være lovligt?

den private udlejer synters måske at det er sexet, at kunne tilbyde sådanne en pakke til sine beboer.
Her udover får han måske en smule fra penge for det?
Hvorfor skulle han ikke have lov til det, det er hans ejendom!

Du er jo velkommen til at bo et andet sted.

Redigeret af Notfast - 04-April-2015 kl. 21:56
.....
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2015 kl. 23:03
Når man skriver under på en lejekontrakt, så accepterer man jo selvsagt de forsk. aftaler der er !
Bl.a. hvo'n man får Tv, Internet og telefoni. Der er i de fleste boligafdelinger en beboervalgt bestyrelse, som i samarbejde med udlejer/administrationen træffer disse aftaler. Også kaldet beboerdemokrati !

Hvis man ikke vil deltage på lige fod med andre beboere, så må man finde et andet sted at bo, hvor betingelserne passer bedre ind i ens egne ønsker. Eller evt. selv deltage de steder hvor beslutningerne træffes. Længere er den sådan set ikke.
Og heldigvis for det, da det jo ellers ville være ret besværligt eller nærmest utopisk, at få kunnet forhandle en ordentlig pris med div. udbydere. Hvis grundlaget for forhandlingerne er en masse egoistiske ønsker om total frit valg, for alle foreningens beboere !
Det går jo selvsagt ikke. Derfor må man sluge et par kameler og så få det bedste ud af det, der bliver tilbudt. Som i de fleste tilfælde er yderst gode priser på tv, internet og telefoni. 
Hos os, der er en del af Antenneforeningen Brøndby (ca. 10.000 lejemål), er der en hel del frivilligt bestyrelsesarbejde, med aktive beboere fra de mange beboerforeninger, som er en del af antenneforeningen. Disse er med til at lave aftalerne, til yderst fornuftige priser.
Det kunne ikke ha' ladet sig gøre, hvis hver enkelt lejemål selv ville vælge udvalg, hastigheder o.lign. !  
Jo flere vi er sammen, jo bedre betingelser og priser kan vi forhandle os til. Og heldigvis for det !

Redigeret af Roland - 04-April-2015 kl. 23:08
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 12:27
Jeg bor i almennyttigt boligbyggeri, og der har vi for nylig på en ekstraordinær generalforsamling vedtaget at få lagt fiber ind fra Fibia (Waoo). Betingelsen er at alle lejligheder betaler hvad den lille tv-pakke koster i 5 år. Den koster 109 kr./md. i år. Der var da nogen der var imod. Men det er lavet efter loven.

Og jeg synes det er nogle gode priser, vi har fået. 
20/20 for 169 kr. 50/50 for 219, 75/75 for 389. Op til 500/500 for 999 kr.

Redigeret af Brixen - 05-April-2015 kl. 12:31
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 12:59
Jeg har kommunen som udlejer og er frit stillet mht TV og bredbånd. Havde Boxer og Fullrate i forrige bolig, så forsøgte med indendørs antenne som tog FTA kanaler og TV2. Men det var ikke stabilt når jeg gik rundt i lejligheden.

Så fik "et godt tilbud" fra Stofa, som leverer TV signal til antennestikket. En samlet pakke med smart TV box, lille TV pakke og 20/5 mbit for 15+155+189kr i md. Og det hoppede jeg på.

Realiteten blev en anden da regningerne begyndte at dukke op. Smart box kostede nu 75kr/md og der var opkrævning for viasat kanaler som jeg ikke havde bestilt. Bredbånd steg med 10kr for hurtigere upload. Og der blev udsendt 3 særskilte regninger med 39kr i betalingsgebyr på hver.

Har opsagt smart TV og returneret boxen og slås nu for at få slettet de kolossale regninger, da boksen på intet tidspunkt har fungeret efter hensigten.

Redigeret af Kampus - 05-April-2015 kl. 13:00
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 14:40
bor også i almennyttig bolig, og der er aftale med yousee, det var de eneste der var på den tid bygningerne blev opført (start 80'erne). Fiber har nu ligget ude ved hovedvejen de sidste 2 år, men der har ingen opbakning været til at få det ført ind i området af bestyrelsen, da der kan fås 50mbit ned via antennestik.
Måden at forhandle aftaler på er 100% legal, og man skal sådan set være glad for at være en del af det, man sparer faktisk en lille smule penge i forhold til fuldpriser som man ville skulle betale hvis man gik hen og byggede hus selv og selv skulle sørge for tilslutning, og ja - man bliver låst til operatør, men sådan er det når man bor til leje. Man er ikke selv ansvarlig for leverancedele, det er udlejeren, og vedkommende vil altid kigge efter det billigste tilbud. Kan man ikke lide det, vælger man bare et andet sted at bo. (det er trods alt noget man ved INDEN man skriver under på noget som helst!)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 15:14
claus_jac: Bestyrelsen gjorde heller ikke noget her, men så sendte jeg et forslag ind til det ordinære beboermøde, og så kom der gang i det.
Venlig hilsen
KB
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4944
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Der er radio/tv udtag i stue, soveværelse og værelse. Men de er alle forbundet til teknikskabet, hvor Trefor's fiberboks sidder. Og det samme gælder telefoni. Vil man have det, så er det via Trefor's fiberboks.
Ingen der kan henvise til lovgivningen omkring dette?
M.v.h.

Du kan sagten få leveret telefoni udenom Trefor, sålænge der er stik i din bolig.

Alternativt kan du købe telefoni fra en IP udbyder som eksempelvis Fonet.dk og de kan give dig nogle bedre priser end de gængse teleudbydere.

Men hvad er det for kanaler i din lille pakke som ikke passer til dit behov?

Hvis du har en Villa i 80% af Danmark, så har du ikke bedre muligheder selvom du ejer din egen bolig?
Så afhænger det også af om Stofa/YouSee/Waoo eller andre har trukket noget hen til din matrikel.

Du kan naturligvis selv sætte parabol op, men det er ikke nødvendigvis en billigere og bedre løsning.

Er du ikke bare sur fordi du er tvunget til noget, selvom du måske er fint tilfreds med det du er tvunget til? Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 17:12
Dette er privat udlejning, så der er ikke noget der hedder beboerforening/bestyrelse/generalforsamling!

Jeg er helt med på, at der garanteret er tale om at Trefor har "købt" sig til enetilslutning! Til skade for dem der vælger at bo der! Og skidt for konkurrencen.

Alle jeres argumenter om, at man bare kan vælge at bo et andet sted, finder jeg på grænsen til det latterlige! Hvorfor skal en skide TV-/internetleverandør have lov at bestemme, hvor man skal bo!? Hvis alt andet er perfekt for ens boligforhold - størrelse, husleje, placering, indkøb, job, daginstitution o.s.v., så skal fa'n stå i det, hvis man skal give køb på dette, blot fordi "udlejer kan".
Men iflg. hvad jeg kan Google mig til, så arbejder politikkerne på at frigive dette, på lige vilkår med de som var i antenneforeninger, som er sluppet af med deres stavnsbånd, så arbejdes der på, at det også skal være frit, for de 600.000 danskere som bor i private udlejningsejendomme.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Jeg kan ikke helt forstå problemet.

Hvis du selv kunne vælge, hvad er så den rigtige løsning, og hvad ville det koste de enkelte lejere?

Jeg finder Trefors (WAOOs) pakker for dyre, og for dårlig sammensatte! Så det kan gøres bedre, og billigere - iflg. vores behov!
Vi bor i dag 500 meter derfra, hvor vi skal flytte hen. Vi er tilsluttet den lokale antenneforening. Vi har i dag en bredere programsammensætning, end hvad Trefor tilbyder - med mindre vi tager den helt store - og megadyre - Viasat pakke!

M.v.h.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2015 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Jeg kan ikke helt forstå problemet.

Hvis du selv kunne vælge, hvad er så den rigtige løsning, og hvad ville det koste de enkelte lejere?

Jeg finder Trefors (WAOOs) pakker for dyre, og for dårlig sammensatte! Så det kan gøres bedre, og billigere - iflg. vores behov!
Vi bor i dag 500 meter derfra, hvor vi skal flytte hen. Vi er tilsluttet den lokale antenneforening. Vi har i dag en bredere programsammensætning, end hvad Trefor tilbyder - med mindre vi tager den helt store - og megadyre - Viasat pakke!

M.v.h.
Rart der er et alternativ så tæt på din kommende bopæl, nu må du så igang med det svære arbejde, at blive tilsluttet din gamle antenneforening - hvis det er det du vil ! Jeg tror ikke du skal sætte din lid til, at politikerne klarer det for dig, slet ikke i et valgår, hvor der slet ikke bliver besluttet noget.

Du kan også vælge at kigge på huslejen ud fra ejers synspunkt. Han har lavet en for ham god deal med Trefor. Skulle han vælge en anden løsning var huslejen måske tilsvarende højere. 
Jeg er formand for boligforeningen hvor jeg bor, og flertallet er godt tilfreds med vores deal med Yousee. Engang imellem vil en enkelt gerne lave det hele om, hvilket vi værdsætter, men det er endnu ikke lykkedes for nogen at komme med en bedre/billigere kontrakt end den vi har på nuværende tidspunkt, så jeg tror det er meget op ad bakke, hvis man vil have individuelle løsninger, som indebærer nye kabler til hver enkelt lejlighed.

Tillykke med jeres nye lejlighed, og mon ikke I bliver tilfredse når først I er kommet godt på plads.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu