recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquiti - Hvad skal man købe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquiti - Hvad skal man købe

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ubiquiti - Hvad skal man købe
    Sendt: 15-Februar-2020 kl. 17:37
Har længe overvejet at hoppe på et  Ubiquito netværk, men hvad skal man købe hvis man ønsker dette:

Bryggers:
                 WAN - VLAN 101 imod Hiper. Ønsker ikke at benytte den medfølgende router
                 LAN - Mindst 8 stk
                 Wifi 2,4 og 5 GHZ

Værelse 1:
                  Kablet til Bryggers
                  LAN - Mindst 2 stk
                   Wifi 2,4 og 5 GHZ

Værelse 2:
                  Kablet til Bryggers
                  LAN - Mindst 2 stk
                  Wifi 2,4 og 5 GHZ


Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2020 kl. 08:12
Hejsa

Det lader til, at en løsning som nedenstående er det rigtige:
  1. En USG 3P til bryggerset som router
  2. En 16 port switch med 150w PoE ved siden af
  3. Et Nano HD access point til bryggerset
  4. 2x In Wall HD til værelserne
  5. En Cloud Key til at køre controller på (du behøver ikke Plus-modellen, da du ikke skal køre videoovervågning)
På denne måde får du alt dét, du ønsker dig. In Walls har både 2,4 og 5Ghz wifi plus 4 port switch i - strøm kommer over PoE.


Redigeret af ZkiiFreak - 16-Februar-2020 kl. 08:15
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2020 kl. 13:59
Jeg har selv satset på 3x AP AC lite frem for in wall HD. Det virker også fremragende. Jeg fandt dem billigt på dba.dk. Derudover har jeg sparet en cloud key ved at hoste controlleren i skyen. Det giver lidt færre muligheder for statistik etc, men er til gengæld gratis. Jeg bruger hostifi.net. 
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2020 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af DanishBacon DanishBacon skrev:

Jeg har selv satset på 3x AP AC lite frem for in wall HD. Det virker også fremragende. Jeg fandt dem billigt på dba.dk. Derudover har jeg sparet en cloud key ved at hoste controlleren i skyen. Det giver lidt færre muligheder for statistik etc, men er til gengæld gratis. Jeg bruger hostifi.net. 
Den med controller i skyen er fed. Har dog ikke nogen erfaring på området. 
Dog er AP AC lite ikke smart i værelserne, da han har behov for min 2 LAN stik. Og med IW-HD og NanoHD får man også Wave2, så man er lidt fremtidssikret Wink Plus, at IW-HD ser superfede ud direkte bygget på væggen Big smile
Til top
ZkiiFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZkiiFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2020 kl. 14:38
Nå ja, glemte at nævnte, at IW HD giver 4 LAN stik Wink
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2020 kl. 14:46
Takker for input, nu er der noget at kigge konkret på.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2020 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af ZkiiFreak ZkiiFreak skrev:

Hejsa


  1. 2x In Wall HD til værelserne
På denne måde får du alt dét, du ønsker dig. In Walls har både 2,4 og 5Ghz wifi plus 4 port switch i - strøm kommer over PoE.

Når man anbefaler In-Wall, så bør man måske lige nævne, at der kan være visse udfordringer med at montere dem. De er reelt bygget til... in-wall, og det er IKKE i en Fuga dåse, men derimod i en EU dåse.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 12:37
jeg kan se at switchen er pæn dyr, er der nogen grund til at vælge denne fremfor en alm dum switch ?

Jeg har ikke behov for PoE, ligesom in Wall heller ikke er nødvendigt. In Wall er selvfølgeligt pænt, men APerne kommer alligevel til at stå skjult.

Wifi6, er det understøttet eller kommer det først senere ?
Til top
Stone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 13:24
Jeg har købt en Ubiquiti Dream Machine, 3 AP Pro og 3 stk. 8-port switche - den ene med POE.
Det fungerer virkeligt godt og dækker hele huset, både kablet og trådløst.
Især Dream machine er jeg glad for, med indbygget AP, Switch og Controller/Cloud Key.



Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Stone Stone skrev:

Jeg har købt en Ubiquiti Dream Machine, 3 AP Pro og 3 stk. 8-port switche - den ene med POE.
Det fungerer virkeligt godt og dækker hele huset, både kablet og trådløst.
Især Dream machine er jeg glad for, med indbygget AP, Switch og Controller/Cloud Key.



er dine ap’er kablet ?
Til top
Beerlover Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2020
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beerlover Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 13:39
Selv om du spørger til Ubiquiti så prøv at tjekke Grandstream ud. Overvejede selv Ubiquiti men valgte Grandstream pga. gode specs og fordi cloud key ikke er nødvendig. Har på intet tidspunkt det sidste år været nødt til at genstarte eller lign. Super dækning overalt i huset. http://www.grandstream.com/products/networking-solutions/wifi-access-points/product/gwn7630 eller http://www.grandstream.com/products/networking-solutions/wifi-access-points/product/gwn7610

Til top
Stone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2020 kl. 13:42
Ja - de er kablet og får strøm via den ene Switch (POE)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu