|
Ubiquiti - Hvad skal man købe |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | ||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9409 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Den UDM ser spændene ud.
|
||
![]() |
||
kirkholt ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2008 Status: Offline Point: 15 |
|
Hvis du ikke vil have In-wall, skal du have en switch og et AP, for at får LAN på værelserne. In-Wall strømfødes via POE. Cloud key er kun nødvendigt hvis du vil logge trafik 24/7 eller have mulighed for remote adninistration. Unifi-controlleren kan installeres på en alm. pc/Mac
|
||
![]() |
||
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
|
Du kan evt. sparer lidt penge på at droppe controlleren,
den er kun nødvendig under opsætning, og hvis du vil have captive portal til gæste netværk (Hvilken få private bruger) Du kan installere unifi controlleren på din PC eller hvis du har en raspberry pi liggende.
|
||
BaaaaaH
|
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Det må være nogle meget store huse i har jer
![]() Jeg kører Ubiquiti på arbejdet med et AP pr. ca. 300-500 kvm og der er lidt vægge imellem. De sidder tættere, hvor der er flere arbejdspladser, da vi ikke ønsker mere en 20-25 personer pr. AP. Hjemme kører jeg et enkelt ASUS RT-AC68U til 143 kvm vinkel parcelhus. Jeg vil mene at det er overkill med mere end 2 accesspunkter pr. hus, de fleste vil kunne klare sig med et enkelt strategisk placeret AP.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
ZkiiFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
|
Så må der være fuld skrald på sendestyrken på de AP'er, hvis de skal række så langt ![]() Nogen foretrækker at skrue sendestyrken ned og så have flere - horisontal mod vertikal skalering. Eller også, som jeg, har vi nybyggede huse i to etager = over 0,5m beton imellem etagerne. Dér slipper ikke engang det bedste udstyr hæderligt (læs: brugbart) igennem. 😜
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9409 |
|
Benytter 2 stk Asus i dag, som giver fuld dækning i huset. Målte med en speedtest på en iPhone, resultatet lå et enkelt sted nede på 380Mpbs. De flere steder lå den mellem 600 Mbps til 740Mpbs.
|
||
![]() |
||
ildocteur ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-September-2005 Status: Offline Point: 217 |
|
Hvis du ikke har mega travlt ville jeg hold vejret og vente på Dream Machine Pro kommer til landet. Den ser ud til at komme til at koste omkring 3800 og indeholder vel næsten (på når AP) det samme som de bokse du har kigget på. Og glem ikke 10G Wan porten når Hiper engang kommer dertil. Update: Ser ud til at der ikke er PoE i DMP switchen, sikke noget møj, men Jeg vil alligevel til en hver tid vælge den over USG3 Pro. USG serien er helt sikkert på vej ud og de har allievel aldrig haft Umph nok til det vil gerne ville (IDS/IPS) med særlig høje båndbredder.
Redigeret af ildocteur - 18-Februar-2020 kl. 07:14 |
||
![]() |
||
Schjelde ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 695 |
|
kører med 2 ap ac pro og 3 ap ac lite samt en usg, controller og switch fra dem til 147 m2 et plans villa. Ville ikke gå ned i antal. Det kører bare perfekt til dagligt.
|
||
Sony AF8 65
Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset |
||
![]() |
||
ZkiiFreak ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
|
Enig. Dog med det aber dabei, at du også betaler for Protect-funktionaliteten, og det er har OP ikke behov for. Og ja, USG3 er noget skrammel ifht IDS/IPS, men man kan klare sig helt fint uden! Du skal bare sørge for, at din firewall ikke er hullet som en si. Men jeg er personligt gået i tænkeboks ifht UDM Pro! Det er et sweeeeeet stykke hardware! Men det lader til bå UBNT's forum, at de mangler stadig at kurere nogle børnesygdomme... Så vent et par måneder endnu
![]() |
||
![]() |
||
|
Jeg tror jeg ser tiden an og venter på en UDM2. Jeg kan se på deres hjemmeside at de første produkter med wifi6 er på vej. Så en næste UDM version med wifi6, er nok det jeg vil vente på. |
||
![]() |
||
Stone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 333 |
|
Måske du lige skulle kigge spec. igennem. UDM performer i mine øjne helt fantastisk, hvis det bare er til hjemmebrug. Det gælder både som AP og Firewall / Gateway.
Redigeret af Stone - 18-Februar-2020 kl. 10:51 |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Er der nogen bestemt grund til, at du vil forsøge undgå PoE?
PoE er efter min mening, det eneste rigtige. Og jeg ville generelt ønske, at alt kørte en eller anden form for PoE (eller bare strøm/data via eet kabel). PoE virker måske umiddelbart dyrt. Men forslaget om Unifi´s 16 port 150Watt PoE til at drive 4 APére, det er også langt langt overkill. Til gengæld giver det mening, hvis man er interesseret i at udnytte Unifi´s system, eller man skal bruge PoE til andet. Med Unifi behøver man ikke nødvendigvis bruges deres hunde-dyre PoE switches. Mindre kan sagtens gøre det, fx TP-Link eller Linksys har 16 port switch med 8 stk PoE+ porte til under tusinde kroner. Jeg mener den jeg har stående kan trække op til 105Watt. Det er kun hvis man vil have alt samlet under samme Unifi´s økosystem, og derfra drage fordel af det, at man skal bruge deres Switches. Jeg har også Unifi Switches, (min Linksys/TP-Link er en sekundær jeg bruger til noget test setup) og jeg er kæmpe fortaler for hele deres måde at bygge det op på, samt administrationen. Men hvis man ikke har behov for det, så er det decideret tåbligt at vælge Unifi løsning (udover deres APére, som er i en kategori for sig selv). Hvis det ikke var fordi de fandens Unifi In-Wall APére kun passer i EU dåser og skal kables bagfra, så ville den konfiguration som du fik først være det absolut ideelle opsæt, jeg ville gå efter. Jeg har i stedet valgt at opsætte 3 APére (2 x Lite og 1 x Pro) fordelt i huset (296m2 i et plan). Og så har jeg trukket kabler fra min "main" 24 port Unifi switch til værelserne, som afsluttes i små 5-port switches (ikke Unifi). Ikke den ideelle løsning, når man gerne ville have alt var Unifi. Men som sagt så kan jeg ikke få de der In-Wall APére opsat på en ordentlig måde. Og derfor måtte der et kompromis til. Ved siden af min 24 port "main" Unifi Switch har jeg en 8 port PoE Unifi Switch, som driver APérne og min Cloud Key. Planen er at den skal udvides med IP kameraer. Jeg kan ikke nøjes med en 24 port PoE switch, der har jeg for mange enheder/ender tilsluttet. 48 port er total overkill (og koster i øvrig en krig i indkøb og strømforbrug). Så jeg ender nok med at smide min test switch med PoE op til IP kameraerne. Men kort sagt - Er man ikke interesseret i at udnytte Unifi´s system, så behøver man ikke at bruge deres switches. Men det bør ikke resultere i, at man så også forsøger undgå PoE. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |