|
Ubuntu 12.04 og Hdhomerun tunere ikke fundet hjælp |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
listen er forældet. Jeg min så sent som i går efter der er kommet et par nye kanaler, mener det er 335MHz der ikke er noget signal på længere og så i stedet på 402 MHz, men det kommer nok lidt an på hvilke kanaler man kan tage (og ikke mindst om der er nogle "uinteressante" mux man vælger fra, fordi der alligevel ikke er noget man ser).
|
||
![]() |
||
SuperBilleN ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2006 Sted: Galten, Danmark Status: Offline Point: 553 |
|
jeg valgte tilsidst at installere mythbuntu, dette var meget nemmere og har fået det heleop at kører. både med kanaler osv, det som jeg så fandt ud af var at der en bug i mythtv når man bruger hdhomerun. den gør at man kun har signal på 50 procent, og derfor er alt pixeleret. hvis jeg åbner hdhomerun gui viser den 87 procent og 100 100. kan fortælle at både i windows og på min mac kører kanalerne uden problemer.
jeg har en macbook pro som fungere som mediecenter imens jeg leger med linux. problmet er bare at jeg til tider skal bruge macbook til arbejdet og derfor efterlader familien med ingen tv, derfor linux project på gammrl Dell. Jeg tror så jeg må overi noget xbmcubuntu og tvheadend, og se om dette giver bedre signal,billede kvalitet. hvis i har evt fif og ligende må i meget gerne spede til, nu skal jeg igang med tvheaden her i weekenden, og heri er jeg også jomfue, tænkte også på at driver problemer osv kunne være problemer til pixeleringerne, jeg kunne godt gå tilbage til windows 7 medeicenter med her var billedet bare for udvasket og kedeligt, tror deres decoder er for processor venlig, dvbviwer drille som tidligere skrevet, tror det var et problem med det 8600m kort i bærbaren som ikke kunne finde uda af det dxva værk. tak for jeres hjælp |
||
![]() |
||
mbw2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
|
XBMCBuntu har som standard TVheadend installeret.
Det er dog extremt ringe dokumenteret. Fx tog det mig ret længe at gennemskue at default brugernavn og password er dit brugernavn på maskinen og dit brugernavn som password også. (du kan finde files i ~/.hts/tvheadend/superuser) Jeg kører ikke med TV i mit mediecenter for tiden, men jeg ved at Psymon herfra forummet kører med XBMCbuntu, TVheadend og DVB-C (YouSee) så kan være han kan give et par hints hvis du støder ind i problemer. Jeg tror stadigvæk det vil være nemmere at løse "drilleproblemet" med DVBViewer and at få xbmcbuntu op og køre, men hvis du er mest interesseret i at få det til at spille med Linux og er villig til at smide timerne i det er det bare at give gas. Du skal dog vide at TV i XBMC stadigvæk er meget beta. Du kan derfor fx ikke starte en optagelse via XBMC. Det skal gøres via TVheadends webinterface. Kanalskifte er markant hurtigere end på noget windowsbaseret mediecenter jeg har set, men EPG oversigt er noget mindre overskueligt. Masser af pros og cons ;) |
||
![]() |
||
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
|
dvbviwer og media portal kører begge perfekt for mig sammen med hdhomerun og yousee...
Der hvor det for alvor driller er med windows media center. |
||
![]() |
||
bingoking ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
|
Som andre siger her, så er leg med Ubuntu og TVheadend ikke for utålmodige sjæle. Jeg har selv brugt rigtigt meget tid på at få det til at spille sammen, og endelig i dag er det lykkedes mig at lave en installation som virker. .
Der er mange komplekse indstillinger, og bare det at vælge at gemme optaget TV på et andet sted end det der er default i indstillingerne kan være svært for en der ikke har rodet med brugerrettigheder i linux før. Mht at finde de aktuelle frekvenser fra yousee, kan man kigge på dkscans hjemmeside (link til google søgning der bringer den nyeste op) - jeg har noget tid i de kommende dage, og vil gerne dokumentere hvad jeg gjorde, for at de virkede, uden at det bliver en guide for helt grønne nybegyndere. Pt. kører jeg med Ubuntu 12.04 / XBMC-PVR / TVHeadend 3.0. Det virker indtil videre stabilt, og spiller fint med kanalguider og XMLTV. Man kan planlægge optagelser i XBMC, men ikke gentagne optagelse, ligesom man ikke kan pause live-tv. TVHeadend har en bug der gør at den scanner efter kanaler efter hver genstart, men så vidt jeg kunne se er det noget der arbejdes på et fix til. Næste trin er at lave et script der transcoder ting der skal gemmes vhj.a. handbrake. Redigeret af bingoking - 30-August-2012 kl. 13:42 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |