recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubuntu vs Snowleopard vs win 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUbuntu vs Snowleopard vs win 7

Besvar Besvar Side  <1 30313233>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8643
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Ved denne screen (fik den igen) prøvede jeg nu bare at trykke Enter...og så skrev den "restarting.." og ville fint boote up i Ubuntu. Ved ikke lige hvad der skyldes fejlen men brugervenligt...nej.

Det ser nu heller ikke normalt ud - der er en diskfejl på din cd højst sandsynligt.

Jeg tvivler på at Windows installeren ville være specielt brugervenlig, hvis der var en fejl på installations DVD'en.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 15:58
Lyder mystisk..den startede jo netop ikke op på cd'en efter "genstart nu" beskeden og installationen fra cd'en går jo fint nok.
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 16:08

Lyder mystisk..den startede jo netop ikke op på cd'en efter "genstart nu" beskeden og installationen fra cd'en går jo fint nok.

Så ville den ultimative test jo være at installere XP igen... 
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 16:13
Ved ikke om den har været indaktiv. For har prøvet at skulle starte en gammel arbejds computer op med xp, den lave bøvl i flere dage.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 16:46
Testede inden eksperimentet med at boote maskinen op i XP og surfe lidt rundt i nogen programmer. Det virkede fint helt som det plejer. Men nevermind...nu kører skidtet men kan stadig ikke vælge skærmens native opløsning (1440x900) :/
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 17:03

OK, sr0 er bare ofte cd-drevet, men det kan også være et andet drev på computeren.
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 17:16
Jamen prøv at gå i system administration og andet hardware hedder det vist, og se om grafik driveren er det.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Så ville den ultimative test jo være at installere XP igen... 

Nej, det må retfærdigvis være Windows 7 - du skal jo ikke sammenligne seneste Ubuntu med en 10 år gammel Windows.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 19:57

Ved denne screen (fik den igen) prøvede jeg nu bare at trykke Enter...og så skrev den "restarting.." og ville fint boote up i Ubuntu. Ved ikke lige hvad der skyldes fejlen men brugervenligt...nej.

Dét kan jeg ikke forstå, det må være dig der gør noget forkert.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 20:10
Nææ...der stod at jeg skulle genstarte maskinen. Jeg trykker på genstart knappen og systemet går igang med at genstarte. Laver intet andet. Har lige gennemtestet ubuntu cd'en her på min stationære Win7 maskinen og testprogrammet viser at cd'en intet fejler. Har ligeledes startet "prøvekør ubuntu" op på den pågældende bærbare og det kører den fint.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 22:38
Ein bischen sarkasmus... Wink
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 10:40

Uha, har lige prøvet at installere Ubuntu (for at opleve det ligesom Otto) på en ældre laptop med Centrino 1.73ghz CPU med 1.5gb ram, som før har kørt Windows XP helt fint.

Boot fra CD gik fint...installationen gik fint. Nem opsætning af diverse ting via brugervenlige skærmbilleder. Lige indtil den beder mig om at genstarte maskinen for at færdiggøre installationen. Den genstarter fint...MEN...pludselig dukker der en masse I/O error linjer frem på en sort skærm. Et loop der fylder hele skærmen og efterfølgende fryser det hele. Nå...slukker maskinen og tænder igen...så er den pludselig stuck ved "BIOS startskærmen". Simpelthen totalfrossen. Intet vil den. Slukker og tænder igen...samme scenarie.

Nu har jeg så lige taget strømmen helt fra i 5 minutter og startet op igen på Ubuntu cd'en...og er pt. igang med at installere systemet igen. Spændende hvad der nu sker..

Update:

Har du installeret Ubuntu imens du har haft adgang til internettet?

Der er en fejl i de nyeste Ubuntu som gør at de har problemer med den rigtige driver hvis man ikke har netadgang under installationen. Derfor kan du fint installere den, men ikke starte op efter installationen hvis du ikke har den rigtige driver.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 30313233>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu