recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udfald den sidste måneds tid på norlys antenne kan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udfald den sidste måneds tid på norlys antenne kan

Besvar Besvar Side  <1 56789>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2025 kl. 14:55
Hej.

Har lige talt med sin søster. Hun oplyser, at det akutte antenne arbejde i weekenden er afsluttet i går.
Så denne gang var det ikke Norlysets fejl.

Jeg opdaterer fejlmeldingen.

Hilsen Carsten.

Til top
crown7 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-April-2025
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér crown7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2025 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Har lige talt med sin søster. Hun oplyser, at det akutte antenne arbejde i weekenden er afsluttet i går.
Så denne gang var det ikke Norlysets fejl.

Jeg opdaterer fejlmeldingen.

Hilsen Carsten.

Tror ikke vi taler om samme problem.
Til top
Falch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Oktober-2009
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2025 kl. 07:44
Jeg fik endelig Nordlys til at tage min henvendelse alvorligt og det virkede til at de anerkender der er et problem. 
Så nu må vi se hvad de kan udrette hos dem.
Til top
Valgren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-April-2025
Sted: Bornholm
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2025 kl. 22:35
Spændende, jeg fik en sms i går eftermiddags at de havde yderligere spørgsmål vedr. min sag, jeg ville blive ringet op af en medarbejder efter kl. 17:00 og venter stadig på det opkald 🙆😉

Men da fremgang at de "indrømmer" fejl ☺️

Vi ser hvad der sker... 
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer
Til top
kwh73 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-September-2011
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kwh73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2025 kl. 10:11
Bemærkede at de igen har låst alle kanaler op så man ikke er afhængige af kort, hvilket heldigvis må betyde at de ved at de har et problem igen igen. 
Til top
Valgren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2025 kl. 10:55
Har også bemærket det, så kører pt uden kort i kortlæseren og må så se hvad der sker..  
Men ja, når de åbner op uden kryptering så indrømmer de jo problemer 😁
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer
Til top
Falch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Oktober-2009
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2025 kl. 17:44
Jeg blev ringet op i dag hvor de ønskede at vide om jeg stadig havde problemet. 
Jeg kunne bekræfte at der ikke var problemer pt. Så jeg tænker de er i gang med et fejlsøge eventuelt ved at fjerne kodningen. 
Til top
Valgren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2025 kl. 20:42
Hej...

Virker meget stille for tiden i dette forum?

Nogen som har noget viden om Norlys har syltet sagen igen,
eller om de stadig arbejder på problemet?

Har mest streamet på det sidste, men i dag havde jeg gang i tv'et i køkkenet
og både tv3+, svt1 og tv2dk viste både pixel, sort skærm og hakkende lyd?

Er det mon tid til endnu en gang at give dem en opsang hos Norlys!!
L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer
Til top
Henrik DK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2025
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2025 kl. 09:48
Efter de havde ophævet kodningen, kørte det perfekt - men 1/7 gik der virkelig gak i lyden uden påvirkning af billedet, faktisk fik vi kun halvdelen af ordene i nyhederne. 2/7 var der et mikroskopisk "freeze" af billedet og nogle små taleudfald og de sidste par dage har vi oplevet det omkring kl. 7.10 og 19.10, samt et par enkelte gange udover.

Jeg kontaktede dem 2/7 og som vanligt havde de ingen problemer - og bad derfor "supporten" om at blive ringet op af hans chef, hvilket jeg blev 3/7. Han ville gerne have at jeg noterede tidpunkterne for udfald i 1 uge, og vendte tilbage med resultat. Jeg orienterede ham også om at Samsung havde været indover ifm. problemet, for at kigge dybere in i tv'et. I enhedspleje skriver det datoer for log, og når der er disse udfald skriver det at "billede eller lyd fryser indimellem"

Jeg efterlyste også mere ærlighed og ydmyghed ifht. dette problem, da jeg på deres anbefaling har skiftet forstærker, kabler etc. for +1000 dkr., og jeg stadig mangler at få 400 tilbage for kortholder i forbindelse med problemløsning ( over 1 måned siden )

Så er ret overbevist om, at de ikke har løst problemet endnu - så vi desværre bliver nød til at holde dem til ilden.
Til top
Valgren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valgren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2025 kl. 10:57
Hej

Jeg har også stadig oplevet problemer, så ja, vi må kæmpe kampen og holde dem i ilden.

Dog er det jo sommer, ferier og frihed gør jo at man ikke ser så meget tv, men alligevel skal det jo bare virke..

Min fejlmelding jeg fik på sms da jeg endnu en gang fejlmeldte den har de lukket uden at oplyse noget om det?
Jeg er lidt on/off lige nu så får ikke set så meget tv, men tænker da jeg lige skal finde et huld i kalenderen til at ringe dem op igen og høre hvad de havde tænkt sig... (Sikkert ikke det store) men det må de jo så igang med.

Og til HenrikDK, Nu de vil direktøren vil have dig til at lave en "log" som viser udfald?
Så kommer spørgsmålet, hvem skal betale den tid man sidder der dag ud og dag ind, for at zappe rundt på diverse kanaler grunde de ikke vil acceptere de har et problem?
Vil arbejdsgiver give en ledig i den uge der bare skal bruges på der bare siddes hjemme og glor tv?
Vil Nordlys betale den uges løn for at du skal gøre arbejdet for dem??
Tror det næppe, og når det nu viser sig at det er deres kryptering den er gal med så må de jo slippe den og lade det være gratis til De finder løsningen på problemet!!!

L. Valgren
Tv via DVB-T2
Chromecast v.2
Google TV Streamer
Til top
Henrik DK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2025
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2025 kl. 09:05
De vendte selvfølgelig ikke tilbage, så jeg måtte ringe igen igen og de vil bede vedkommende om at ringe - MEN det er selvfølgelig heller ikke sket.

Jeg fandt navnet på deres kundeservicechef Jess Bech - men desværre ikke hans mail.

Derfor har jeg besluttet at sende mail til:

Gert Vinther Jørgensen
Group CEO

Telefon: 3055 3530
Mail: gert@norlys.dk

Og det vil jeg opfordre alle andre til at gøre også, så de begynder at fatte alvoren.

Der er ingen tvivl om, at de har problemer med dekodningen - og de må da vide hvad de har ændret omkring april, hvor det gik galt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19863
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2025 kl. 09:08
Var det ikke nemmere bare at opsige sit abonnement?

De kan tydeligvis ikke finde ud af, hvad der er galt, eller er totalt ligeglade.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1 56789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu