recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udfordring med DVB-T og Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udfordring med DVB-T og Boxer

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg ved godt at en gammeldags gitterantenne er det bedste.
Selv har jeg faktisk rigtig gode erfaringer med flagknop og UFO.
Trådstarter har en UFO antenne. Kan han få den til at virke sparer han udgiften til en ny antenne.
Derfor synes jeg at det er for let at sige, at han bare skal købe en anden antenne uden lige at have prøvet alle muligheder af.

Men hvordan skal man ellers få folk til at forstå, at  dårlige antenner med en forstærker ikke kommer bare i nærheden af en rigtig retningsbestemt antenne ?

Hvordan skal man få dem til at forstå, at de aldrig skal købe en UFO, hvis de har mulighed for at montere en retningsbestemt antenne (selv om det så er på et loft).

Hvordan får man fortalt, at sammenbyggede antenner og forstærkere normalt ikke giver mulighed for at indsætte er muligvis nødvendigt 4G/LTE filter?

Når man end ikke må skrive  en diplomatisk version af ordet  'IDIOT'.

Ja, din flagstang  er en meget pæn mulighed mange steder og den kommer  jo tæt på de 10 m over jorden.

Ja en UFO er muligheden i en båd og på mange campingvogne.

Men skal man have en god og permanent signalmodtagelse, så er en 'rigtig'  retningsbestemt UHF antenne langt det bedste.

Lars  Smile

Jeg helt enig med dig.

Trådstarter har allerede en antenne. Hvis den kan bringes til at virke, synes jeg det er den rigtige løsning.

Med hensyn til LTE kunne det jo være, at det var denne UFO.:

Jeg har selv valgt flagknop, fordi lokalplanen siger at der ikke må monteres antenner på huset. Under taget var der ikke signal nok.

I mit sommerhus har jeg valgt en UFO.(uden LTE sikring) Grunden er at jeg kan nøjes med en antenne og slipper for at der sidder fugle på en grim jernskulptur og skider på mit tag.

Har en kammerrat det modtager på en stump ledning uden problemer. Hvorfor skulle han montere en antenne på taget, når det han har virker?

SmileSmileSmile

Til top
Thomas31DK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas31DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 11:15
Hej

Tak for jeres indlæg og bud indtil videre, er dog ikke blevet meget klogere...

Det er en Triax UFO 140 LTE jeg har købt, hvis nogle skulle være i tvivl. 

http://www.av-connection.dk/?PGr=3268 

Var i første omgang på jagt efter en 

Maximum DA-1500 til indendørs brug, men fik efter bestilling besked på at den ikke var på lager, og heller ikke ville komme det igen.

http://www.av-connection.dk/?PGr=3268

derfor valgte jeg at tage chancen med UFO'en.

Er der virkelig ikke nogen der kan komme med et tip til hvordan jeg kan få den til at fungere, udover at skulle kravle op og smide den på taget ?

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen, Otterup, Nordfyn
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 12:37
Jeg går ud fra at du har sat den vandret og fået samme resultat.

Find et vindue der peger mod senderen.

Åbn for vinduet og læg den i karmen.

Du kan bruge dette link til at finde retningen mod senderen.:

Har du naboer kan du se hvad vej deres antenne peger.

Dur det ikke er det ud på taget.

Kan du heller ikke få signal der, er der ingen vej uden om en gammeldags UHF antenne på taget.
SmileSmileSmile

Redigeret af Mufti - 21-Marts-2013 kl. 12:41
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas31DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 15:19
har ikke umiddelbart prøvet vandret, men det kan jeg prøve.

vindues ideen dur desværre ikke, i det jeg ikke har et vindue i den retning.

vil helst ikke til at montere noget på taget, i sidste ende må jeg bare sælge denne antenne, og købe en til indendørs brug.

Med venlig hilsen

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 15:27

Oprindeligt skrevet af Thomas31DK Thomas31DK skrev:

vil helst ikke til at montere noget på taget, i sidste ende må jeg bare sælge denne antenne, og købe en til indendørs brug.

En indendørs vil ikke være bedre end den du har nu, tvivler stærkt. En normal UHF antenne er hvad du skal bruge, hvis ikke det virker når du hat fået UFOen rettet rigtigt til.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Thomas31DK Thomas31DK skrev:

har ikke umiddelbart prøvet vandret, men det kan jeg prøve.

Lodret duer ikke, prøv nu vandret.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas31DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2013 kl. 17:48
hej 

vandret dur ikke......

prøver loftet, ellers bliver den her antenne solgt, og så køber jeg en anden

tak for alle jeres svar indtil videre
Med venlig hilsen

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas31DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 17:57
hej

Nu er jeg kommet lidt, videre har købt en digital box (sagemcom RT90 160 HD), og nu får jeg sku signal på, og antennen er stadig indendørs ... ;-)

Næste udfordring er så den mulige overstyring på signalstyrken (er på 98 %). nogen ide til hvordan jeg får bragt den overstyring ned, uden at i foreslår en anden antenne ?

overstyringen gør at jeg ikke kan fange hd kanaler (TV2 HD og TV2 film HD)

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 18:05

signalstyrken (er på 98 %). Så er det heller ikke for kraftigt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas31DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 18:07
ok, havde bare en teori om at der kunne være en overstyring

kan i hvertfald ikke tage tv2 og tv2 film i hd, og jeg har dem i den boxer mini pakke jeg har købt.....

Med venlig hilsen

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 18:19

Du kan sikkert ikke med den antenne fange det MUX hvor HD kanalerne ligger.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas31DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 18:21
ifølge av connection hvor jeg har købt triax ufo 140 lte skulle den kunne tage hd kanaler uden problemer
Med venlig hilsen

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu