Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
|
Sendt: 10-December-2010 kl. 18:21 |
Jeg glæder mig også til at få min X3 til test så jeg kan se hvor godt det der nymodens 3D sjov virker
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 10-December-2010 kl. 19:47 |
Læste den lige den test.
Som jeg altid har påstået skriver de jo at kontrast er afhængig af zoom også.
Så vil jeg jo gerne vide som jeg tidligere har spurgt om.
Hvis man nu har mulighed for at placere sin projektor det mest optimale sted i forhold til bedste billede.
Hvor er så det ???????
|
SVP03
|
|
Bruce
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
|
Sendt: 10-December-2010 kl. 20:45 |
Projectorcentral har en calculator for en given projektor, mht. siddeafstand, lys etc. Måske er det dette du efterlyser?
Her for JVC 350
|
|
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 10-December-2010 kl. 20:58 |
Det siger vel intet om det eller er der noget jeg overser.
Men jeg har netop en 350er i dag og med mir SR lærred i 103 diagonalt foreslår den 417 cm, jeg har 420, så det er jo fint. Den kan stå 320->500 cm fra.
Men er 417 det mest optimale ??
|
SVP03
|
|
MortenCombat
Bruger
Oprettet: 28-Maj-2008
Point: 149
|
Sendt: 10-December-2010 kl. 23:29 |
SVP03 skrev:
Læste den lige den test.
Hvis man nu har mulighed for at placere sin projektor det mest optimale sted i forhold til bedste billede.
Hvor er så det ??????? |
Der er ikke en placering der er entydigt bedst ifht. billedet - det kommer an på hvad du vægter højest. Jo kortere afstand til lærredet, jo større lysoutput (for samme billedstørrelse), og jo lavere on/off kontrast. Tilsvarende vil længere afstand til lærredet give dig mindre lysoutput men større on/off kontrast.
|
|
hjernemadsen
Super bruger
Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
|
Sendt: 11-December-2010 kl. 18:01 |
MortenCombat skrev:
SVP03 skrev:
Læste den lige den test.
Hvor er så det ??????? |
Der er ikke en placering der er entydigt bedst ifht. billedet - det kommer an på hvad du vægter højest.
Jo kortere afstand til lærredet, jo større lysoutput (for samme billedstørrelse), og jo lavere on/off kontrast. Tilsvarende vil længere afstand til lærredet give dig mindre lysoutput men større on/off kontrast.
|
Det er for så vidt rigtigt nok. Men hvis projektoren placeres tættest muligt på lærredet vil det være muligt at blænde mere ned for irisen i objektiven for at opnå det samme lysoutput. Når der blændes mere ned for iris opnås der også en bedre kontrast. Størrelsen og typen af lærred har også betydning for hvor langt der kan blændes ned for lyset.
Den optimale placering er derfor en afvejning af flere faktorer. Men irisens indstilling har mindst lige så stor betydning for kontrasten som indstillingen af zoom.
|
|
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 11-December-2010 kl. 18:38 |
Lysudbyttet må jo primært være afgørende efter hvor stort et lærred man har.
Jeg er stadig af den opfattelse at zoom skal være ca. midt imellem yderpunkterne,
så er man ikke ude i yderpunkterne i linsen.
|
SVP03
|
|
Bruce
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 14-December-2010 kl. 16:55 |
Jeg håber nogle vil byde ind med oplevelser fra aftenarrangementerne tirsdag-torsdag i denne uge omkring de nye JVC projektorers performance. Har fulgt med den sidste uge på AVSForum omkring en X3'er og X7'er i aktion og det lyder meget meget lovende.
|
|
L'er
Guld medlem
Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
|
Sendt: 14-December-2010 kl. 17:41 |
Jeg skal i hvert fald ind og se X3'eren på torsdag i Tape connection Århus. Så skal jeg nok give lidt feedback på hvordan det så ud
|
Pioneer PDP-LX5090 PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U
|
|
Bruce
Redaktionen
recordere.dk teamet
|
Sendt: 15-December-2010 kl. 20:37 |
Ingen som var med på gårsdagens seance? :) Ellers må man vel vente til imorgen ... eller i overmorgen :)
|
|
wads
Super bruger
Oprettet: 16-August-2008
Point: 339
|
Sendt: 16-December-2010 kl. 12:09 |
hej
Var nede i sønderborg og se den. Selvom jeg ikke var vanvittigt imponeret af 3D effekten, så avatar dog bedre ud end i den Real3D biograf jeg var inde og se den i. Syntes også både farver og kontrast så ganske godt ud, selvom den ikke var kalibreret.
Det var første gang jeg var nede og se AV-Connection iøvrigt, og det var en dejlig oplevelse. Det er ikke ofte jeg har været i en Butik, hvor de ansatte virkede så entusiastiske omkring AV udstyr generelt.
|
|
BowieCool
Guld medlem
Point: 1134
|
Sendt: 17-December-2010 kl. 11:13 |
Er der ikke andre, der kan fortælle om oplevelsen af X3´eren ? Der var vel en del, der var forbi Otto (Tapeconnection) i går
|
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
|