recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udgivelsesdato på JVC X3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdgivelsesdato på JVC X3

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2010 kl. 22:37
Spørgsmål til Otto: Er 2.75 for kort en afstand til et 90 - 100 tommers lærred med X3? Jeg går ud fra at jeg vil få et meget godt billede, (jeg kan godt "nøjes" med 90 tommer), eller ville en større afstand være at foretrække?

Redigeret af Firebird - 21-December-2010 kl. 22:41
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Spørgsmål til Otto: Er 2.75 for kort en afstand til et 90 - 100 tommers lærred med X3? Jeg går ud fra at jeg vil få et meget godt billede, (jeg kan godt "nøjes" med 90 tommer), eller ville en større afstand være at foretrække?

Mindste afstand er 1,4 gange lærredets bredde, dog skal man lige indregne 5% fejlmargin da optikken aldrig er 100% ens. Så med et 2 meter bredt lærred skal du regne med 3 meters afstand. Og bemærk at det er fra _fronten_ af linsen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Mindste afstand er 1,4 gange lærredets bredde, dog skal man lige indregne 5% fejlmargin da optikken aldrig er 100% ens. Så med et 2 meter bredt lærred skal du regne med 3 meters afstand. Og bemærk at det er fra _fronten_ af linsen.
Okey, min stue er 3,46 bred. Projektoren er 47,2 cm dyb. Med stik regner jeg med 55 cm. Et 88" lærred er på 197 cm x 110 cm... 197 x 1,4 = 275,8 + 5% = 289,59! 346 - 55 = 291. Der er lidt at give af. LOL Et 88" lærred ville altså ikke være for stort. Big smile

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 14:17

Okey, min stue er 3,46 bred. Projektoren er 47,2 cm dyb. Med stik regner jeg med 55 cm. Et 88" lærred er på 197 cm x 110 cm... 197 x 1,4 = 275,8 + 5% = 289,59! 346 - 55 = 291. Der er lidt at give af. LOL Et 88" lærred ville altså ikke være for stort. Big smile

Minus et par centimeter ud fra væggen hvis det er et rullelærred, men ja det burde liiige kunne klemmes ind.

Jeg mener faktisk også at kunne huske fra manualen at mindsteafstanden faktisk er en smule under 1,4x på X3, så det burde ikke give problemer. Men prøv evt. at downloade manualen, og regn efter med de tal der står dér - igen med de 5% fejlmargin.

Alternativt, køb projektoren først, og tjek at lærredet kan være der før du bestiller det, hvis du vil være HELT sikker.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 14:21

Minus et par centimeter ud fra væggen hvis det er et rullelærred, men ja det burde liiige kunne klemmes ind.

Jeg mener faktisk også at kunne huske fra manualen at mindsteafstanden faktisk er en smule under 1,4x på X3, så det burde ikke give problemer. Men prøv evt. at downloade manualen, og regn efter med de tal der står dér - igen med de 5% fejlmargin.

Alternativt, køb projektoren først, og tjek at lærredet kan være der før du bestiller det, hvis du vil være HELT sikker.
Jeg mener at X3 selv kan lave ramme, eller tager jeg fejl?

JVC X3
?
?
?
?
Til top
MortenCombat Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Maj-2008
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 16:48

Hvad mener du med dette?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 20:53

[/QUOT
Otto, ryd lige op i din indbakke, du har for mange beskeder Smile
SVP03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 03:46
Oprindeligt skrevet af MortenCombat MortenCombat skrev:

Hvad mener du med dette?
Jeg havde misforstået "black frame insertion". Det er jo noget helt andet end det jeg troede, så det var ikke for at lave sjov. Embarrassed

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 01:53

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Interessant, det lyder virkelig til at JVC X3 er en merkant forbedring til tidligere modeller i samme prisklasse. Kan den målse sig med HD750? Og hvad med DLP projektorer i samme prisklasse?

X3 ligger nok en anelse under HD750 på nogle punkter, men jeg vil sige at den er tættere på 750 end 350 i praksis.

DLP i den prisklasse står lidt stille lige nu... Den store udvikling på DLP ligger i LED-modellerne, som er i en anden prisklasse indtil videre, så her og nu synes jeg ikke jeg kan pege på en DLP som jeg hellere ville eje, selvom DLP har nogle fordele på eksempelvis skarphed. DLP er sjovt nok p.t. stærke i den billige ende og i den dyre ende, men ikke rigtigt i 20-50k segmentet. Eller måske rettere, set som helhed i markedet er DLP sådan set stadig OK, men lige præcist JVC står altså meget stærkt lige nu. Sådan svinger markedet hele tiden frem og tilbage, og det kan tippe tilbage til DLP med et slag, eksempelvis når LED kommer ned i den mere prisvenlige klasse.
Jeg fik aldrig skrevet tilbage på dette. Interessant, der sker virkelig noget nu på projektor markedet. Så du mener faktisk at de nye JVC modeller er bedre end fx Sim2 i samme prisklasse? (fx Sim2 D80E vs JVC X7). Der skal som regel noget til at ændre en DLP-mands holdninger, så det overrasker mig Wink
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Jeg fik aldrig skrevet tilbage på dette. Interessant, der sker virkelig noget nu på projektor markedet. Så du mener faktisk at de nye JVC modeller er bedre end fx Sim2 i samme prisklasse? (fx Sim2 D80E vs JVC X7). Der skal som regel noget til at ændre en DLP-mands
holdninger, så det overrasker mig Wink

Der er stadig fordele ved DLP når vi taler 50k klassen, det var nu mere 20-30k klassen jeg mente. X7 vs D80E er meget et spørgsmål om fordele og ulemper, og her mener jeg ikke man bare sådan lige kan kåre en ubetinget vinder. Men D80E står alt andet lige svagere som tiden går. Men nu mener jeg heller ikke at jeg på noget tidspunkt har været specifikt "DLP mand", jeg har altid hævdet at jeg er tilhænger af så meget billedkvalitet per krone som muligt, præcist hvilken teknologi der bruges til at opnå det, er mindre vigtigt. Hvis der sker en kæmpe udvikling for LCD i morgen, så dé pludselig leverer det bedste billede til prisen, ja så er jeg LCD mand (jeg tillader mig nu at tvivle...).

Jeg er iøvrigt overbevist om at når LED-DLP rammer 50k prissegmentet, så kan billedet meget hurtigt skifte igen. Så det skal ikke ses som et kæmpe markant skifte i min grundholdning.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 11:24

Der er stadig fordele ved DLP når vi taler 50k klassen, det var nu mere 20-30k klassen jeg mente. X7 vs D80E er meget et spørgsmål om fordele og ulemper, og her mener jeg ikke man bare sådan lige kan kåre en ubetinget vinder. Men D80E står alt andet lige svagere som tiden går. Men nu mener jeg heller ikke at jeg på noget tidspunkt har været specifikt "DLP mand", jeg har altid hævdet at jeg er tilhænger af så meget billedkvalitet per krone som muligt, præcist hvilken teknologi der bruges til at opnå det, er mindre vigtigt. Hvis der sker en kæmpe udvikling for LCD i morgen, så dé pludselig leverer det bedste billede til prisen, ja så er jeg LCD mand (jeg tillader mig nu at tvivle...).

Jeg er iøvrigt overbevist om at når LED-DLP rammer 50k prissegmentet, så kan billedet meget hurtigt skifte igen. Så det skal ikke ses som et kæmpe markant skifte i min grundholdning.

Nu var det også mere min egen antagelse, jeg oplever ofte, at når folk først er skiftet til DLP, er det svært at vende tilbage til noget som helst andet bagefter. Jeg synes det er imponerende, at en 3 år gammel Sim2 model, stadig kan følge med de bedste i samme prisklasse! Glæder mig til de kommer med en LED-DLP i 50K prissegmentet - hvem ved måske næste år?

Edit: Der gik lige ged i citatet

Redigeret af Leviathan.jk - 11-Januar-2011 kl. 11:25
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 11:25

Iøvrigt, mht. at "der sker virkeligt noget på projektor-markedet". Nej, det mener jeg bestemt ikke at der gør, jeg mener i dén grad at der sker alt for lidt. Hvis jeg skal være lidt grov, så er den nye generation af JVC'erne dybest set bare dét som de burde have været fra starten. X3 viser groft sagt hvor langt JVC kunne have været foran, hvis de havde haft en Rec.709 colorspace indstilling fra starten, da de lancerede HD1. Man kan så selvfølgelig diskutere om de kunne have lagt markedet mere ned end de allerede gjorde, men dybest set så er den seneste udvikling "bare" ting som de burde have haft hele tiden. Når dét så er "godt nok", så skyldes det primært at RESTEN af markedet står totalt stille. lampe-baseret DLP er HELT dødt mht. udvikling, alle venter på LED, som ikke ser ud til at vælte ind over os lige foreløbig (i klassen under 100k - i 100k+ klassen sidder LED-DLP meget tungt på markedet lige nu). LCD udvikler sig _på papiret_ hele tiden, men hver gang jeg ser dem i funktion, er jeg bare overhovedet ikke imponeret. Og dét løbende prisfald der tidligere har været, hvor man hele tiden fik sidste års 20k-ydelse for 10k i år, den er også stagneret synes jeg. JVC er groft sagt de eneste der for alvor har flyttet sig, og dét som sagt primært på de områder der burde have været i orden fra starten (de har så bare været så langt foran på visse væsentlige punkter, at de har kunnet klare sig på trods af det).

LED-DLP er helt klart "spændende", men jeg tvivler på at vi i 2011 får et produkt at se til 50.000,-. Hvis vi så kigger på det billige DLP marked, så sker der altså heller ikke ret meget. Man kunne have forestillet sig at Darkchip 3 og 4 ville kravle nedad i pris, men det er ikke rigtigt sket. Hvis vi kigger på eksempelvis BenQ, der var den store hype de sidste par år, så var en W6000 mere et "anderledes" produkt, end en egentlig forbedring af W5000 (nogle ting var bedre, mens nogle ting var ringere), og de næste produkter er bare lette opdateringer, uden nogen væsentlige fremskridt.

Jeg synes i det hele taget at sidste års Cedia og dette års CES har vist en, i forhold til ny-udvikling, meget kedelig trend: Langt de fleste producenter lurepasser lige nu. High-end markedet, især for hjemmebio (stereo-markedet er der mere liv i) er simpelthen så hårdt ramt af krisen, at al væsentlig nyudvikling i high-end segmentet er gået helt i stå. Det er både godt og skidt - men det tror jeg lige jeg vil starte en ny tråd om...
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu