recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udlejning af Bluray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdlejning af Bluray

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 10:56

Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Jeg glæder mig som et lille barn der skal i BR og købe legetøj

Hehe. BR = Fætter Blu-Ray?

LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 12:32

Jeg syntes det lyder underligt at Blockbuster kun udlejer BR men samtidig sælger HD-DVD i deres online shop.

Damn hvor jeg ønsker at der snart kommer en vinder, eller at kombi afspillere kommer ned i en pris som er til at betale

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 13:38

musicus,

HAHA.... selvfølgelig er det fætter Blu-ray

/Halsted

Til top
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2006
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 15:26

det bliver blu-ray som vinder tror jeg.

hvad tror i?

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af it johnni it johnni skrev:

hvad tror i?

Det samme

Til top
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2006
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2007 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af it johnni it johnni skrev:

hvad tror i?

Det samme

hvem som får ret ,vil tiden vise

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2007 kl. 09:43

SÅ KOMMER DER BLU-RAY I BLOCKBUSTER:

Blockbuster begynder at udleje Blu-ray fra 8. oktober i Danmark. I starten vil der være 45 titler af vælge i mellem.

Om det gælder alle butikker er jeg ikke klar over endnu.

Sortimentet vil løbende blive udvidet. Der bliver ingen HD-DVD pt.

Det nye format, Blu-ray har efterhånden vundet fint terræn i det meste af verden. Vi har allerede fortalt, at Blockbuster har valgt at udleje Blu-ray film i USA - men nu er det også Danmarks tur. Nordisk Film har netop sendt os en pressemeddelelse hvor de skriver, at Blockbuster allerede fra oktober måned vil udleje film på det nye format.

Formand for Foreningen af danske videogramdistributører Poul Dylov er tilfreds med udmeldingen, og har netop udtalt følgende:

”Blu-ray salget vil først for alvor tage fart dette efterår. Vi vil se langt flere film til formatet, der bl.a. støttes af de store filmstudier Disney, Sony, Fox og Warner. 200 Blu-ray film vil være på hylderne før jul, hvoraf ca. 70 vil være store premierefilm som ”Pirates of the Caribbean 3” og ”Harry Potter og Fønix-ordenen”

Opbakningen er desuden også fra Blockbuster, hvor Camilla Raffnsøe som er Commercial Director hos Blockbuster siger følgende:

“Vi ser meget frem til udlejning af det nye format, da vi oplever et stigende Blu-ray salg uge for uge. I dag udgør Blu-ray fem procent af vores samlede salg, men med en titel som ”300” tegnede Blu-ray sig for hele 10 procent. De rigtige titler kan altså rykke rundt på procenterne. PlayStation 3 er pt den væsentligste faktor til, at Blu-ray har sat sig i førerpositionen over det konkurrerende format HD-DVD. En førerposition, der internationalt er godt hjulpet på vej af Wal-Mart’s udmelding om, at de udelukkende satser på Blu-ray”

Blockbuster vil begynde at udleje filmene i oktober måned, og antallet af titler vil hele tiden blive udbygget.

Redigeret af Iron Man - 06-Oktober-2007 kl. 09:43
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 19:08
lige for at at rette lidt på jer så hedder det ikk br men bd :D bluray disc :P
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 19:20

Jeg syns det er lidt irriterende at man vælger HD DVD fra!!

Man sorterer en mængde rigtig gode titler fra (paramount, universal) og man undsiger de kunder der "kun" har hd dvd!!

Man må gå ud fra at det er en velovervejet beslutning... men ikke mindre ærgeligt af den grund!! IMO!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
PRESTIGE AUTO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-April-2007
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 20:01

Ja det er jo latterligt at man ikke fra starten af kan blive enige om en standart....jeg kan ikke forestille mig at nogen har tjent penge på at det enten skulle blive det ene eller det andet da begge parter har brugt oceaner af penge på markedsføring og på at fedte sig ind på de store distributøre for at få deres format forrest i rækken og i sidste ende er det jo dem som har flest penge som vinder....og os som taber da vi nok skal få lov at betale regningen i form af dyrer produkter..

Nå .....men godt at Blockbuster er igang nu ...

ER der nogen af jer der har benyttet sig af det endnu?

PRESTIGE AUTO AB
Slottagårdsgatan 3
S-235 35 Vellinge
SE. Mobil nr.+46 0708-479911
DK. mobil nr.+45 60659911
WWW.PRESTIGEAUTO.DK   WWW.PRESTIGEAUTO.SE
cs@prestigeauto.dk
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af PRESTIGE AUTO PRESTIGE AUTO skrev:

Ja det er jo latterligt at man ikke fra starten af kan blive enige om en standart....jeg kan ikke forestille mig at nogen har tjent penge på at det enten skulle blive det ene eller det andet da begge parter har brugt oceaner af penge på markedsføring og på at fedte sig ind på de store distributøre for at få deres format forrest i rækken og i sidste ende er det jo dem som har flest penge som vinder....og os som taber da vi nok skal få lov at betale regningen i form af dyrer produkter..

Nå .....men godt at Blockbuster er igang nu ...

ER der nogen af jer der har benyttet sig af det endnu?

hvad snakker du om.. netop pga krigen FALDER priserne jo på afspillere til formaterne.. at du så måske bliver nød til at købe en afspiller til hvert format løber nok ikke op i mere end hvis du skulle købe 1 afspiller og der kun fandtes 1 format (da prisen så ville være højere anyways)

men angående at 'benytte' sig af det, så har jeg som tidligere nævnt haft 3 bd film med hjem - godt nok fra playtime. samme pris som dvd'erne .. og der var vel ikke noget problem?
Til top
PRESTIGE AUTO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-April-2007
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2007 kl. 23:03

[/QUOTE]

hvad snakker du om.. netop pga krigen FALDER priserne jo på afspillere til formaterne.. at du så måske bliver nød til at købe en afspiller til hvert format løber nok ikke op i mere end hvis du skulle købe 1 afspiller og der kun fandtes 1 format (da prisen så ville være højere anyways)

men angående at 'benytte' sig af det, så har jeg som tidligere nævnt haft 3 bd film med hjem - godt nok fra playtime. samme pris som dvd'erne .. og der var vel ikke noget problem?
[/QUOTE]

Nu skal jeg forklare for dig hva jeg snakker om....Altså du mener at en PS 3 ville koste det samme som en PS3 + en HD DVD afspiller hvis der kun var Bluray? der er jo en del andre aspekter som spiller ind her du ikke lige har tænkt på. den skal stadig være pris gunstig i forhold til andre spille konsoller/afspillere og medierne må ikke være meget dyrere end DVD da den store folkemængde så bare ikke vil ofre pengene på den bedre kvalitet.. Mon ikke bare konkurrenterne ville lave priskrig på deres afspiller istedet for formatet?

Om der var et problem med de 3 BD film du har lejede ved du nok bedst selv.. cool nok at playtime også er hoppet på vognen...men jeg var nu mest interesseret i om der var nogen som havde været i Blockbuster og se på udvalget endnu?

PRESTIGE AUTO AB
Slottagårdsgatan 3
S-235 35 Vellinge
SE. Mobil nr.+46 0708-479911
DK. mobil nr.+45 60659911
WWW.PRESTIGEAUTO.DK   WWW.PRESTIGEAUTO.SE
cs@prestigeauto.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu