recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udlejning af Bluray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdlejning af Bluray

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 09:41
nej jeg nævnte netop ikke playstation 3 i min tidligere post. jeg sagde afspillere til de 2 formatter. bluray afspillere er droppet i pris for at kunne konkurrerer med hd-dvd's billige afspillere, som netop er billige for at prøve at tage større del af kundekagen

hvis der kun var et format(fx bluray) ville firmaerne bag bluray jo ikke være blevet nød til at respondere til prisnedsættelsen/lanceringen af billige hd-dvd afspillere..

man tjener hvor man kan, men hvis man pludselig ikke tjener noget fordi 'de andre' tager alle kunderne, så må man svare på en eller anden måde..
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 09:50
Jeg syntes der dukker flere og flere op af den slags nyheder med at nogen har valgt Blu-Ray - så lige den her:

http://www.blu-ray.com/news/?id=570

Nu ved jeg godt Holland ikke er verdens største land men jeg syntes at det ser ud til flere og flere af de store kæder vælger Blu-Ray - om det er fordi de får penge af Sony og co. ved jeg ikke men det virker da mere og mere som om at Blu-Ray er ved at vinde eller er jeg indbildsk
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 13:10

Ud over at jeg er enig med nekolas, vil jeg påpege at jeg er glad for at Sony og BD lejren _IKKE_ dominerer HD markedet.

Det kan godt være at vi på på den korte bane ville få alle film i samme format men på den lange bane vil prisen blive lige så høj som det at have to formater. Jeg tror ikke priserne vil ændre sig foreløbigt hvis Sony alene fik lov til at bestemme. Hvorfor?

Fordi Sony, eller andre BD afspiller producenter, ikke behøver at sænke priserne på afspillerne i samme grad når de ingen konkurrence får.

Desuden ved de godt at DVD fortsat er en media som vil have hovedparten af markedsandelene da familien danmark ikke bare skifter fra dag til anden. Dertil er skiftet fra SD til HD for lille i forhold til springet fra VHS til DVD. Af denne grund behøver de ikke haste med at få prisen på afspillerne ned.

Konkurrencen har netop været med at at BD lejren har måttet "oppe" sig og prisen bliver presset.

Mit postulat er, (som jeg nok får hug for ) at uafhængig af hvem der i sidste ende vinder krigen så kan konkurrencen få familien danmark med på vognen hurtigere, grundet priskrigen, end hvis Sony og BD var alene på markedet.

Fremtiden ligger hos combo afspillerne.

/Halsted

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Desuden ved de godt at DVD fortsat er en media som vil have hovedparten af markedsandelene da familien danmark ikke bare skifter fra dag til anden. Dertil er skiftet fra SD til HD for lille i forhold til springet fra VHS til DVD.

Bortset fra at udbredelsen af de nye HD-formater sker hurtigere end med DVD i sin tid.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 13:27
i venter sku da bare på at lg's kombi maskine bliver sat ned til det halve som jeg er næsten sikker på vil ske, jamen så har du slået 2 fluer med et smæk..
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 13:32

Naiera,

Jeg er enig, men rent kvalitetsmæssigt kender jeg mange der sagtens kan nøjes med DVD ind til videre, sålænge priserne er så høje. Og de priser ville forblive høje hvis Sony og BD lejren fik lov til at bestemme alene.

Heldigvis gør de ikke det

/Halsted

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 14:36
Nu er det jo altså i det hele taget Sony og BD-lejrens skyld, at der overhovedet er konkurrence i dag! Havde Sony ikke brokket sig og lagt grundlaget for Blu-ray, stod vi i dag med et væsentligt ringere format, og ingen konkurrence til at få sænket priserne og øget udbredelsen af formatet med.

Redigeret af Naiera - 09-Oktober-2007 kl. 14:53
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 14:48

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nu er det jo altså i det hele taget Sony og BD-lejrens skyld, at der overhovedet er konkurrence i dag! Havde Sony ikke brokket sig og lagt grundlaget for Blu-ray, stod vi i dag med et væsentligt ringere format, og ingen konkurrence til at få sænket priserne og udbredelsen af formatet med.

Jeg er sådan ser principlelt ligeglad med hvem der kom først, bare at vi som forbrugere får 1. konkurrence der sikrer lavere priser til fordel for alle forbrugere som dig og mig 2. Produkter der kvalitetsmæssigt er i top til prisen som følge af konkurrencen.

Om det er HD DVD eller Blu-ray er jeg sådan ser ligeglad med, for at referere til tråden vedr. bitrater er det immervæk MEGET svært at se forskel på udgivelserne måtte det være det ene eller det andet format. Forbrugeren familien danmark er ikke optaget af om det er 30 Gb eller 50 Gb, om der er reg. beskyttelse osv.. Det er alt sammen irelevant i forhold til den kendsgerning at det er noget nær umuligt at se forskel på udgivelserne.

/Halsted

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 18:20

Oprindeligt skrevet af PRESTIGE AUTO PRESTIGE AUTO skrev:

ER der nogen af jer der har benyttet sig af det endnu?

Jeg var lige forbi mine lokale Blockbuster, de har ikke fået titlerne endnu, men de har ryddet en hel væk til Blu-ray    

Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2007 kl. 23:56

Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Jeg er enig, men rent kvalitetsmæssigt kender jeg mange der sagtens kan nøjes med DVD ind til videre, sålænge priserne er så høje.

Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv her.  Men i takt med, at jeg har fået projektor - og har opgraderet til 42" skærmstørrelse - er det også blevet smerteligt tydeligt, hvor mange skrammel-udgivelser der desværre findes på DVD-mediet.

Jeg har lige været henne i den lokale køb/salg/bytte-bix med en sportstaske fuld af reg. 1 & reg. 2 Warner-film, der alle dumpede i billedekvalitets-test på projektoren. Nordisk Film- og Egmont-udgivelserne af udenlandske film står så for tur næste gang. Og der er allerede nu pillet en ganske pæn bunke fra.

Efter at have set, hvad HD-DVD og Blu-ray formaterne kan tilbyde af forbedret billedkvalitet, er jeg bestemt ikke længere til sinds bare at stille mig tilfreds med film på alm. DVD. Så jeg betaler altså "gladeligt" en pris på 249 kr. for en film med undertekster, på enten HD-DVD eller Blu-ray.  (Det måtte da selvfølgelig gerne være billigere  )

Redigeret af musicus - 10-Oktober-2007 kl. 00:48
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 01:46
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Bortset fra at udbredelsen af de nye HD-formater sker hurtigere end med DVD i sin tid.

Dokumentation? (ikke fordi jeg nødvendigvis er uenig, men der er utvivlsomt mange måder at måle det på).

Meget apropos... i starten var der i øvrigt to konkurrerende DVD formater. Det som vi kender i dag og DIVX lejeformatet (ikke at forveksle med DivX).

Redigeret af JesperLund - 10-Oktober-2007 kl. 01:51
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2007 kl. 08:58

musicus,

Du tilhører ikke familien danmark  Du er nørd  

Jeg snakker selvfølgelig om børnefamilier, eller folk med almindelige lønninger der prioriterer Hifi langt nede i forhold til børn, hus, møbler, rejser osv.. Jeg er meget enig i dine betragtninger men det er jo familien danmark vi skal have med på vognen hvis HD formaterne skal blive en succes og priserne bliver presset endnu mere

/Halsted

Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu