|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
nekolas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 870 |
![]() |
nej jeg nævnte netop ikke playstation 3 i min tidligere post. jeg sagde afspillere til de 2 formatter. bluray afspillere er droppet i pris for at kunne konkurrerer med hd-dvd's billige afspillere, som netop er billige for at prøve at tage større del af kundekagen
hvis der kun var et format(fx bluray) ville firmaerne bag bluray jo ikke være blevet nød til at respondere til prisnedsættelsen/lanceringen af billige hd-dvd afspillere.. man tjener hvor man kan, men hvis man pludselig ikke tjener noget fordi 'de andre' tager alle kunderne, så må man svare på en eller anden måde.. |
|
![]() |
|
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
![]() |
Jeg syntes der dukker flere og flere op af den slags nyheder med at nogen har valgt Blu-Ray - så lige den her:
http://www.blu-ray.com/news/?id=570 Nu ved jeg godt Holland ikke er verdens største land men jeg syntes at det ser ud til flere og flere af de store kæder vælger Blu-Ray - om det er fordi de får penge af Sony og co. ved jeg ikke men det virker da mere og mere som om at Blu-Ray er ved at vinde eller er jeg indbildsk ![]() |
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
Ud over at jeg er enig med nekolas, vil jeg påpege at jeg er glad for at Sony og BD lejren _IKKE_ dominerer HD markedet. Det kan godt være at vi på på den korte bane ville få alle film i samme format men på den lange bane vil prisen blive lige så høj som det at have to formater. Jeg tror ikke priserne vil ændre sig foreløbigt hvis Sony alene fik lov til at bestemme. Hvorfor? Fordi Sony, eller andre BD afspiller producenter, ikke behøver at sænke priserne på afspillerne i samme grad når de ingen konkurrence får. Desuden ved de godt at DVD fortsat er en media som vil have hovedparten af markedsandelene da familien danmark ikke bare skifter fra dag til anden. Dertil er skiftet fra SD til HD for lille i forhold til springet fra VHS til DVD. Af denne grund behøver de ikke haste med at få prisen på afspillerne ned. Konkurrencen har netop været med at at BD lejren har måttet "oppe" sig og prisen bliver presset. Mit postulat er, (som jeg nok får hug for Fremtiden ligger hos combo afspillerne. /Halsted |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Bortset fra at udbredelsen af de nye HD-formater sker hurtigere end med DVD i sin tid. |
|
![]() |
|
Sigida ![]() Guld medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 19-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2190 |
![]() |
i venter sku da bare på at lg's kombi maskine bliver sat ned til det halve som jeg er næsten sikker på vil ske, jamen så har du slået 2 fluer med et smæk..
|
|
![]() |
|
Halsted ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1086 |
![]() |
Naiera, Jeg er enig, men rent kvalitetsmæssigt kender jeg mange der sagtens kan nøjes med DVD ind til videre, sålænge priserne er så høje. Og de priser ville forblive høje hvis Sony og BD lejren fik lov til at bestemme alene. Heldigvis gør de ikke det /Halsted |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Nu er det jo altså i det hele taget Sony og BD-lejrens skyld, at der overhovedet er konkurrence i dag! Havde Sony ikke brokket sig og lagt grundlaget for Blu-ray, stod vi i dag med et væsentligt ringere format, og ingen konkurrence til at få sænket priserne og øget udbredelsen af formatet med.
Redigeret af Naiera - 09-Oktober-2007 kl. 14:53 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er sådan ser principlelt ligeglad med hvem der kom først, bare at vi som forbrugere får 1. konkurrence der sikrer lavere priser til fordel for alle forbrugere som dig og mig 2. Produkter der kvalitetsmæssigt er i top til prisen som følge af konkurrencen. Om det er HD DVD eller Blu-ray er jeg sådan ser ligeglad med, for at referere til tråden vedr. bitrater er det immervæk MEGET svært at se forskel på udgivelserne måtte det være det ene eller det andet format. Forbrugeren familien danmark er ikke optaget af om det er 30 Gb eller 50 Gb, om der er reg. beskyttelse osv.. Det er alt sammen irelevant i forhold til den kendsgerning at det er noget nær umuligt at se forskel på udgivelserne. /Halsted |
|
![]() |
|
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
![]() |
Jeg var lige forbi mine lokale Blockbuster, de har ikke fået titlerne endnu, men de har ryddet en hel væk til Blu-ray |
|
![]() |
|
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv her. Men i takt med, at jeg har fået projektor - og har opgraderet til 42" skærmstørrelse - er det også blevet smerteligt tydeligt, hvor mange skrammel-udgivelser der desværre findes på DVD-mediet. Jeg har lige været henne i den lokale køb/salg/bytte-bix med en sportstaske fuld af reg. 1 & reg. 2 Warner-film, der alle dumpede i billedekvalitets-test på projektoren. Nordisk Film- og Egmont-udgivelserne af udenlandske film står så for tur næste gang. Og der er allerede nu pillet en ganske pæn bunke fra. Efter at have set, hvad HD-DVD og Blu-ray formaterne kan tilbyde af forbedret billedkvalitet, er jeg bestemt ikke længere til sinds bare at stille mig tilfreds med film på alm. DVD. Så jeg betaler altså "gladeligt" en pris på 249 kr. for en film med undertekster, på enten HD-DVD eller Blu-ray. Redigeret af musicus - 10-Oktober-2007 kl. 00:48 |
|
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Dokumentation? (ikke fordi jeg nødvendigvis er uenig, men der er utvivlsomt mange måder at måle det på). Meget apropos... i starten var der i øvrigt to konkurrerende DVD formater. Det som vi kender i dag og DIVX lejeformatet (ikke at forveksle med DivX). Redigeret af JesperLund - 10-Oktober-2007 kl. 01:51 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
musicus, Du tilhører ikke familien danmark Jeg snakker selvfølgelig om børnefamilier, eller folk med almindelige lønninger der prioriterer Hifi langt nede i forhold til børn, hus, møbler, rejser osv.. Jeg er meget enig i dine betragtninger men det er jo familien danmark vi skal have med på vognen hvis HD formaterne skal blive en succes og priserne bliver presset endnu mere /Halsted |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |