|
Udstyr fra 80'erne / 90'erne, lyder det bedre? |
Besvar | Side <1234 8> |
Forfatter | |||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1585 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
kunne godt tænke mig en vintage forstærker med 2x40-50 watt i 8 ohm, sort (de flest er sølvfarvet),ingen ridser,buler,rust, højttaler terminaler der kan tage bananstik
Super control og bund, en varm og detaljeret lyder som forblir det op til max volumen,(den lyder som den skal),mekanisk 100% iorden og med vu meter eller peak level meter som på en båndoptager eller en nad 3020a Måske noget sansui, en af de store pioneer receiver eller måske en nad 3080
|
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2230 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Med Pioneer receiver, mener du vel blot det, jeg ville kalde en radio? Der er vel også Tecknics? De har vel også lavet forstærkere med Vu-metre på?
|
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
|
|||
HessiDude
Super bruger Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tager jeg fejl eller er det blevet “in” med VU’ish-metre (altså fake, eller noget emulere det) i nye forstærkere?
Redigeret af HessiDude - 30-September-2023 kl. 22:30 |
|||
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
||
Wharfedale Diamond 210 er små højttaler 220 lyder mærkeligt i mellemtonen og selv 225 har ikke meget bas
Redigeret af gasolin - 30-September-2023 kl. 22:36 |
|||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg synes det lød overraskende godt. Jeg lyttede ikke vildt længe til dem, og ved lav volumen, men uanset så synes jeg det lød godt. Det kan godt være det var en af de andre fra Diamond serien. Pillede dem ikke lige af væggen for at tjekke.
|
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2230 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nemlig!!! Holder også af det gamle!! Og så længe min gamle Akai stadig kan køre, så holder jeg også fast i den! Skal det være nyt, så skal det være lavet ordentligt Et stereoanlæg er bare sagen - Min søster ville hellere have, at jeg købte mig "en højttaler", da mine Jamo'er var færdige. Hun kan selvfølgelig ikke forstå, at mænd altid skal have store højttalere. Hun hører bare på den pap-lyd, som kommer fra hendes iPad, og det er da ELENDIGT! Der var godt nok nogle Yamaha NS 777. De var lige høje nok i min smag, synes jeg. Derfor blev det NS 555'erne.
|
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg vil da ikke håbe, at det er in med fake Vu-metre - lad os få det gode, gamle elektromagnetiske tilbage, tak!!
|
|||
|||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og dem, med de grønne - WOW!! Men jeg vil stadig kalde det radioer...
Redigeret af mnielsen - 30-September-2023 kl. 22:48 |
|||
|||
HessiDude
Funktioner
Tak(0)
|
||
Uff… Den Sony STR-V7… kan høre den gerne vil hjem til mig.
Edit: Oooyyy… Den Sensui 9090, ser også rigtig dejlig ud. Redigeret af HessiDude - 30-September-2023 kl. 22:53 |
|||
mnielsen
Funktioner
Tak(0)
|
||
De ser S' Gu' dejlige ud allesammen. Men ser det ud som om, lyset i lokalet lige blinker, hver gang han tænder en af dem?
Redigeret af mnielsen - 30-September-2023 kl. 23:00 |
|||
|||
Besvar | Side <1234 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |