recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udstyr tjek og ønsker - on the budget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udstyr tjek og ønsker - on the budget

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udstyr tjek og ønsker - on the budget
    Sendt: 02-September-2021 kl. 09:17
Halløj i stuen. 
Vi skal til at bygge en 40 kvm stue, og overvejer at smide et lærrede op, samt noget 5.1 lyd. Men så billigt så muligt, og med en god portion WAF.

Biffen er en total "fordi det kunne være sjovt for ungerne, og far at se stort billede"- bio, og ikke mere end det. Derfor billigt billigt billigt.. Vi taler Ben and Holly, Paw Patrol og Fast and the Furious til far. 

Jeg har kigget på Argon ALTO5WALL højttalere til for og bag, og den lille ALTO C Mk2 center, hvilket jeg var fint tilfreds med til en lytter hos Hifiklubben forleden. Og så er det jo super anonyme mod de kommende hvide vægge (hvidt frontstof)

Blev ret vild med den sub vi lyttede på (en DALI SUB K-14 F), men 10.000 er vi bestemt ikke klar til at give. Så, hvad kan panelet anbefale af god punch og præcis sub? Kan det gøres billigere? Og gerne meget billigere? Den skal også kunne fungere til musik. Så ikke kun en film-bas.

Projektor tænker jeg bliver Optima HD29HE, da 1080p er ok for os. Hvis andet findes billigere, kunne vi godt finde på at nappe UHD35.. Men så skal både sub og lærrede også væsentligt ned.

- Ikke fast lærrede, mend lærrede der kan rulle ned. 
Lærrede kan jeg så se, vi skal give minimum 10.000 for, før vi har et godt flot billede? Det gad vi virkelig også godt gøre langt billigere! er der nogle gode løsninger for det? Vi fik et reklameblad for lærreder i Hifiklubben, og det var ikke billige løsninger.. Vi kræver jo ikke det bedste billede i verden, da stuen ikke bliver total mørklagt..

Som sagt, det er en stue-bio hvor ungerne løber rundt og leger, og skal se Gurli gris og Paw Patrol. Så vi er på ingen måde ude i en high-end what so ever bio her. Men der må godt være god punch i bass til når ungerne sover, og faren her tager over.

Nogle gode råd? :) Og på forhånd tak.


Redigeret af RuneH - 02-September-2021 kl. 09:40
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 09:35
Hvilken sub hørte i? Bare for at få en ide om hvad i mente var en god sub.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Hvilken sub hørte i? Bare for at få en ide om hvad i mente var en god sub.

Ah ja, det glemte jeg at skrive. Det var en DALI SUB K-14 F. Og kan se den nu er steget til 10.999 kr.. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 09:44
Mht sub kan det gøres for det halve, prøv at lytte til den her. Har haft en tilsvarende XTZ med ICE power forstærker i ca 10 år og har aldrig manglet dyb tør bas.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Mht sub kan det gøres for det halve, prøv at lytte til den her. Har haft en tilsvarende XTZ med ICE power forstærker i ca 10 år og har aldrig manglet dyb tør bas.

Den er godt nok lige til den store side, men prisen er da langt mere overkommelig. Måske man skulle finde et sted hvor man kunne lytte til den. Men er i tvivl om størrelsen må jeg indrømme :)
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 11:25
Hvorfor ikke købe brugt?
Du får meget mere for pengene…

Kig ovre i salg her på Forum, der er et komplet sæt højttalere til salg for 7000 kroner.


Klaus



Redigeret af KlausDM - 02-September-2021 kl. 11:26
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor ikke købe brugt?
Du får meget mere for pengene…

Kig ovre i salg her på Forum, der er et komplet sæt højttalere til salg for 7000 kroner.


Klaus


Jeg har kigget efter brugte subs, men synes ikke jeg finder noget. Og har heller ikke en særlig stor viden om det, så derfor jeg spørger om hjælp. Højttalerne er jeg faldet ret godt for, da de er så anonyme i hvid. Men med det rigtige bud og udseende osv er brugt også fint.  selvfølgelig.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 15:26
Det er vanvid at give 10K for et lærred i din situation
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2021 kl. 18:07
@Rune

Hvis du kan bruge en brugt Sub, så har jeg en XTZ 99 W10 16 til at stå, blev udskiftet pga opgradering til 2 x SVS 12".

Den fejler intet!

Bor i Esbjerg
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2021 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

@Rune

Hvis du kan bruge en brugt Sub, så har jeg en XTZ 99 W10 16 til at stå, blev udskiftet pga opgradering til 2 x SVS 12".

Den fejler intet!

Bor i Esbjerg

Men kan vel ikke være så heldig at den er hvid, vel? :P 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1742
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2021 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Det er vanvid at give 10K for et lærred i din situation

Fedt-  det var det jeg håbet på. Så er det langt mere realistisk. Så er det bare en god sub vi efterhånden mangler. Tak.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2021 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Så er det bare en god sub vi efterhånden mangler. Tak.
Hint:
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu