recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvid min horisont Recordere!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdvid min horisont Recordere!

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 09:17

Det sidste års mest spændende rok udgivelse er uden tvivl "Only By The Night" med Kings of Leon  -  kræver et par gennemlytninger,men super !

Lidt mere "easy listening" kunne være den nye "Roll on" med JJ Cale og "We sing,We dance . ." med Jason Mraz

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Det sidste års mest spændende rok udgivelse er uden tvivl "Only By The Night" med Kings of Leon  -  kræver et par gennemlytninger,men super !

Lidt mere "easy listening" kunne være den nye "Roll on" med JJ Cale og "We sing,We dance . ." med Jason Mraz

Hæ, det var da pudsigt, jeg downloadede "Sex on Fire" i går aftes med Kings of Leon. Synes den er helt utrolig - og normalt er jeg slet ikke den type af hård rock....men alligevel 

Men den melodi tilhører jo nok ikke det nyeste fra Kings of Leon, men jeg skal da lige lytte til noget mere fra Kings of Leon.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 11:28

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvilken afspiller kræves for at afspille de forskellinge formater ?

De fleste SACD udgivelser er hybrid diske, dvs. at de kan spilles både som almindelig CD og som SACD.

Det gælder også dem fra Stockfish Records.

Det er rigtigt nok at SACD er på retur. Men der findes en 3-4000 udgivelser, som ofte kan købes billigt på Amazon.co.uk. Og da SACD afspillere også virker med almindelige CD'er, er det et fint alternativ hvis man har muligheden.

SACD lyder en del bedre end CD.

Men ligesom der kan være forskelle på CD afspillere, kan der også være det på SACD. Eksempelvis kan den første PS3 60GB også spille SACD, men det lyder bare ikke nær så godt som en "rigtig" SACD afspiller. Efter sigende fordi der sker en formatkonvertering under afspilningen.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Simba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 12:11

Hej mkirkelund.

Prøv at checke dette link. De finder en masse gammel frem som i den grad kan tåle et nyt gennemlyt!

http://www.damnfineday.com/?p=4951&cmpid=DFDnewsApril%20 08,%202009

Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvilken afspiller kræves for at afspille de forskellinge formater ?

De fleste SACD udgivelser er hybrid diske, dvs. at de kan spilles både som almindelig CD og som SACD.

Det gælder også dem fra Stockfish Records.

Det er rigtigt nok at SACD er på retur. Men der findes en 3-4000 udgivelser, som ofte kan købes billigt på Amazon.co.uk. Og da SACD afspillere også virker med almindelige CD'er, er det et fint alternativ hvis man har muligheden.

SACD lyder en del bedre end CD.

Men ligesom der kan være forskelle på CD afspillere, kan der også være det på SACD. Eksempelvis kan den første PS3 60GB også spille SACD, men det lyder bare ikke nær så godt som en "rigtig" SACD afspiller. Efter sigende fordi der sker en formatkonvertering under afspilningen.

  /Lars

Ja men jeg tror sgu jeg hopper på en SACD afspiller.  De må vel også være til at få fingrende i brugt ?

 

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 13:45
Hej allesamen.

Mange tak for forslagende, jeg har selv været ved at bestille netop de to CD'er fra Stockfish records, men da de kke tager imod VISA Electron, skal jeg lige have fundet ud af noget andet.

Santana, Kings of Leon, Jason Mraz og Gasolin har jeg hørt rigtigt meget, med de andre tager jeg lige et kig på.

Det var skam ingen joke- jeg synes det er svært at finde noget lækkert musik at lytte til i dag, hvor det hele nærmest handler om at overdøve hinanden, og forskellige kunstere konkurrere på loudness.  Derfor vil jeg også gerne modtage lidt forslag i den ældre genre, og evt. albums af Iron Maiden da jeg synes det lyder rigtig lækkert.

Jeg vil faktisk gerne modtage lidt forslag i den klassiske genre, og heribland piano. Lidt ala David Nevue.

http://www.youtube.com/watch?v=Xb7OzW7DRdU
Til top
Sidsel80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 14:18
Iron Maiden's Seventh Son of a Seventh Son er et godt album hvis du spørger mig, men ellers Fear of the Dark og Powerslave. Er ikke så vild med det nyere 

Ellers har jeg personligt meget fornøjelse af Nick Cave & The Bad Seeds, jeg er både til det tidlige post punk, den mellemliggende mere rolige og poetiske periode og den nuværende meget aggressive stil (og Grinderman hvis det bare skal være lidt arrigt.)...
Personlige favoritter er: Let Love In, Henry's Dream, Abattoir Blues/The Lyre of Orpheus og Murderballads.

- Sidsel


Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 14:34
Mange tak! Det tager jeg et kig på!

Flere forslag modtages gerne!
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 16:47
John Mayall & The Bluesbreakers
Jimi Hendrix (skiverne udgivet af Experience Hendrix)
Mahavishnu Orchestra (kræver måske tilvænning )
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 16:51
Du skal selvfølgelig lytte til Van Morrison f.eks.The Healing Game,den har god dynamisk lyd,masser af rum med fine detaljer,eller Hymns To The Silence,som er en dobbelt CD,mange af hans gode nummer,eller John Mayer,og selvfølgelig Mark Knopfler.
Til top
Sidsel80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Du skal selvfølgelig lytte til Van Morrison f.eks.The Healing Game,den har god dynamisk lyd,masser af rum med fine detaljer,eller Hymns To The Silence,som er en dobbelt CD,mange af hans gode nummer,eller John Mayer,og selvfølgelig Mark Knopfler.


- Ej at forglemme Dire Straits Meget meget afslappende og total "far"-musik i min verden. (Romeo and Juliet er en absolut klassiker i min verden.)

- Sidsel
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Sidsel80 Sidsel80 skrev:

Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Du skal selvfølgelig lytte til Van Morrison f.eks.The Healing Game,den har god dynamisk lyd,masser af rum med fine detaljer,eller Hymns To The Silence,som er en dobbelt CD,mange af hans gode nummer,eller John Mayer,og selvfølgelig Mark Knopfler.



- Ej at forglemme Dire Straits Meget meget afslappende og total "far"-musik i min verden. (Romeo and Juliet er en absolut klassiker i min verden.)

- Sidsel

Det bliver vi overhovedet ikke uenig om, for ikke at nævne love of gold.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu