recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvid min horisont Recordere!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdvid min horisont Recordere!

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg vil faktisk gerne modtage lidt forslag i den klassiske genre, og heribland piano. Lidt ala David Nevue.


Ifølge Wikipedia hedder hans genre New Age og har rødder i klassisk musik, rock, avant-garde og flere andre genrer.

Jeg har ingen forslag i den genre, men kan i stedet foreslå et lille musikstykke, som bliver spillet på klaver/piano/flygel som hedder "Für Elise". Måske kan det lede dig videre til noget andet.

Du kunne også prøve noget klassisk musik uden piano, som fx Messias komponeret af Händel.
Til top
thomson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 20:02
En god måde at udvide sin horisont på det musiske område er sådan set, at grave ned i musikhistorien. Det giver dig mere indsigt i musik og gør det lettere at skelne mellem kvalitet og ragelse. Anskaf dig evt. en rock encyklopædi af en art eller begynd ved at gøre sådan her:

Du kan starte med at tjekke denne hjemmeside: www.rollingstone.com
På den side kan du evt. tjekke listen over de største artister nogensinde.
Derudover ville jeg supplere med Wikipedia på engelsk for at læse om de artister, du finder interessante, samt se, hvad de har lavet af materiale.

For at undersøge det ofte "nye" og spændende musik du falder over, anbefaler jeg dig at anskaffe dig noget af det på en eller anden måde. Ellers er der ikke meget ved det hele. Nu giver jeg dig nogle muligheder: Du kan gå på biblioteket og låne CD'er. I stedet for lånerkort bruger man jo bare sit CPR-nr. og en kode til at låne. Det kan du også udnytte på nettet ved blandt andet at downloade gratis musik fra Bibliotekernes netmusik. Til sidst er der selvfølgelig også den illegale måde, nemlig ved at downloade det ulovligt, hvilket kan gøres på mange forskellige måder. Dette er selvfølgelig ikke noget jeg vil anbefale :D

---------

Kunstnere som jeg vil anbefale (og dette er jo ligesom mange andres indlæg blot min musiksmag, så det er ikke sikkert du kan bruge det til noget, men here goes):

Mine absolutte favoritter (de tre første er min all-time top3, resten random):
Bob Dylan
Buddy Holly
Creedence Clearwater Revival
Van Morrison
Chuck Berry
Dire Straits/Mark Knopfler
The Rolling Stones
Sam Cooke
The Beatles
Bruce Springsteen

Andre nævneværdige:
AC/DC
Aerosmith
Aretha Franklin
B.B. King
The Band
The Beach Boys
Beastie Boys
Bob Marley
Beatnuts (Hip-Hop)
Big L (Hip-Hop)
Bloodhound Gang
Bo Diddley
Buddy Guy
Carl Perkins
The Byrds
Carlos Santana
The Clash
CunninLynguists (Hip-Hop)
Dilated Peoples (Hip-Hop)
Donovan
The Doors
The Drifters
Dropkick Murphys
Eagles
Eddie Cochran
Edo G (Hip-Hop
Electric Light Orchestra (ELO)
Elvis Presley
Elton John
Emmylou Harris (tjek også det album hun lavede med Mark Knopfler i 2006)
EPMD (Hip-Hop)
Eric Clapton (og alt det han har lavet med diverse grupper han var med i)
Fats Domino
Flogging Molly
Gangstarr (Hip-Hop)
Geto Boys (Hip-Hop)
The Guess Who
GZA (Hip-Hop)
Immortal Technique (Hip-Hop)
J Dilla (Hip-Hop)
Jack Johnson
James Brown
Jedi Mind Tricks (Hip-Hop)
Jerry Lee Lewis
The Jimi Hendrix Experience / Jimi Hendrix
John Fogerty (forsangeren/guitaristen i Creedence)
John Lee Hooker
John Lennon (han har lavet rigtig nice solomateriale, meget bedre end Paul efter min mening)
Johnny Cash
The Kinks
L.O.C. (hans første to plader var de bedste imo)
Led Zeppelin
Little Richard
Looptroop (Hip-Hop)
Lou Reed/The Velvet Underground (Lou Reed var forsangeren i The Velvet Underground)
Lynyrd Skynyrd
Malk de Koijn
Marvin Gaye
Masta Ace (Hip-Hop)
Mobb Deep (Hip-Hop)
Moby
Muddy Waters
NaS (Hip-Hop)
Neil Diamond
Neil Young
Nirvana
Biggie Smalls aka. The Notorious B.I.G. (Hip-Hop)
Otis Redding
Paul Simon
The Police
Queen
The Ramones
Ray Charles
Red Hot Chili Peppers (noget af det)
Richie Havens
Ricky Nelson
Ritchie Valens
RJD2
Robert Johnson (blues-legende)
Rod Stewart
Roy Orbison
Run-D.M.C.
RZA (Hip-Hop)
Shibidua (synes sgu deres tekster er for nice :D)
Simon & Garfunkel
The Temptations
The Who
Traveling Wilburys (all-star band med Bob Dylan, George Harrison, Roy Orbison, Tom Petty og Jeff Lynne, de lavede kun 2 album)
U2
Wilson Pickett
Wings
Wu-Tang Clan (Hip-Hop)
2Pac (Hip-Hop)


Redigeret af thomson - 13-April-2009 kl. 21:10
Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 20:11

Jeg må tilslutte mig Dire Straits, men mener nu Telegraph Road er den bedste sammen med Private Investigations alle fra live-albummet Alchemy. Det er i øvrigt min allerførste CD overhovedet. Før den var det vinyl.

Clapton laver noget særdeles iørefaldende "unplugged". Blues i bedste stil.

Klassisk kender jeg ikke så meget til, men "Carmina Burana" er helt fantastisk. Og så lige "In the Hall of the Moutain King" af Grieg.

Forslaget fra Radiomanden med P3 er slet ikke så tosset. DR har spillelister til alle deres kanaler inkl. DAB og net. Find den kanal der passer til din stil og kig så spillelisten igennem. Gå derefter på biblioteket og lån en stak CD'er.

Samsung 7505 55"
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 21:02
Det er sjovt nok.   Jeg har er hav af cd'er stående i en kasse i garagen, bla. en masse Dire Straits, Elton John, Queen, Mike Oldfield og mange andre klassikere.  Det kunne være jeg skulle finde dem frem.  I har sat de nostalgiske tanker igang
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 22:36
Tusind tak for en masse forslag. Nu har jeg i hvert fald utroligt meget at gå ud fra!

Kan I anbefale nogle internetbutikker at købe CD'erne i?
Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvilken afspiller kræves for at afspille de forskellinge formater ?


De fleste SACD udgivelser er hybrid diske, dvs. at de kan spilles både som almindelig CD og som SACD.


Det gælder også dem fra Stockfish Records.


Det er rigtigt nok at SACD er på retur. Men der findes en 3-4000 udgivelser, som ofte kan købes billigt på Amazon.co.uk. Og da SACD afspillere også virker med almindelige CD'er, er det et fint
alternativ hvis man har muligheden.


SACD lyder en del bedre end CD.


Men ligesom der kan være forskelle på CD afspillere, kan der også være det på SACD. Eksempelvis kan den første PS3 60GB også spille SACD, men det lyder bare ikke nær så godt som en "rigtig"
SACD afspiller. Efter sigende fordi der sker en formatkonvertering under afspilningen.


  /Lars



Der er faktisk også nogle af dem i andre formater.. Jeg har bl.a. 'Sara K: Hell or High Water' på XRCD, som lyder fantastisk.
An  a day...
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvilken afspiller kræves for at afspille de forskellinge formater ?


De fleste SACD udgivelser er hybrid diske, dvs. at de kan spilles både som almindelig CD og som SACD.


Det gælder også dem fra Stockfish Records.


Det er rigtigt nok at SACD er på retur. Men der findes en 3-4000 udgivelser, som ofte kan købes billigt på Amazon.co.uk. Og da SACD afspillere også virker med almindelige CD'er, er det et fint
alternativ hvis man har muligheden.


SACD lyder en del bedre end CD.


Men ligesom der kan være forskelle på CD afspillere, kan der også være det på SACD. Eksempelvis kan den første PS3 60GB også spille SACD, men det lyder bare ikke nær så godt som en "rigtig"
SACD afspiller. Efter sigende fordi der sker en formatkonvertering under afspilningen.


  /Lars



Der er faktisk også nogle af dem i andre formater.. Jeg har bl.a. 'Sara K: Hell or High Water' på XRCD, som lyder fantastisk.

Ja men hvad kræver det at afspille en XRCD ?

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 23:33

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hej allesamen.

Mange tak for forslagende, jeg har selv været ved at bestille netop de to CD'er fra Stockfish records, men da de kke tager imod VISA Electron, skal jeg lige have fundet ud af noget andet.

Det kan jeg ikke forstå? Man plejer uden problemer at kunne et Visa Electron, som var det et alm. Visa kort, på internationale betalingssites? Har du overhovedet prøvet, eller kunne du bare ikke se "Electron-logoet", og så opgav du?

M.v.h.

Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 00:18

En meget overset newage-kunstner er Kitaro. Tjek hans pladeselskab www.domo.com hvor de kører kampagne på både pris og forsendelse.

Hans musik (også dvd'er) er utroligt afslappende og en nydelse at lytte til. Kan bl.a. nævne at han lavede musikken til tv-dokumentarserien "Silkevejen" og Oliver Stones film Heaven & Earth. Prøv evt. også at se http://www.youtube.com/watch?v=4akNUE_lyfc hvor hans musik bruges i en kreativt sand-færdig opvisning... he he!

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 09:20
Også lige lidt anderledes musik.

Kan varmt anbefale et færøsk band ved navn Týr. Det er heavy metal og (gammel nordisk) folkemusik blandet sammen. Meget specielt, men lyder fantastisk. Et band der specielt er fedt at opleve live. Det er noget man lige skal vende sig til dog. Synger både færøsk, norsk og engelsk. Endda meget gammel dansk kommer der også engang i mellem. Spændene band i mine øjne.

Vil da også gerne lige give lidt credits til danske Valravn - også fantastisk musik i den gamle nordiske folkemusik. De fortjener at få en lytter. Det er selvfølgelig med som mange andre bands - fedest at lytte til live. Især disse slags band, da de står med store trommer osv. Det giver jo nærmest gåsehud.

Ellers er jeg meget til bands med kvindelige vokaler. Nogle af dem jeg syntes gør det ret så godt er disse:

Sirenia (lyt evt. til, The Other Side - super flot musik)
After Forever (super flot musik)
Within Temptation

Og så alt muligt andet blandet:

Otep
Opeth
Lumsk
Killswitch Engage
Ozzy Osborn
Röyksopp
Pet Shop Boys

... ah der jo meget, så stopper her. :)

Men håber da du/andre vil give nogle af dem en chance hvis ikke man kender dem i forvejen. Týr og Valran syntes jeg jo er meget intressante.


Redigeret af RuneH - 14-April-2009 kl. 11:05
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hej allesamen.

Mange tak for forslagende, jeg har selv været ved at bestille netop de to CD'er fra Stockfish records, men da de kke tager imod VISA Electron, skal jeg lige have fundet ud af noget andet.

Det kan jeg ikke forstå? Man plejer uden problemer at kunne et Visa Electron, som var det et alm. Visa kort, på internationale betalingssites? Har du overhovedet prøvet, eller kunne du bare ikke se "Electron-logoet", og så opgav du?

M.v.h.



Det kan jeg desværre ikke, jeg prøvede også at køre betalingen igennem, men den sagde fejl.
Der er jo også mange danske forhandlere og butikker som ikke tager imod visa electron.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Også lige lidt anderledes musik.

Kan varmt anbefale et færøsk band ved navn Týr. Det er heavy metal og (gammel nordisk) folkemusik blandet sammen. Meget specielt, men lyder fantastisk. Et band der specielt er fedt at opleve live. Det er noget man lige skal vende sig til dog. Synger både færøsk, norsk og engelsk. Endda meget gammel dansk kommer der også engang i mellem. Spændene band i mine øjne.

Vil da også gerne lige give lidt credits til danske Valravn - også fantastisk musik i den gamle nordiske folkemusik. De fortjener at få en lytter. Det er selvfølgelig med som mange andre bands - fedest at lytte til live. Især disse slags band, da de står med store trommer osv. Det giver jo nærmest gåsehud.

Ellers er jeg meget til bands med kvindelige vokaler. Nogle af dem jeg syntes gør det ret så godt er disse:

Sirenia (lyt evt. til, The Other Side - super flot musik)
After Forever (super flot musik)
Within Temptation

Og så alt muligt andet blandet:

Otep
Opeth
Lumsk
Killswitch Engage Ozzy Osborn
Röyksopp
Pet Shop Boys

... ah der jo meget, så stopper her. :)

Men håber da du/andre vil give nogle af dem en chance hvis ikke man kender dem i forvejen. Týr og Valran syntes jeg jo er meget intressante.


Det er sjovt du nævner dem. En af mine kammerater hører en del i den genre, og også dem du nævner, men det er bestemt ikke mig. Heavy Metal bryder jeg mig ikke rigtigt om, desværre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu