recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvis respekt i salgsforum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdvis respekt i salgsforum

 Besvar Besvar Side  123 25>
Forfatter
Besked
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Emne: Udvis respekt i salgsforum
    Sendt: 21-September-2010 kl. 13:06
Hey

Nu har jeg efterhånden været på en håndfuld forummer de sidste 7 år og en ting der har gjort sig gældende for dem var at der altid har været et købe/salgs forum. Dette er der jo også på recordere, men desværre synes jeg at der er noget der "ødelægger" det lidt. 
Det jeg synes er lidt træls er at folk skal blande sig i priserne og linker til sider med andre priser end den en evt. sælger har givet. Dette er selvfølgelig bare for at hjælpe andre, men det skader jo et salg.
Hvis man skal købe noget brugt, og helst ikke vil snydes, så er det vel ens egen opgave at undersøge om den forlangte pris er fair, både mht. nuværende nypris men også hvad den måske har kostet tidligere.
Vi vil jo alle sammen gerne tjene mest muligt på det vi sælger, selvfølgelig uden at snyde nogen, men bør det så ikke bare være købers opgave at vurdere om prisen er fair?

Hvad synes i?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:13
 
 Det må da være sælger der skal undersøge hvad varen kan sælges for, man kan jo f.eks ikke forlange Kr 1000 for noget som kun er Kr. 500 værd.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det må da være sælger der skal undersøge hvad varen kan sælges for, man kan jo f.eks ikke forlange Kr 1000 for noget som kun er Kr. 500 værd.
 
Selvfølgelig kan man det!
 
Hvis jeg har lyst til at sælge en 500Gbyte harddisk for 2000,- kroner, så er det mit valg at forsøge.
 
Man er ALTID velkommen til at skrive en PM til sælger, eller til evt. købere, at prisen er helt ude i hampen.
 
Sådan er retningslinierne, og sådan forsøges de håndhævet af undertegnede, og mine "med-moderatorer"...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:22
Men det kommer vel også an på hvad sælger selv har givet, indenfor en overskuelig rum tid. Det kan jo ikke passe at alle ens ting skal miste så meget værdi, bare fordi Elgiganten eller et tysk selskab kan sælge det til udsalgspris.
Vi kan godt blive enig i at man som sælger selvfølgelig også skal rette sig lidt efter hvad markedet siger, men som sælger vil man jo have højst muligt udbytte af et salg. 
Til top
bakkers Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:23
Jeg er godt nok at den modsatte opfattelse af respekt. For mig at se er det altså svineri at forsøge at sælge noget der f.eks burde koste 2000 for 3000. Derfor synes jeg det er helt iorden at man blander sig, dette af respekt for evt. købere der måske ikke ved så meget om hvad ting bør koste.

Men hvis man kommer ind i en tråd hvor en eller flere allerede har påpeget overprisen, behøver man jo ikke gøre yderligere opmærksom på det.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:26
 
 Det var lige der jeg ville hen med mit forrige indlæg.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:33
Man skal da have lov til at sælge en vare for lige præcis det man har lyst til!
Hvis jeg sætter mit tv til salg for 30.000kr selvom jeg "kun" har givet 20.000kr for det, så er det da min sag. At jeg så måske ikke får det solgt er jo så noget helt andet. Jeg vil da bare klappe i hænderne hvis jeg fik det solgt til 10.000 mere end jeg har givet for det. Og så skal folk da blande sig udenom mit salg, det sker dog næppe da det er et "salg/køb-forum" herinde og ikke ligesom på f.eks hifi4all, hvor man er fri for at folk blander sig.
 
Men hvis man må komme med positive kommentarer for at "booste" en anden brugers salg, må man så også komme med negative kommentarer...
 


Redigeret af furious jt - 21-September-2010 kl. 13:35
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:36
Jeg synes også at jeg tager mig indimellem til hoved over de priser som folk vil have for deres ting. Og her mener jeg at man på et forum bør advare andre om at de er ved at købe for dyrt.
 
Jeg har lidt den opfattelse at hvis man vil have den pris, så bør man prøve den dba eller andet. Men ikke et forum, hvor vi jo gerne skal hjælpe hinanden også mod åger priser.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:37
Måske sælgere skulle være helt klare i spyttet og skrive en mindstepris,
så undgår man det her. Kun ment som eksempel.
 
SVP03
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:41
Syntes også respekten mangler når der sælges noget.

Har selv lige oplevet da jeg prøvede at sælge mit TV

Tråden blev fyldt med den hvad varen kostede andre steder.
Og kun en eller to som var interesseret i køb.

Så det er ikke nemt at sælge noget her på forum'et

Og dem der er købere via private annoncer bruger helt sikkert tid på at vurdere om prisen er fornuftig.
Til top
bakkers Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:44
Jeg synes altså stadig at respekt er at sætte en vare til salg til markedsprisen. Så kan man vælge at ligge sig lidt under for at sælge hurtigere eller lidt over hvis man har god tid. At sætte en vare til salg hvor man tager næsten det samme som nyprisen er helt hen i vejret.

En vare der er brugt mister meget i værdi, sådan er det bare. Samme problem er f.eks på bilbasen hvor utrolig mange af de private derinde, sætter deres bil til samme pris som man kan finde den til ved forhandleren. Det er useriøst og spild af plads.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af bakkers bakkers skrev:

Jeg synes altså stadig at respekt er at sætte en vare til salg til markedsprisen. Så kan man vælge at ligge sig lidt under for at sælge hurtigere eller lidt over hvis man har god tid. At sætte en vare til salg hvor man tager næsten det samme som nyprisen er helt hen i vejret.

En vare der er brugt mister meget i værdi, sådan er det bare. Samme problem er f.eks på bilbasen hvor utrolig mange af de private derinde, sætter deres bil til samme pris som man kan finde den til ved forhandleren. Det er useriøst og spild af plads.
 
Jamen så kan man da byde den pris som man har lyst til at give for varen. Hvis man synes prisen er for høj og sælger ikke vil slå noget af prisen, jamen så har man simpelthen lov til at lade være med at købe varen. Man kan da hverken klage over varens pris eller sige det er mangel på respekt. Respekt over for hvem? Det er ens egen vare og man bestemmer helt og aldeles selv hvad man gør ved den (stort set). Så kan man da bare vælge at grine at han en prøver at sælge en vare til total overpris, men mangel på respekt er det ihvertfald ikke, synes jeg.


Redigeret af furious jt - 21-September-2010 kl. 13:54
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu