recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvis respekt i salgsforum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdvis respekt i salgsforum

Besvar Besvar Side  <1 22232425>
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 18:22
Tja.

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så hvis jeg gentager noget der har været skrevet før så må i have mig undskyldt.

Jeg har en enkelt gang kommenteret en salgsannonce på recordere.dk, uden at have interesse i at købe. Formålet var at få sælger til at melde klart ud at produktet ikke kunne det som var antydet i salgsteksten ( at modtage HD tvkanaler). Personligt mener jeg at det er rimeligt at kommentere på sådan en salgsannonce, da formålet med den tilsyneladende var at få afsat et fejlindkøbt produkt til en uvidende køber (min formodning). Jeg kan ikke se at sælger kan have noget imod dette medmindre vedkommende bevidst søger at skjule en mangel ved produktet for at komme af med det. Det er selvfølgelig en afvejning om man bør skive noget, da salgstrådene heller ikke skal udvikle sig til et debatforum hvor alle og enhver skriver ligegyldige indlæg om hvad de mener om et givent produkt. Jeg har såmænd også bedt enkelte om at skrubbe ud af en af mine egne salgstråde, da deres indlæg ikke var relevante for for trådens formål.

Døm selv:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69854&PN=1&title=sarion-ac9410pvr-hdmi

Respekt i en salgstråd er ikke en ensrettet gade hvor man som sælger kan forsøge at afsætte skrammel til ublu priser, og forvente at det ikke bliver kommenteret. Sælger må også forsøge at have respekt for køber og for hvad der er rimeligt at oplyse før salg og for hvad en rimelig pris er. Jeg kan ikke se, at der kan være nogen af recorderes brugere der kan have glæde af at slags forummet udvikler sig til et cowboy marked hvor alt, af hensyn til sælger, skal passere ubemærket. Det har vi dba.dk til.

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 02-Oktober-2010 kl. 19:11
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 18:32
jeg har ryddet op i den ovennævnte (øverste.. den anden er så gammel så..) salgsannonce, og det var der såmænd blevet tidligere hvis bare der var nogen som havde brugt rapporter knappen, det er ikke alle indlæg man lige ser

Redigeret af rhsin - 02-Oktober-2010 kl. 18:34
Mvh

René
Til top
brfcjon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 15:35
forskellen på et salgsforum her på siden og på dba er vel at de fleste brugere her på siden bidrager til et community, hvor der så er mulighed for at etablere handler af forskellig art. Da det er et communitybaseret forum mener jeg det er sundt at vi kan komme med input af forskellig art - også i en salgstråd. Vi hjælper hinanden med viden og det kan man spare lidt penge på når man køber og det kan man tabe lidt penge på når man sælger. Til gengæld kan man med rimelighed også forvente at flere handler går igennem som aftalt, og at varerne ikke er fejlagtigt beskrvet - fordi vi er et community og ikke primært et salgsformidlingsted.

Sålænge vi skriver med respekt.

Både som sælger og som køber via dette forum vil jeg til hver en tid foretrække input af forskellig karakter i salgs/købstrådene - ellers kan man sgu lige så godt sælge på dba, hvor der ikke er nogen respekt for hinanden, hinandens tid og hinandens viden om alle de nørderier som diskuteres på denne fede side. 

tjuhej
Kasper
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg har ryddet op i den ovennævnte

Det er jo lidt omsonst at komme med eksempler i diskussionen, hvis moderatorerne efterfølgende fjerner eksemplerne.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det er jo lidt omsonst at komme med eksempler i diskussionen, hvis moderatorerne efterfølgende fjerner eksemplerne.
nu har jeg moderet i salgsforummet og ikke her, hvis der var noget som var værd at gemme på som var relevant for denne tråd så kunne man vel blot have copy/pastet det herover.

edit der var rent faktisk tale om en aktuel og igangværende salgstråd, den "gamle" tråd der også linkes til har jeg ikke blandet mig i.

Redigeret af rhsin - 03-Oktober-2010 kl. 15:53
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 15:58

[QUOTE=Allan Olesen] nu har jeg moderet i salgsforummet og ikke her, hvis der var noget som var værd at gemme på som var relevant for denne tråd så kunne man vel blot have copy/pastet det herover.

Det kræver jo, at man ved, at det forsvinder.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 16:09

Så du mener vi skal annoncere et varsel inden vi moderer?
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 16:49
Det hedder vel rettere  en advarsel Tongue
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 19:06

.
Jeg tror kun der menes i forbindelse med at tråden har været brugt som eksempel i denne tråd.

Det ville jo også være fint, medmindre en moderator har modtaget en rapport om pågældende tråd, uden at være opmærksom på at den har været brugt som eksempel.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg tror kun der menes i forbindelse med at tråden har været brugt som eksempel i denne tråd.

Det ville jo også være fint, medmindre en moderator har modtaget en rapport om pågældende tråd, uden at være opmærksom på at den har været brugt som eksempel.
Det var egentligt også her jeg ville hen, det kan jo til tider være enddog ret svært at holde styr på de krydsreferencer der er... der kan jo efterhånden være en del.. derfor må man som moderator tage udgangspunkt i den enkelte tråd, også må det være op til den enkelte at sikre hvis man vil vise eksempler at disse feks er medtaget i den tråd de beskrives... det vil da også nogle gange være bedre med et citat fremfor et eksternt link.. for nogle gange linkes til en hel tråd, hvor måske blot det enkelte citat bliver væk i tråden efter et par dage fordi tråden også her kan udvikle sig, og dermed kan eksemplet jo også på sin vis ændre/udvikle sig.

Vi gør jo ikke dether for at genere nogle, vi gør dether for at fra tid til anden holde orden.. rydde op.. også i (heldivis) meget sjældne tilfælde lige dæmpe en ophedet debat.
Og der er helt sikkert mindst lisså mange måder at modere på som der er hoveder.. vi gør det så godt som vi lige kan i den enkelte situation.. nogle gange kunne man sikkert gøre det på andre måder.. men sådan er liver nu engang.. der er mange veje at vælge.. bare vi rammer den rigtige retning så er det sikkert ikke så tosset igen Smile
Mvh

René
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 19:46

Det var egentligt også her jeg ville hen, det kan jo til tider være enddog ret svært at holde styr på de krydsreferencer der er...

Det var mit tydelige indtryk, at du kun havde været forbi tråden, fordi du blev opmærksom på den efter omtale i denne tråd, ikke fordi den var blevet anmeldt. Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Det var sådan set det, der triggede mig. Det virkede altså ikke ligefrem hensigtsmæssigt.

Den form for sarkasme holder du dig normalt for god til. Hvorfor ikke fortsætte den gode stil?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 20:15

Det var egentligt også her jeg ville hen, det kan jo til tider være enddog ret svært at holde styr på de krydsreferencer der er...

Det var mit tydelige indtryk, at du kun havde været forbi tråden, fordi du blev opmærksom på den efter omtale i denne tråd, ikke fordi den var blevet anmeldt. Ret mig, hvis jeg tager fejl.

Det var sådan set det, der triggede mig. Det virkede altså ikke ligefrem hensigtsmæssigt.

Den form for sarkasme holder du dig normalt for god til. Hvorfor ikke fortsætte den gode stil?
Jeg havde såmænd set tråden i salgsforummet førend jeg lagde mærke til den i denne tråd, i hvilken rækkefølge jeg så vælger at moderere i kan jeg faktisk ikke se gør den store forskel.. for det ændrer ikke ved at reglerne i k/s/b skal overholdes ellers slettes disse indlæg uden yderligere varsel, og det er jo op til Lars at sætte de regler.

Jeg er iøvrigt ikke ude i at træde nogle over tæerne.. du kan jo tolke mine indlæg som du vil, jeg stillede dig blot et for mig rimeligt spørgsmål, for jeg kunne godt tænke mig at høre fra dig hvordan du ville have et site til at fungere hvis moderatorer skulle give et varsel førend et indlæg slettes for at evt andre nu lige kunne nå at klippe tekst udfra det til andre eksempel formål.
Og det er her jeg syntes at lige i den henseende må man da være forberedet på at en aktiv tråd ikke er statisk.. og altså kan ændre sig.. ønsker man at bruge visse ting i den tråd som eksempel syntes jeg da det ville være god stil at quote det som man ønsker at bruge som eksempel fremfor bare at linke til en hel tråd.. for det kan altså også godt være en uoverskuelig opgave at læse sig igennem.

Edit: men netop også fordi de enkelte brugere selv kan redigere deres indlæg efterfølgende.. dvs hvad før var et linket eksempel pludselig kan være noget helt andet fordi enkelte brugere selv har rettet i sine indlæg.. og derved er eksemplet jo ubrugeligt... og det kunne jo også sagtens ske efter en bruger så sig brugt som eksempel.. så derfor syntes jeg også man skal være varsom med eksempler.. for igen her er der pludselig mange meninger på bordet igen.. som denne tråd jo også viser, det du syntes er rigtigt syntes andre er forkert.. og når man så begynder at bruge eksempler begynder man også at personificere.. også skal man virkeligt til at passe på.. for så kan følelserne pludseligt komme frem i debatten.. og her løber det erfaringsmæssigt ofte af sporet..

Jeg skal iøvrigt gøre hvad jeg kan for at holde en god stil.. jeg kan bare sige med sikkerhed, jeg kan umuligt stille alle tilfreds, men jeg gør det så godt som jeg orker og kan  Wink

Redigeret af rhsin - 03-Oktober-2010 kl. 20:29
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <1 22232425>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu