recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ue55f8005 erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ue55f8005 erfaringer

Besvar Besvar Side  <1 891011>
Forfatter
Besked
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af MATRIX MATRIX skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af dktipe dktipe skrev:

Hej. 

Hvor mange timers tv kan der være på sådan en fætter ? Kan du godt nøjes med sådan en. 

Hvilket mærke er det, umiddelbart er den billigste VerbatimStore N Go til omkring 600 kr. Men til den pris kan man jo få 1000 Gb ekstern 2,5 harddisk. 

Men fordelen ved en USB nøgle er vel minimalt strømforbrug, hurtigere, og lysløs, korrekt ?

Mvh Tim 

En times HD optagelse vil fylde 5-7 GB afhængig af din udbyders bitrate. SD materiale fylder ca. det halve. 
En harddisk vil altid være hurtigere end en USB nøgle. Den vil dog bruge en anelse mere strøm og også støje en anelse (uhørbart).

Flemming

Hvorfor mener du en harddisk være hurtigere end et USB 3 flah medie ?

På mit tv, kan jeg bruge alle USB portene til min eksterne harddisk.
Og den skal ikke have nogen anden strømkilde end usb porten, så jeg vil gå ud fra at din haddisk tager for meget strøm.
MvH Daniel
Til top
festaben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2010
Sted: Aalborg
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:

Oprindeligt skrevet af dktipe dktipe skrev:

Hej. 

Hvor mange timers tv kan der være på sådan en fætter ? Kan du godt nøjes med sådan en. 

Hvilket mærke er det, umiddelbart er den billigste VerbatimStore N Go til omkring 600 kr. Men til den pris kan man jo få 1000 Gb ekstern 2,5 harddisk. 

Men fordelen ved en USB nøgle er vel minimalt strømforbrug, hurtigere, og lysløs, korrekt ?

Mvh Tim 

En times HD optagelse vil fylde 5-7 GB afhængig af din udbyders bitrate. SD materiale fylder ca. det halve. 

En harddisk vil altid være hurtigere end en USB nøgle. Den vil dog bruge en anelse mere strøm og også støje en anelse (uhørbart).

Flemming

På mit tv, kan jeg bruge alle USB portene til min eksterne harddisk.
Og den skal ikke have nogen anden strømkilde end usb porten, så jeg vil gå ud fra at din haddisk tager for meget strøm.

Ok. Hvilken disk bruger du (mærke og størrelse)?
---------------------
Samsung UE55F8005
Yamaha Rx-A2020
Dali Fazon F5 (x2), Dali Fazon LCR (x3)
B&W PV1
PS3 80 GB
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 11:13
Jeg bruger en Western digital wdbpck0010bbk-01 på 500 GB, den er købt i elgiganten, men jeg kan ikke lige finde den derinde mere, du kan sikkert finde den på nettet også. Men jeg går ud fra at denne virker også: http://www.elgiganten.dk/product/tablet-pc-hardware/harddisk-usb-stick/WD1TBMOBUSB3/westerm-digital-portabel-ekstern-harddisk-1tb

MvH Daniel
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MATRIX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 12:29

For det første er der ingen USB 3.0 tilslutning på et Samsung TV. For det andet viser alle tests af USB sticks, at selvom de kan være hurtige, så er en harddisk langt hurtigere. F.eks. er mange USB sticks ikke hurtige nok til HD optagelser, som så vil hakke under afspilning. Det sker aldrig med en USB harddisk.

Flemming

1. Der tror jeg du tager fejl, mener helt bestemt at det er en blåt usb3 port som jeg har brugt, men det chekker jeg senere.
2. Da mine 2 USB3 begge er i brug og med film, kan jeg ikke lige lave en test selv. Men check her:
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=2688&page=3 Er det samme hastighed din USB fysiske disk præstere ?
3. Jeg bruger som sagt 2 USB3. Et i mit Samsung F8005 og et i en 2012 Philips tv. Har nok optaget og slettet mellem 50 og 100 udsendelser og har aldrig set et eneste problem. Men måske jeg bare er heldig med begge tv.

Redigeret af MATRIX - 05-August-2013 kl. 12:30
Til top
Allan m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2011
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 22:49
Det kunne være dejligt , hvis det kom på tilbud Smile
16.000 kr synes jeg er for meget....
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af Allan m Allan m skrev:

Det kunne være dejligt , hvis det kom på tilbud Smile
16.000 kr synes jeg er for meget....

Umiddelbart tror jeg ikke prisen falder vildsomt meget. Det er allerede ca. 10.000 under prisen ift. da det kom frem. Sidste års modeller (UE55ES8005) endte i ca. 15.500 og det var helt op til at F modellen kom frem før sommeren.

Redigeret af festaben - 06-August-2013 kl. 08:58
---------------------
Samsung UE55F8005
Yamaha Rx-A2020
B&W PV1
PS3 80 GB
Til top
Allan m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2011
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 09:55
Okay. så kan være , at jeg skal gå efter et UE46F8005.
det falder nok heller ikke mere end de 9500.kr
Til top
aznhandles Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aznhandles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 16:45
jeg er ret sikker på de falder yderligere til jul :-)
Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2007
Sted: Denmark
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 14:33

Samsung Led EU46F8005 er da på bud i Bilka til 9499,- nu

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér festaben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2013 kl. 18:17
Tror nu det var 55" der var ønsket.....
---------------------
Samsung UE55F8005
Yamaha Rx-A2020
B&W PV1
PS3 80 GB
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2014 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har opgraderet til 1102.2 og det er en katastrofe.

Jeg har Sonos PLAYBAR, og nu skriver TV'et med en dialog der kræver OK tryk, hver gang at jeg justerer volumen "Dit TV er indstillet til at anvende eksterne højttalere. Juster lydstyrken direkte på de tilsluttede højttalere".

Og man kan ikke slå dialogen fra. K.A.T.A.S.T.R.O.F.E.

Det kom med den nye firmware opdatering.

Sorry for at vække en gammel og afdød tråd til live igen, men er det stadig et problem med nyere firmwares? Og gælder det samtlige tilslutningsmåder, dvs. HDMI ARC, digital optisk og headphone udgangen?
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2014 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har opgraderet til 1102.2 og det er en katastrofe.

Jeg har Sonos PLAYBAR, og nu skriver TV'et med en dialog der kræver OK tryk, hver gang at jeg justerer volumen "Dit TV er indstillet til at anvende eksterne højttalere. Juster lydstyrken direkte på de tilsluttede højttalere".

Og man kan ikke slå dialogen fra. K.A.T.A.S.T.R.O.F.E.

Det kom med den nye firmware opdatering.

Sorry for at vække en gammel og afdød tråd til live igen, men er det stadig et problem med nyere firmwares? Og gælder det samtlige tilslutningsmåder, dvs. HDMI ARC, digital optisk og headphone udgangen?

Det er der stadig, men kan sagtens omgåes ved at bruge IR blasteren og "snyde" TV'et ved at programmere det til at tro det styrer en ekstern receiver.

Det er lidt fjollet at man skal gøre det på den måde, med et er altså ikke en katastrofe som der skrives...
Til top

Besvar Besvar Side  <1 891011>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu