|
UHD på kabelTV - hvornår? |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det er lige sådan noget jeg godt kunne tænke mig at vide det fulde svar på.
|
|||
![]() |
|||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
||
For mig, og det jeg forsøger at sige og spørge om, er lige netop om alle dejlige ting der står i den beskrivelse. Men for mig rejser det 2 spørgsmål. - Hvilke fjernsyn understøtter DVB UHD-1 Phase 2 - Hvornår kommer Yousee og Stofa på DVB UHD-1 Phase 2. Kommer de det nogensinde. Som jo igen giver det afledte spørgsmål: Er stofas DVB-C kanal på denne DVB-UHD teknik. Jvf. svaret fra en anden, at det "blot" er HEVC pakket ned i MPEG2. |
|||
![]() |
|||
||
Ja, jeg så godt nyheden. Og jeg afventer jo at YouSee melder ud hvordan de vil håndtere UHD, så den udmelding er nok på vej. Det er jo fint. Men omvendt tænkte jeg godt nok også: "Yikes", separat boks... crap. Jeg er bestemt ikke ven af separate bokse. De vil nok gerne mersælge ting som Arkiv, mv., som de pakker ind i en "plus-kunde"-pris. Jeg vil bare gerne have kanalerne på mit fjernsyn. Bruge fjernsynet til at optage når jeg har det behov. Og tage Arkiv via en app som i dag, når jeg har det behov. Men jeg er skam spændt på hvad de melder ud, når de fortæller mere om 4k boks, teknik og principper. Så mangler vi bare nogle UHD kanaler, kunne det lyde som en spøjs, næsten sarkastisk kommentar :-) Jeg vover et øje og gætter på at der med udgangen af 2017 er 2-3 UHD kanaler hos YouSee og med udgangen af næste år, 2018, er 5-8 kanaler. Mange vil nok tænke "optimist", så det skal blive spændende af finde indlægget frem om 1 og 2 år, og se om jeg skal ændre brugernavn til Nostradamus
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |