recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ulovlige reklamepauser i Le Mans?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUlovlige reklamepauser i Le Mans?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sir_Golf_Alot Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Emne: Ulovlige reklamepauser i Le Mans?
    Sendt: 14-Juni-2009 kl. 00:19

Hej.

Er TV2 (herunder TV2 Sport) ikke underlagt de danske reklameregler?

I så fald er de reklamer der sendes under Le Mans (pakket ind før og efter det "såkaldte program" Sportscenter) ulovlige.

TV 2 må kun sende reklamer før og efter programmerne, indslag der ikke figurerer i programoversigten er ikke programmer, og reklamerne rundt om disse ikke annoncerede indslag, er derfor ulovlige.

Eller har jeg misforstået de reklameregler tv2 er underlagt?

JH

Panasonic TX-P42G10E
Denon AVR-1306
Panasonic DMP-BD35
Yousee HD box
Dac Magic
Dali lektor 2
Dali Concept
Dali Sub
Jamo Center
Hitachi HDD
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 07:25
Sådan har jeg også forstået reglerne men tænk på sportsgrene der består af en 1. og 2. halvleg med en pause imellem. I alle programoversigter står det noteret som en udsendelse men ikke desto mindre er der en reklameblok efter 1. halvleg og igen før 2. halvleg. 
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 08:16
Sikker på de er underlagt samme regler som TV2?
Det er jo en betalingskanal og tv2 ejer kun 50% og så viasat resten, såvidt jeg ved.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2009 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Sikker på de er underlagt samme regler som TV2?
Det er jo en betalingskanal og tv2 ejer kun 50% og så viasat resten, såvidt jeg ved.


Lidt flueknepperi men alligevel ikke helt uvæsentlig. TV2 ejer 51% og MTG de resterende 49%
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 09:42

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Sådan har jeg også forstået reglerne men tænk på sportsgrene der består af en 1. og 2. halvleg med en pause imellem. I alle programoversigter står det noteret som en udsendelse men ikke desto mindre er der en reklameblok efter 1. halvleg og igen før 2. halvleg. 

Som jeg har forstået de omtaler af reglerne jeg har set, så må de kun lave reklamepauser hvis der er tale om enten et naturligt ophold i begivenheden - dvs. f.eks. reklamer i en halveg i fodbold er ok, også uden et program presset ind imellem. Som regel fyrer man dog en nyhedsudsendelse ind, for så kan man lave to reklameblokke. Alternativt SKAL der være et separat programskifte, og det havde man såvidt jeg husker også sidste år, hvor man havde programsat forskellige segmenter af løbet, med en nyhedsudsendelse ind imellem. Der er ikke i praksis nogen forskel til dét de gjorde i år, udover den juridisk væsentlige detalje at det ikke var programsat - sikkert rent sløseri. Derfor vil jeg påstå at selve udsendelsen som sådan overholdt reglerne mht. reklamer, men at de brød reglerne ved ikke at programsætte nyhedsudsendelsen.

Jeg var iøvrigt lidt irriterret over kommentatorerne (jeg skulle have været dernede, men det gik af forskellige årsager i vasken). Jeg er generelt ret glad for de kommentatorer der blev brugt, men ikke mere end at de godt kan få noget kritik: Vi skulle MEGET langt hen i løbet før der blev diskuteret bare lidt om pitstop-tider, og jeg tror ikke der blev nævnt en eneste gang hvor mange omgange hhv. Audi og Peugeot rent faktisk kørte per stint. Én ting er at det er en detalje der generelt er væsentlig på Le Mans, men når netop dét rent faktisk var et meget afgørende element i sidste års duel, så er det sløjt ikke at fokusere mere på dét emne. Og i løbet af formiddagen himlede man op hver gang Tom kørte en omgang hurtigere end peugeot'erne, men undlod at kommentere de omgange hvor han smed 3-4 sekunder. Jeg sad med Chronos'en fra lemans.org foran mig, men dem der ikke gjorde fik givetvis et falskt billede af hvorvidt Tom rent faktisk var ved at indhente noget eller ej.

Journalisten i paddock'en kunne være erstattet med et stort skilt hvor der stod "hvordan føltes det?" Sæt nu nogen med forstand på racerløb ned at snakke med kørerne i stedet for.

TV2 indslagene var poppede og overgearede (især Henrik Skovgaard, der tydeligvis var på udebane), og bar meget præg af at være et hurtigt sammenkog til dem der ikke havde fulgt med. Hvordan kan man lave en opsummering af årets Le Mans, der indeholder en henkastet bemærkning om at Essex' væsentligste konkurrent var kørt af banen (i et kæmpe crash der medførte en relativt lang SC-periode)? Godt nok var Essex langt foran på det tidspunkt, men med tidligere års Essex uheld in mente, så var det på ingen måde afgjort før de kørte over målstregen. Det var en irriterende afslutning, og set i bakspejlet fortryder jeg lidt at jeg ikke så i det mindste afslutningen på Eurosport. Af forskellige årsager valgte jeg TV2's dækning: Jeg kan ikke se Eurosport 2 eller Eurosport HD, så jeg havde alligevel fået noget af dækningen på TV2 sport. Billedkvaliteten var bedre på Eurosport, men var til gengæld klippet til 4:3. Og mht. reklamer er TV2 Sport nok trods alt bedre stillet (jeg skiftede til Eurosport når der var reklamepauser).

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Sikker på de er underlagt samme regler som TV2?Det er jo en betalingskanal og tv2 ejer kun 50% og så viasat resten, såvidt jeg ved.
Lidt flueknepperi men alligevel ikke helt uvæsentlig. TV2 ejer 51% og MTG de resterende 49%


TV 2 Sport sender højst sandsynligt fra England som alle andre Viasat kanaler og er derfor ikke underlagt danske reklameregler.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:


 Vi skulle MEGET langt hen i løbet før der blev diskuteret bare lidt om pitstop-tider, og jeg tror ikke der blev nævnt en eneste gang hvor mange omgange hhv. Audi og Peugeot rent faktisk kørte per stint. Én ting er at det er en detalje der generelt er væsentlig på Le Mans, men når netop dét rent faktisk var et meget afgørende element i sidste års duel, så er det sløjt ikke at fokusere mere på dét emne.

Citér I forbindelse med Peugeot's første pitstop blev det nævnt fra medkommentatoren (Peter Nygård irc) at han regnede med at Peugeot skulle køre 11-12 omgange, mens Audi skulle køre 14 omgange.

Journalisten i paddock'en kunne være erstattet med et stort skilt hvor der stod "hvordan føltes det?" Sæt nu nogen med forstand på racerløb ned at snakke med kørerne i stedet for.

Citér Han var en klaphat rent ud sagt. Jeg ved sand for dyden ikke meget om biler, men jeg har set nok af sportsinterview til at vide at han ikke havde den store viden om Le Mans, eller også havde han bare ikke de journalistiske evner der skulle til


TV2 indslagene var poppede og overgearede 

Citér Velkommen til TV2 Sporten


Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2009 kl. 12:40

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

  I forbindelse med Peugeot's første pitstop blev det nævnt fra medkommentatoren (Peter Nygård irc) at han regnede med at Peugeot skulle køre 11-12 omgange, mens Audi skulle køre 14 omgange.

Jeg skulle lige finde rundt i dine quotes... Du har ret, det blev nævnt en enkelt gang at det var hvad de forventede, men _netop_ derfor burde man jo have fulgt op med en analyse af om det så rent faktisk skete - hvilket det såvidt jeg kunne gennemskue ikke gjorde, hvad jeg fandt var en særdeles væsentlig detalje. Jeg mener ikke der på noget tidspunkt blev nævnt hvor mange omgange en given bil havde kørt på seneste stint. For mig at se havde Audi med den nye model ofret noget brændstof-økonomi for at kunne køre hurtigere, hvilket så viste sig ikke at være hurtigt nok.

Jens Winther burde iøvrigt have erfaring nok til at vide at når Peugeot nummer 8 kører langsomt med et kvarter tilbage af løbet, og der ikke er vild panik i pitten, så er det fordi man samler sammen til paradekørsel...

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu