recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Unblock us og sikkerhed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Unblock us og sikkerhed

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Unblock us og sikkerhed
    Sendt: 03-September-2012 kl. 08:29
Hej

Ville lige høre jeres mening om overstående emne.
Jeg er glad bruger af Unblock på min boxee.
Jeg har dog valgt og ændre DNS på min router da jeg godt kan bruge fordelene på alle maskiner i huset.
Men kom til og tænke på sikkerhed.
Har det enlig nogen betydning sikkerheds messigt at bruge unblock us på sin pc.
Mail, netbank og bare generelt.

Hvad er jeres holdning
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 09:00
Kan ikke se det giver problemer.

Bruger selv google dns nu    og har i en tid brugt open dns

Sikkerheden har du jo lokalt
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 13:59

På samme måde som de sørger for at sende noget af trafikken til f.eks. netflix.com gennem deres servere, kan de også vælge at sende trafikken til din netbank gennem deres servere.

Dette kan bruges til et man-in-the-middle attack.

Hvis du tror på at de ikke vil dig noget ondt, så er det nok lige så sikker at bruge deres DNS server, som det er at bruge en DNS server fra din internet udbyder eller fra Google eller fra OpenDNS.
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 15:04
Hvis man bruger netbank og diverse andre sider vil ens data vel være SSL krypteret ( eller hvad man nu bruger )
Den kryptering ville unblock vel ikke kunne bryde ? ( ok intet er 100% ).
Har enlig ingen bekymringer vedrørende unblock mere en generelt nyskerrighed vedrørende emnet
Til top
perkjaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Ballerup
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perkjaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 15:15
Nej de kan nok ikke bryde SSL krypteringen mellem dig og banken .

Men som altid skal du være sikker på at det er banken du snakken med ved at checke at certifikatet er udstedt til banken. Ellers er det måske nogle andre du snakker med.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu