|
Unblock us og sikkerhed |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-September-2012 kl. 08:29 |
Hej
Ville lige høre jeres mening om overstående emne. Jeg er glad bruger af Unblock på min boxee. Jeg har dog valgt og ændre DNS på min router da jeg godt kan bruge fordelene på alle maskiner i huset. Men kom til og tænke på sikkerhed. Har det enlig nogen betydning sikkerheds messigt at bruge unblock us på sin pc. Mail, netbank og bare generelt. Hvad er jeres holdning
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7256 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan ikke se det giver problemer.
Bruger selv google dns nu og har i en tid brugt open dns Sikkerheden har du jo lokalt |
|
![]() |
|
perkjaer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
På samme måde som de sørger for at sende noget af trafikken til f.eks. netflix.com gennem deres servere, kan de også vælge at sende trafikken til din netbank gennem deres servere. Dette kan bruges til et man-in-the-middle attack. Hvis du tror på at de ikke vil dig noget ondt, så er det nok lige så sikker at bruge deres DNS server, som det er at bruge en DNS server fra din internet udbyder eller fra Google eller fra OpenDNS.
|
|
![]() |
|
technology ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
Hvis man bruger netbank og diverse andre sider vil ens data vel være SSL krypteret ( eller hvad man nu bruger )
Den kryptering ville unblock vel ikke kunne bryde ? ( ok intet er 100% ). Har enlig ingen bekymringer vedrørende unblock mere en generelt nyskerrighed vedrørende emnet
|
|
![]() |
|
perkjaer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 185 |
Nej de kan nok ikke bryde SSL krypteringen mellem dig og banken .
Men som altid skal du være sikker på at det er banken du snakken med ved at checke at certifikatet er udstedt til banken. Ellers er det måske nogle andre du snakker med.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |