recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Under- og over vurderede film.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUnder- og over vurderede film.

Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Jakobii Jakobii skrev:

Den film er vist vurderet meget korrekt, den var en stor fiasko..

Gennemsnittet af vurderinger på Rottentomatoes er 16%(12% blandt top kritikere).

http://www.rottentomatoes.com/m/alexander/

Den eneste grund til at jeg har set den et par gange er den gudesmukke Rosario Dawsons nøgensceneWacko

Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Overvurderet: Alexander. Jeg synes at filmen er elendigt lavet. Jeg tvivler på at den rigtige Alexander havde blondt farvet hår eller i det hele taget blondt hår og sådanne ansigtstræk som Colin Farrel har. Det er helt ved siden af. Desuden er filmen alt for langtrukkent og til tider totalt kedelig. Filmen glorificerer Alexander og hans soldater, og viser ikke grusomheder som plyndringer, tortur og voldtægter som soldaterne begik under deres erobringer. Filmen er alt for pæn i forhold til virkeligheden. Der er lidt blod her og der, men..., det er så også det...
Hold da fest. Det er godt nok ikke mange anmeldere der var vilde med den. Med den hype der dengang var over filmen, skulle man tro at der var flere anmeldere der brød sig om den. Jeg forstår dog stadigvæk ikke hvorfor der overhovedet var anmeldere der så den som en god film. Det var vel nok fordi de var fans af Oliver Stone og bare jubler hver gang han kommer med noget...

Tjaa, frække Rosario er skam et lækkert hunkøn...Tongue
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 16:14
Synes det er svært, der er jo så mange film derude.

Undervurderet
Old Boy
Ip Man
Alt med Chevy Chase LOL

Overvurderet
Alt Terminator efter 2'eren
Little Miss Sunshine
Pirates of the Caribbean 2+3
Casablanca
The Matrix Revoloutions
Children of Men

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 18:51
Tja det er svært men;

Undervuderet

• Cloverfield   der er mange der ikke er enige, men jeg blev virkelig positivt overrasket
  • Kick-Ass  
  • Last Boyscout   
Overvuderet

• Italiensk for begyndere   total dårlig
  • Blade Runner    keeeedelig
  • Rumrejsen 2001   Gaaaaaab
  • There will be blood    hvad skal jeg sige??

og der er en del flere :-)

Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 22:33
Kan vi ikke få afsluttet denne komplet tåbelige tråd med konklusionen:
Folk har forskellige meninger om film.
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 01:07
Oprindeligt skrevet af Vijnana Vijnana skrev:

Har folk ikke forskellige meninger om alt? Skulle det stoppe diskussion om politik, religion eller ethvert andet emne? Det er da den bedste grund til at debatere overhovedet og da især, hvis folk argumenterer godt for deres synspunkter Smile 

Forskellige meninger og forskellig smag er ikke det samme som at al smag er lige godt. Det betyder blot, at folk er i deres gode ret til at mene noget andet end andre, men som med alt andet så er erfaring og viden om "noget" uundværligt i bedømmelsen eller diskussionen om "noget" Smile
Til top
Tallahassee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 21:02
En lille tilføjelse til mit tildligere indlæg…
En film der absolut er undervurderet, efter min mening, er "Last Action Hero" med Arnold Schwarzenegger. 

Har den på dvd, og smider den på af og til. Grunden til jeg tror den er undervurderet er, at den nok mest er blevet misforstået.
Det er ikke en total over-the-top action film med for mange dårlige punch-lines…det er en parodi på de action film (den gnavne politi chef, de dårlige "puns", politibetjenten der bliver såret kun 2 dage inden pension, ting der sprænger i luften bare fordi helten smider med det, osv. osv.). Og et eller andet sted også en parodi på Nolle selv.. 
Ses den med de briller, sys jeg den er super underholdende og god, ikke-selvhøjtidelig humor..!
I haven't cried like that since Titanic!
Til top
Vijnana Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 475
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Har folk ikke forskellige meninger om alt? Skulle det stoppe diskussion om politik, religion eller ethvert andet emne? Det er da den bedste grund til at debatere overhovedet og da især, hvis folk argumenterer godt for deres synspunkter Smile 

Forskellige meninger og forskellig smag er ikke det samme som at al smag er lige godt. Det betyder blot, at folk er i deres gode ret til at mene noget andet end andre, men som med alt andet så er erfaring og viden om "noget" uundværligt i bedømmelsen eller diskussionen om "noget" Smile
I mange tilfælde er udsagnene jo netop ikke begrundet. Man har mere indtrykket af at nogen vil gøre sig interessante ved f.eks. at udtale at velanmeldte film, eller film som mange synes om, er det rene makværk.
Hvad er det interssante ved at en "debatør" har kedet sig bravt under "There Will Be Blood", Måske keder han sig under alle film hvor der ikke konstant er eksplosioner eller nogen der bliver slået ihjel.

Til top
kosteskaft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2010
Sted: Danmark
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 22:23
Jeg fik ikke læst alle siderne, men for mig lignede det, at nogle ikke vidste hvad "undervurderet" betød.

Hvordan kan Shawshank Redemption være undervurderet, når den ligger #1 på IMDB? Det virker sgu dumt.
Personligt syn's jeg den er overvurderet, men det er en anden historie...

Umiddelbart kan man ikke undervurdere, og jeg smider bare et tal ud her, de øverste 40-50 på IMDB's liste, da de jo i grund af deres placering umuligt kan være undervurderede...

Men ellers sjovt, at se folks meninger kan være SÅ forskellige. :)

Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 23:04

I mange tilfælde er udsagnene jo netop ikke begrundet. Man har mere indtrykket af at nogen vil gøre sig interessante ved f.eks. at udtale at velanmeldte film, eller film som mange synes om, er det rene makværk. Hvad er det interssante ved at en "debatør" har kedet sig bravt under "There Will Be Blood", Måske keder han sig under alle film hvor der ikke konstant er eksplosioner eller nogen der bliver slået ihjel. 

Jamen det giver jeg dig da absolut ret i. Det er så bare udtalelser, jeg ikke kan bruge til noget og vælger at springe over. Jeg skimmer meget hurtigt en tråd som denne igennem og i 90% af tilfældene nævnes der det jeg vil kalde film, som er meget eksponerede og hverken over- eller undervurderet. Og nej, der vedlæggesoveni, ikke så forfærdelig mange argumenter Smile Men det kunne jo være ... at der kom et par indlæg, som lige kunne give lidt inspiration og så ville det da være synd at lukke den ned.

Jeg vil da godt forsøge og nævne nogle undervurderede Smile

Consequences of Love
Paulo Sorrentinos krimi fra 2005 er den cool'este film de sidste 10 år. Cinematografien i hvert billed er gudesmuk og hovedrollen som Titta di Girolimo er en skuespilspræstation af højeste karat. Jeg kan ikke rose filmen højt nok og den er i min top-10 nogensinde.

Wonder Boys
SÅDAN har du aldrig set Michael Douglas ... og det er synd. For han er vidunderlig i denne film som hash rygende og sympatisk universitetslærer, med Iron Man Robert Downey Jr. og Spiderman (ham tøsen), som medspillere.

L'Armée des Ombres (Army of Shadows)
Jean Pierre Melville var måske ikke inkarneret medlem af den franske nybølge, men kvaliteten af hans film fejlede ikke noget. Denne film blev kåret af flertallet af amerikanske filmkritikere til den bedste film i USA i 2006, selvom den var fra 1969. Og i guder, hvor havde de ret. Bedste film om modstandsbevægelsen under 2. verdenskrig.

Notorious (Hitchcock)
Nævnes sjældent, når snakken falder på Hitchcocks bedste film. Synd, for det er en af verdens bedste film noirs. Cary Grant har aldrig været mere macho, Ingrid Bergman haft mere kant og den erotiske stemning mellem de to, får isen mellem Bogart og Bergman til at smelte! Og så er verdens bedte birolleskuespiller Claude Rains endda også med.

Who's Afraid of Virginia Woolf
Sort hvid. 1966. Fire skuespillere. Indendøre i et hus. Budget $7 millioner! Årsag? Richard Burton og Elizabeth Taylor. Mike Nichols (Closer) debut og en aften i selskab med et ægtepar, som enten hader hinanden inderligt, eller elsker hinanden så højt, at det ikke er til at holde ud at se på. Hvis Muhammed tegningerne krænkede nogen, er det intet ifht. de krænkelser der gives udtryk for her.
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 23:28
Trailers:

Consequences of Love - vanvittige billedkompositioner, fedt soundtrack
Til top
Soma Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 87
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 17:49

Om ikke andet så giver den en masse god inspiration og jeg synes faktisk det er spændende at høre folks meninger om film. Personligt er jeg ikke forblændet af ex. Avatar og Inception og jeg kan se her at flere har det på samme måde.

En film jeg er ret vild med som feks ikke rangerer særlig højt på IMDB er The Ninth Gate. Donnie Darko er en anden af mine favoritter. To meget stemningsfyldte film og god musik i sidstnævnte :)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 15:37
Nu starter jeg lige tråden lidt op igen :D

Kickass er en film som er meget overvurderet. Jeg siger ikke den er dårlig men den er bare ikke så god så den fortjener 8.1 på IMDB. Nærmere 7 måske
Til top

Besvar Besvar Side  <1 9101112>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu